Το Opel Astra συμπληρώνει 30 χρόνια ζωής και επιτυχίας (pics)
- Το ιστορικό ντεμπούτο του 1991
- Νέα γενιά, νέες επιτυχίες με άρωμα Hollywood
- Νέες επιτυχίες με βραβείο αυτοκινήτου της χρονιάς
- Η έκτη γενιά που αλλάζει τα δεδομένα
Το 1991, το Opel Astra παρέλαβε τη σκυτάλη από το Opel Kadett, και συνέχισε την παράδοση εισαγωγής καινοτομιών στη συμπαγή κατηγορία. Μαζί με τον προκάτοχό του, και περισσότερο από οποιοδήποτε άλλο μοντέλο, το Astra αποτελεί μια χρυσή σελίδα στην ιστορία της Opel, μεταφέροντας το στυλ, τη φιλοσοφία και το όραμα κατασκευαστή στον έξω κόσμο. Μεταξύ αυτών είναι εκφραστική σχεδίαση, ευελιξία και δυναμική οδήγηση, αλλά και προσιτότητα και γερμανική ακρίβεια.
Το ιστορικό ντεμπούτο του 1991
Όταν το Opel Astra έκανε την παγκόσμια πρεμιέρα του το 1991, ο κόσμος βρισκόταν σε μία εποχή αλλαγών και το μοντέλο της μάρκας ενσάρκωνε πλήρως το πνεύμα της αλλαγής. Απέκτησε νέο όνομα –Astra– και πολυάριθμα νέα συστήματα. Γνωστό ως Astra F, επικεντρώθηκε επίσης στην περιβαλλοντική συμβατότητα, με υψηλό επίπεδο ανακυκλωσιμότητας που σηματοδότησε ένα μεγάλο βήμα προς το κλείσιμο του κύκλου ζωής των πρώτων υλών. Η Opel κατασκεύασε περίπου 4,13 εκατομμύρια μονάδες μεταξύ 1991 και 1997 κι έτσι το Astra F είναι το μοντέλο της μάρκας με τις περισσότερες πωλήσεις μέχρι τώρα.
Νέα γενιά, νέες επιτυχίες με άρωμα Hollywood
Η επιτυχία του Astra F ανέβασε πολύ ψηλά τον πήχη για την Opel. H νέα γενιά του Astra δημιουργήθηκε αναλύοντας έμπνευση έξω από τα καθιερωμένα. Για παράδειγμα, η ομάδα σχεδίασης δημιούργησε το Astra G με τη βοήθεια της ταινίας «Jurassic Park». Οι σχεδιαστές χρησιμοποίησαν ένα πρόγραμμα σχεδίασης μέσω υπολογιστή (CAD) με την ονομασία ALIAS που αρχικά είχε αναπτυχθεί για ταινίες κινουμένων σχεδίων όπως Χολιγουντιανό blockbuster. Το λογισμικό επέτρεψε στην ομάδα να εργαστεί πάνω στο νέο μοντέλο σε ένα εικονικό, τρισδιάστατο περιβάλλον.
Το «Astra H» έκανε επίσης θραύση, αντίστοιχη ενός blockbuster το 2003. Κατά τη διάρκεια της πρεμιέρας του μοντέλου της τρίτης γενιάς στο Σαλόνι Αυτοκινήτου της Φρανκφούρτης (IAA), το έγκυρο Γερμανικό περιοδικό αυτοκινήτου «auto motor und sport» ρώτησε τους αναγνώστες ποιο από τα συμπαγή μοντέλα του Σαλονιού τους άρεσε περισσότερο. Το νέο μοντέλο της Opel αναδείχτηκε νικητής με συντριπτικό ποσοστό, συγκεντρώνοντας το 52% των ψήφων.
Με την τέταρτη γενιά η Opel παρέλειψε το γράμμα «I» για να αποφύγει τη σύγχυση με τον αριθμό «1». Επομένως, ήταν το Astra J το μοντέλο που το 2009 απέκτησε προηγμένες τεχνολογίες από το επιτυχημένο, μεσαίο Opel Insignia.
Νέες επιτυχίες με βραβείο αυτοκινήτου της χρονιάς
Συνεχίζοντας τη μακροχρόνια παράδοση, το Astra K ξεχώριζε επίσης με την τεχνολογία φωτισμού του. Το «Ευρωπαϊκό Αυτοκίνητο της Χρονιάς 2016» ήταν το πρώτο που εισήγαγε στη συμπαγή κατηγορία προσαρμοζόμενους προβολείς Intelli-Lux LED matrix. Επιπλέον, το Astra K έκλεβε την παράσταση για ακόμα μια φορά με την εισαγωγή εργονομικών εμπρός καθισμάτων. Τα καθίσματα μπορούσαν ακόμα και να αναβαθμιστούν με λειτουργίες εξαερισμού και μασάζ, όπως το σημερινό νέο Astra.
Η έκτη γενιά που αλλάζει τα δεδομένα
Με την ανακοίνωση του νέου μοντέλου για το 2021, το Opel Astra εισέρχεται στην έκτη γενιά του και ξεκινά μία νέα εποχή. Για πρώτη φορά, θα διατίθεται με ηλεκτροκίνηση, ως plug-in hybrid σε δύο επίπεδα ισχύος. Επιπλέον, θα υπάρχουν εκδόσεις με πολύ αποδοτικούς κινητήρες βενζίνης και diesel. Το νέο Opel Astra εκφράζει επίσης το νέο πρόσωπο της μάρκας με το «Opel Vizor» και διαθέτει ψηφιακό ταμπλό «Pure Panel».
Ακολουθήστε την σελίδα του gMotion στο Facebook!