Τα «όχι τόσο σημαντικά» στατιστικά της φετινής σεζόν της F1

Κώστας Παστρίμας
Τα «όχι τόσο σημαντικά» στατιστικά της φετινής σεζόν της F1
Μια ματιά σε στατιστικές κατηγορίες που δεν είναι οι πιο σημαντικές αλλά έχουν το δικό τους ενδιαφέρον.

Μιλώντας για τα στατιστικά της Formula 1 συνήθως επικεντρωνόμαστε -και δικαίως- σε πρωταθλήματα, νίκες, βάθρα, pole position, βαθμούς κ.λπ. Αυτές είναι φυσικά οι σημαντικότερες κατηγορίες, αλλά υπάρχουν κι άλλες, που δεν μας λένα απαραίτητα πολλά για την ανταγωνιστικότητα οδηγών και ομάδων, έχουν όμως το ενδιαφέρον τους και σε κάποιες περιπτώσεις μπορεί να είναι και λίγο διασκεδαστικές. Με την ευκαιρία του καλοκαιρινού διαλείμματος, ας ρίξουμε μια ματιά σε κάποιες από αυτές μέχρι στιγμής.

Περισσότεροι γύροι στην πρωτοπορία του αγώνα

Εδώ προηγείται με διαφορά ο Μαξ Φερστάπεν της Red Bull Racing. Ο Ολλανδός έχει συμπληρώσει 403 γύρους στην πρωτοπορία. Ο Λιούις Χάμιλτον ακολουθεί από απόσταση στη 2η θέση με 128 γύρους. Ενδιαφέρον στοιχείο εδώ είναι ότι τα τελευταία 12 χρόνια η μοναδική φορά που πήρε πρωτάθλημα οδηγός που δεν είχε τους περισσότερους γύρους στην πρωτοπορία ήταν το 2016 που τον τίτλο κατέκτησε ο Νίκο Ρόσμπεργκ με τη Mercedes.

«Best of the rest» σε κατατακτήριες

Ο οδηγός που έχει την καλύτερη επίδοση σε κατατακτήριες και δεν οδηγεί Mercedes ή Red Bull είναι φυσικά ο Σαρλ Λεκλερ με τη Ferrari, ο οποίος έχει πάρει δύο φορές την pole position, σε Μονακό και Αζερμπαϊτζάν.

«Best of the rest» σε αγώνα

Ο Λάντο Νόρις της McLaren έχει τερματίσει 7 φορές στους 11 αγώνες ως o καλύτερος οδηγός που δεν οδηγούσε Mercedes ή Red Bull. Σε απόλυτα αποτελέσματα φυσικά ξεχωρίζουν η νίκη του Εστεμπάν Οκόν της Alpine στην Ουγγαρία και η 2η θέση του Λεκλέρ στο Σϊλβερστον.

 

Περισσότερες κερδισμένες θέσεις στην εκκίνηση

Σε αυτήν την κατηγορία «βασιλιάς» είναι ο Κίμι Ράικονεν της Alfa Romeo, ο οποίος συνολικά στον πρώτο γυρο έχει κερδίσει 30 θέσεις μέχρι τώρα. Πέντε από αυτές τις κέρδισε στο GP Στυρίας.

Περισσότερες χαμένες θέσεις στην εκκίνηση

Ο Πιέρ Γκασλί της AlphaTauri προηγείται σε αυτό το όχι κολακευτικό στατιστικό, καθώς έχει χάσει μέχρι στιγμής στη σεζόν 24 θέσεις στον πρώτο γύρο των αγώνων.

Νικητής στην εσωτερική μάχη της ομάδας

Τρεις οδηγοί έχουν κυριαρχήσει απόλυτα επί του ομόσταβλού τους στις κατατακτήριες: οι Τζορτζ Ράσελ (Williams), Πιέρ Γκασλί (AlphaTauri) και Μικ Σουμάχερ (Haas). Ο Ράσελ έχει το πλεονέκτημα, γιατί ο ομόσταβλός του (Νικολας Λατίφι) έχει πάρει μέρος σε όλες τις φετινές κατατακτήριες, σε αντίθεση με τους Τσουνόντα και Μαζέπιν.

Περισσότερες τελευταίες θέσεις στον αγώνα

«Νικητής» σε αυτήν την κατηγορία, αν και σίγουρα δεν χαίρεται καθόλου για αυτήν την πρωτιά, είναι ο Νικίτα Μαζέπιν της Haas. Ο νεαρός Ρώσος έχει τερματίσει τελευταίος σε 6 από του 11 αγώνες που έχουν γίνει μέχρι στιγμής - και όπως δείχνουν τα πράγματα ο αριθμός αυτός δύσκολα δεν θα μεγαλώσει.

Ακολουθήστε την σελίδα του gMotion στο Facebook!