Tesla και Autopilot ερευνώνται ξανά για πρόκληση ατυχημάτων στις ΗΠΑ

Νίκος Γιαννούλας
Tesla και Autopilot ερευνώνται ξανά για πρόκληση ατυχημάτων στις ΗΠΑ
Η Εθνική Υπηρεσία Οδικής Ασφάλειας Αυτοκινητοδρόμων της Αμερικής βάζει και πάλι στο στόχαστρο το σύστημα αυτόνομης οδήγησης Autopilot της Tesla, για πρόκληση σοβαρών ατυχημάτων.

Η NHTSA ξεκίνησε έρευνα στις ΗΠΑ σχετικά με ατυχήματα στα οποία εμπλέκονται αυτοκίνητα της Tesla και οχήματα της πυροσβεστικής, της αστυνομίας και ασθενοφόρα. Στο κέντρο της έρευνας αυτής βρίσκεται και πάλι το σύστημα υποβοήθησης της οδήγησης Autopilot.

Αντίθετα με ότι συμβαίνει στην Ευρώπη, στις ΗΠΑ η νομοθεσία δεν απαιτεί τα συστήματα υποβοήθησης της οδήγησης και ειδικότερα αυτά που επιτρέπουν την αυτόνομη λειτουργία του αυτοκινήτου στον αυτοκινητόδρομο, να λειτουργούν μόνο υπό την προϋπόθεση ότι ο οδηγός θα έχει τα χέρια του στο τιμόνι.

Με αυτό το δεδομένο, έχουμε δει εικόνες οδηγών με Tesla να κινούνται με το όχημά τους διαβάζοντας, πηγαίνοντας στο πίσω κάθισμα ή ακόμα και να κοιμούνται!

Η Εθνική Υπηρεσία Οδικής Ασφάλειας Αυτοκινητοδρόμων δήλωσε ότι έχει εστιάσει σε 11 προσκρούσεις, κατά τις οποίες αντίστοιχα Tesla δεν απέφυγαν άλλες σκηνές ατυχημάτων ή επειγόντων περιστατικών στα οποία παραβρίσκονταν ασθενοφόρα, πυροσβεστικά ή αστυνομικά οχήματα.

 

Σκοπός της έρευνας είναι να καταδείξει κατά πόσο το Autopilot μπορεί να αντεπεξέλθει στα πολλαπλά οπτικά σήματα που λαμβάνει λόγω των φάρων των οχημάτων έκτακτης ανάγκης, ή αν αυτά το αποπροσανατολίζουν, με αποτέλεσμα την πρόκληση των παραπάνω ατυχημάτων.

Tesla

Η Tesla, σύμφωνα με ρεπορτάζ του Reuters, δεν σχολίασε επίσημα το θέμα, ωστόσο σε παλιότερο tweet του ο CEO της εταιρείας Έλον Μασκ, είχε αναφέρει ότι τα Tesla όταν λειτουργούν με το Autopilot είναι κατά 10 φορές πιο ασφαλή από το μέσο όρο των συμβατικών αυτοκινήτων.

Να σημειωθεί ότι παλαιότερη έρευνα της NHTSA σχετικά με το Autopilot της Tesla δεν κατέληξε σε κάποιο συμπέρασμα που να θέτει περιορισμούς στη χρήση του συστήματος. Ωστόσο, αν τεχνικά μπορέσει να στοιχειοθετηθεί η αδυναμία του στην αναγνώριση των οχημάτων έκτακτης ανάγκης λόγω των έντονων λάμψεων, τότε ίσως υιοθετηθεί η ευρωπαϊκή πρακτική της μη λειτουργίας των συστημάτων αυτόνομης οδήγησης, χωρίς τα χέρια του οδηγού στο τιμόνι.

Γενικά τα ατυχήματα με Tesla γίνονται άμεσα στόχος ερευνών, καθώς προς το παρόν η αμερικανική μάρκα είναι η μόνη που διαβεβαιώνει τους οδηγούς ότι το σύστημα αυτόνομης οδήγησης Autopilot που διαθέτει, είναι τόσο προηγμένο που δεν απαιτεί ο οδηγός να κρατά το τιμόνι.

Από την άλλη πλευρά, στα εγχειρίδια χρήσης κάθε Tesla αναφέρεται σαφώς ότι ο οδηγός είναι πάντα υπεύθυνος για τον έλεγχο του οχήματος και δεν πρέπει ποτέ να αποσπά την προσοχή του από το δρόμο.

Σε κάθε περίπτωση, τα συστήματα υποβοήθησης της οδήγησης έχουν ως στόχο να ξεκουράζουν και να προειδοποιούν, όχι να υποκαθιστούν τον οδηγό. Σύμφωνα με τους κατασκευαστές αυτοκινήτων, η αυτόνομη οδήγηση έχει πέντε επίπεδα εξέλιξης, με το πέμπτο να είναι αυτό κατά το οποίο το όχημα θα μπορεί να κινείται χωρίς την παρουσία οδηγού.

Έως τώρα, ακόμα και τα πλέον προηγμένη συστήματα δεν μπορούν παρά να προσφέρουν υπηρεσίες αυτόνομης οδήγησης επιπέδου 3. Αυτό σημαίνει αυτόνομη κίνηση σε αυτοκινητόδρομο με σωστή διαγράμμιση, αναγνώριση των ορίων του δρόμου και όλων των άλλων χρηστών, αυτόματη ρύθμιση της ταχύτητας και δυνατότητα αλλαγής λωρίδων χωρίς την παρέμβαση του οδηγού μέσα σε ένα πλαίσιο μέγιστης ταχύτητας που έχει οριστεί από αυτόν.

Ακολουθήστε την σελίδα του gMotion στο Facebook!