To Hyundai Kona N πέρασε από την «πράσινη κόλαση» με απόλυτη επιτυχία (pics & vid)

Νίκος Γιαννούλας
To Hyundai Kona N πέρασε από την «πράσινη κόλαση» με απόλυτη επιτυχία (pics & vid)
Η διάσημη πίστα του Νίρμπουργκρινγκ αποτελεί το απόλυτο πεδίο δοκιμών για σπορ αυτοκίνητα και η Hyundai έχει καταφέρει να έχει προνομιακή θέση σε αυτή.

Το Τεχνικό Κέντρο Hyundai Motor Europe (HMETC) δοκιμάζει όλα τα νέα Hyundai, από το 2011, στην ιδιαίτερα τεχνική, απαιτητική και μεγάλη σε μήκος πίστα του Νίρμπουργκρνγκ . Το 2013, η Hyundai εγκαινίασε ένα επιπλέον κέντρο δοκιμών 3.622 τετραγωνικών μέτρων, ακριβώς δίπλα στην πίστα. Έτσι οι δοκιμές τόσο για τα απλά μοντέλα όσο και για στα σπορ Hyundai N, πραγματοποιούνται σε αυτό ώστε για να διασφαλιστεί η κορυφαία απόδοση.

Hyundai Kona N

Συνεχώς στο όριο

Στο Ρινγκ η Hyundai πραγματοποιεί τις δοκιμές της στη Νορντσλάιφε, μια από τα πιο απαιτητικές πίστες στον κόσμο. Αυτή είναι η τέλεια τοποθεσία για να βελτιώσετε τις δυνατότητες υψηλής απόδοσης των μοντέλων Hyundai N με μεγάλη ποικιλία παραμέτρων που προσαρμόζονται. Το Nürburgring λειτουργεί ως ένα είδος μεγεθυντικού φακού. Για να βρεθούν ατέλειες στη λειτουργία ενός αυτοκινήτου υπό εξέλιξη, απαιτούνται 50-100 χιλιόμετρα στο δημόσιο δρόμο.

Τα εξαιρετικά χαρακτηριστικά του Νίρμπουργκρονγκ ωστόσο, διασφαλίζουν ότι οι δυσλειτουργίες μπορούν ήδη να εντοπιστούν μετά από δύο χιλιόμετρα οδήγησης στην πίστα. Οι απαιτητικές συνθήκες του Νορντσλάιφε επιταχύνουν τη φθορά. Ανάλογα με τον τρόπο οδήγησης, ένα χιλιόμετρο στην πίστα ισοδυναμεί με πέντε έως 20 χιλιόμετρα σε δημόσιο δρόμο.

 

Hyundai Kona N

Τα οδικά χαρακτηριστικά των μοντέλων Ν δοκιμάζονται πολύ σκληρά στις 73 σφιχτές στροφές που εναλλάσσονται στη διαδρομή των 20,8 χιλιομέτρων του Νορντσλάιφε. Αυτές οι καμπές απαιτούν απότομες αλλαγές ταχύτητας. Τα αυτοκίνητα πρέπει να υποστούν μεγάλο αριθμό υψομετρικών αλλαγών στην πίστα, αφού τα υψηλότερα και χαμηλότερα σημεία έχουν διαφορά ύψους 300 μέτρα. Τα μοντέλα N πρέπει να ανταποκρίνονται ιδανικά τις απότομες ανηφόρες και κατηφόρες της πίστας, οι οποίες διαθέτουν κλίση 17 % και 11 %, αντίστοιχα.

Hyundai Kona N

Κατά τη διάρκεια δοκιμών αντοχής, τα μοντέλα Hyundai N καλύπτουν απόσταση που ισοδυναμεί με 180.000 χιλιόμετρα σε μόλις τέσσερις έως έξι εβδομάδες. Κάθε μοντέλο που συμμετέχει πραγματοποιεί τουλάχιστον 480 γύρους γύρω από το Νορντσλάιφε σε στεγνό και βρεγμένο οδόστρωμ. Επιπλέον, μια ομάδα επαγγελματιών οδηγών με πολυετή εμπειρία αγώνων και δοκιμών οχημάτων, πιέζουν τα Hyundai Ν στο όριο συνεχώς.

Hyundai Kona N

Σε σύγκριση με τα κανονικά μοντέλα της Hyundai, τα συστήματα των μοντέλων Ν, συμπεριλαμβανομένης της ανάρτησης, του συστήματος διεύθυνσης και του συστήματος ελέγχου σταθερότητας (ESC), είναι ρυθμισμένα στο Νορντσλάιφε με έμφαση στις δυνατότητες και τις απαιτήσεις της πίστας.

Παρόλο που όλα τα μοντέλα της Hyundai καλύπτουν τουλάχιστον 10.000 χιλιόμετρα στο Νορντσλάιφε κατά τη διάρκεια των δοκιμών αντοχής, τα μοντέλα N πρέπει να διανύσουν επιπλέον 500 χιλιόμετρα δύο φορές στην πίστα, επιπλέον των 100.000 χιλιομέτρων δοκιμών σε δημόσιους δρόμους.

Hyundai Kona

Η Hyundai συμμετέχει στην ομάδα Industriepool - μια συμμαχία από 40 κατασκευαστές και προμηθευτές αυτοκινήτων. Για οκτώ ημέρες το μήνα από τον Μάρτιο έως τον Οκτώβριο κάθε έτους, το Industriepool χρησιμοποιεί το Nordschleife για δοκιμές. Η Hyundai συμμετέχει για 16 εβδομάδες κάθε χρόνο με δοκιμές των νέων της μοντέλων.

Αχαλίνωτο SUV

Το Kona N εξοπλίζεται με δίλιτρο κινητήρα βενζίνης T-GDI, ο οποίος αποδίδει 280 ίππους ισχύος και 392 Nm ροπή. Ένα ειδικά εξελιγμένο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη μεταφέρει την ισχύ στους εμπρός τροχούς. Οι επιδόσεις είναι καταιγιστικές, με την επιτάχυνση 0-100 χλμ./ώρα να ολοκληρώνεται σε μόλις 6,4 δλ. και την τελική ταχύτητα να κορυφώνεται στα 240 χλμ./ώρα.

Hyundai Kona N

Τα πολλά προγράμματα οδήγησης -Normal, Eco, Sport, N, και Custom- δίνουν στον οδηγό τη δυνατότητα να μετατρέψει το Kona N από ένα SUV καθημερινής αστικής μετακίνησης, σε ένα hot hatch έτοιμο για απόλαυση στην πίστα. Συμπληρωματικά, ο οδηγός έχει στη διάθεσή σου ένα σύστημα Launch Control και ηλεκτρονικό μπλοκέ.

Hyundai Kona N

Οι αναρτήσεις ελέγχονται ηλεκτρονικά και περιλαμβάνουν γόνατα εμπρός και πολλαπλούς συνδέσμους πίσω, ενώ και τα φρένα είναι αεριζόμενα και μεγαλύτερα από αυτά των απλών μοντέλων.Οι τροχοί με διάμετρο 19 ιντσών περιλαμβάνουν κορυφαία σπορ ελαστικά διάστασης 235/40, Pirelli P-Zero.

Το νέο Hyundai Kona N θα είναι διαθέσιμο και στη χώρα μας από το φθινόπωρο του 2021, σε τιμές που ακόμα δεν έχουν γίνει γνωστές αλλά αναμένονται πολύ προσιτές σε σχέση με τις επιδόσεις και το χαρακτήρα του αυτοκινήτου.

Ακολουθήστε την σελίδα του gMotion στο Facebook!