Το Nissan Patrol συμπληρώνει 70 χρόνια ζωής (pics)
Το όνομα Nissan Patrol ανέκαθεν ήταν σημείο αναφοράς για τους απανταχού λάτρεις του off-road οδήγησης, καθώς από τότε που κυκλοφόρησε για πρώτη φορά, το 1951, δημιούργησε έναν αξιοζήλευτο χαρακτήρα δημιουργώντας παράλληλα μια ιδιαίτερη κουλτούρα σε όλο τον κόσμο.
Η πρώτη γενιά του τετρακίνητου μοντέλου της Nissan, ονόματι 4W60, κυκλοφόρησε το 1951 και ήταν διαθέσιμη με έναν εν σειρά εξακύλινδρο κινητήρα 3,7 λίτρων, που απέδιδε 75 ίππους. Η διάθεσή του έγινε αποκλειστικά στην αγορά της Ιαπωνίας. Η ονομασία Patrol υιοθετήθηκε το 1958 με την κυκλοφορία του μοντέλου 4W65. Η δεύτερη γενιά G60, κυκλοφόρησε αρχικά στην Αυστραλία το 1961 ως Datsun Patrol με εξακύλινδρο εν σειρά κινητήρα 4.0 λίτρων, χωρίς επικεφαλή εκκεντροφόρο, που απέδιδε 132 ίππους. Η μορφή του έμεινε αμετάβλητη για σχεδόν 20 χρόνια, μέχρι που αντικαταστάθηκε το 1980, από τη δημοφιλή σειρά MQ.
Το MQ Patrol επωφελήθηκε από τη δημοφιλία για διαδρομές αναψυχής με τετρακίνητα οχήματα, διαθέτοντας περισσότερα χαρακτηριστικά και χειρισμό που έμοιαζαν με επιβατικό αυτοκίνητο. Ως προς τα κινητήρια σύνολα, ήταν διαθέσιμο είτε με τον κινητήρα βενζίνης 2,8 λίτρων ή με τον εξακύλινδρο πετρελαιοκινητήρα 3,3 λίτρων και ήταν το πρώτο Patrol που προσφέρθηκε με αυτόματο κιβώτιο τριών ταχυτήτων στην έκδοση Deluxe Wagon. Το MQ Patrol ήταν επίσης το πρώτο μοντέλο που εισήγαγε τον turbo πετρελαιοκινητήρα το 1984, με την προσθήκη της επιλογής του εξακύλινδρου κινητήρα SD33T που απέδιδε 110 ίππων και 255Nm ροπής.
Η έκδοση του Nissan Patrol GQ το 1987 εγκαινίασε την ανάρτηση με σπειροειδές ελατήριο που προσέφερε ιδανικό μείγμα άρθρωσης για μεγάλες διαδεκομές εκτός δρόμο. Αρχικά προσφέρθηκε με μια επιλογή από ολοκαίνουργους εξακύλινδρους κινητήρες βενζίνης ή ντίζελ 4,2 λίτρων με πεντατάχυτο μηχανικό ή αυτόματο τετρατάχυτο κιβώτιο. Η γκάμα κινητήρων διευρύνθηκε το 1990 με την προσθήκη του 3,0 λίτρων βενζίνης του Skyline sedan.
Η πέμπτη γενιά GU του Patrol κυκλοφόρησε το 1997 και έφερε ένα πιο κομψό, πιο ευρύχωρο αμάξωμα, με σημαντικές βελτιώσεις στο πλαίσιο, την ανάρτηση, καθώς και στα μέρη της μετάδοσης κίνησης. Η βελτιωμένη έκδοση του κινητήρα turbo-diesel 2,8 λίτρων διέθετε πλέον ηλεκτρονικό ψεκασμό καυσίμου και ένα intercooler. Παράλληλα υπήρχε διαθέσιμος ο ανανεωμένος ατμοσφαιρικός κινητήρα των 4,2 λίτρων. Μια έκδοση turbo έγινε διαθέσιμη το 1999, με τον ολοκαίνουργιο τετρακύλινδρο 3,0 λίτρων turbo ZD30, που αντικατέστησε τους μικρότερους εξακύλινδρους το 2000 και με τον εξακύλινδρο της βενζίνης να αυξάνει τη χωρητικότητά του στα 4,8 λίτρα το 2001, παράγοντας 250 άλογα και 420Nm, γεγονός που κατέστησε το Patrol το πιο ισχυρό τετρακίνητο στην κατηγορία του.
Το 2014 το Patrol άλλαξε χαρακτήρα με την άφιξη της σειράς υψηλής τεχνολογίας Υ62. Ηταν αποκλειστικά διαθέσιμο ως wagon με τον V8 κινητήρα βενζίνης 5,6 λίτρων, σαφώς επικεντρωμένο στις επιδόσεις της ασφάλτου και εξοπλισμένο με κορυφαίες τεχνολογίες, όπως το ψηφιακό Intelligent Rear View Mirror, καθώς και με μια εκλεπτυσμένη ρύθμιση της πλήρους ανεξάρτητης ανάρτησης, με υδραυλικό έλεγχο της κίνησης του αμαξώματος.
Το Y62 Patrol ανανεώθηκε το 2020 με έναν κομψό νέο εξωτερικό σχεδιασμό και πρόσθετα χαρακτηριστικά ασφαλείας, συμπεριλαμβανομένης μιας ολοκληρωμένης δέσμης λειτουργιών του Nissan Intelligent Mobiliy, όπως Intelligent Emergency Braking, Forward Collision Warning, Active Cruise Control και Intelligent Lane Intervention.
Ακολουθήστε την σελίδα του gMotion στο Facebook!