H Alpine αναζητά συνεργασία με νέες ομάδες στην F1
Το παγκόσμιο πρωτάθλημα της Formula 1 αποτελείται από 10 ομάδες τα τελευταία 4 χρόνια, έπειτα από την αποχώρηση της Manor. H τελευταία νέα ομάδα που εισήλθε στο σπορ είναι η Haas το 2016, έχοντας στενή συνεργασία με τη Ferrari. Όμως μετά από 5 χρόνια στo σπορ, η αμερικανική ομάδα βρίσκεται στην τελευταία θέση της βαθμολογίας, έχοντας ένα πολύ αργό μονοθέσιο.
To στήσιμο ομάδας Formula 1 δεν είναι καθόλου απλή διαδικασία, καθώς χρειάζεται επένδυση πολλών εκατομμυρίων και πολύ χρόνο για την εξέλιξη ενός μονοθεσίου. Όμως το σπορ έχει προσελκύσει το ενδιαφέρον πιθανών νέων ομάδων τα τελευταία χρόνια, δίχως όμως να υπάρχει επίσημη εξέλιξη.
Ο μοναδικός κατασκευαστής κινητήρων στη Formula 1 που προμηθεύει μόνο μια ομάδα είναι η Renault, μέσω της Alpine. O εκτελεστικός διευθυντής της ομάδας, Μαρτσίν Μπουτκόφσκι, αποκάλυψε πως η ομάδα του έχει συζητήσεις με κατασκευαστές, που έχουν εκφράσει ενδιαφέρον συμμετοχής στη Formula 1.
«Υπάρχουν άνθρωποι που ενδιαφέρονται για τη Formula 1», δήλωσε ο Μπουτκόφσκι. «Κάποιοι έχουν κάνει δημόσια τοποθέτηση αναφορικά με την πρόθεσή τους να μπουν στη Formula 1. Έχουμε δει ανάλογα δημοσιεύματα στον Τύπο τα τελευταία χρόνια. Ορισμένοι όμως δεν έχουν γίνει ακόμα γνωστοί. Ενδιαφέρονται γιατί είναι φοβερό σπορ και θα γίνει πιο προσιτό και θα προσφέρεται για μια κερδοφόρα επιχείρηση με το cost cap και τα καλύτερα χρηματικά έπαθλα. Έχουμε συνομιλήσει με πιθανούς συνεργάτες, αλλά δεν υπάρχει κάποια επιπλέον εξέλιξη. Δεν είναι καθόλου εύκολο να στήσεις μια ομάδα Formula 1 από την αρχή. Δεν είναι εύκολο να αγωνιστείς με μια υπάρχουσα ομάδα, πόσο μάλλον να ξεκινήσεις από το μηδέν».
Η Renault βλέπει ζεστά το ενδεχόμενο συνεργασίας με μια νέα ομάδα εφόσον υπάρχει κοινή στρατηγική. Το 2022 οι κινητήριες μονάδες της Formula 1 θα δουν την εξέλιξή τους να «παγώνει», με τη γαλική εταιρεία να ετοιμάζει έναν καινούργιο κινητήρα με στόχο τη διεκδίκηση του πρωταθλήματος.
Η Formula 1 έχει ξεκινήσει τη μετάβαση σε μια νέα εποχή με την υιοθέτηση του Budget Cap, το οποίο περιορίζει τον προϋπολογισμό των ομάδων στα 145 εκατ. δολάρια ετησίως. Επιπλέον, έχει λάβει μέτρα μείωσης του κόστους εντός και εκτός πίστας. Το 2022 θα περάσει σε μια νέα εποχή, καθώς οι τεχνικοί κανονισμοί θα προκαλέσουν τις μεγαλύτερες αλλαγές στα μονοθέσια στη σύγχρονη ιστορία.
Οι κατασκευαστές βρίσκονται σε συζητήσεις με την παγκόσμια ομοσπονδία το τελευταίο διάστημα αναφορικά με τη μορφή της νέας γενιάς κινητήρων που θα δούμε το 2026.
Image credit: Alpine
Ακολουθήστε την σελίδα του gMotion στο Facebook!