Η Yamaha μπορεί να σώσει για δεύτερη φορά την καριέρα του Ντοβιτσιόζο

Κώστας Παστρίμας
Η Yamaha μπορεί να σώσει για δεύτερη φορά την καριέρα του Ντοβιτσιόζο
Ο Αντρέα Ντοβιτσιόζο συζητά με την Petronas Yamaha SRT την άμεση επιστροφή του στο MotoGP.

Οι αναφορές για της συνομιλίες του Αντρέα Ντοβιτσιόζο με την Petronas Yamaha SRT όλο και πληθαίνουν και είναι πλέον πολύ πιθανό ο Ιταλός να κάνει θεαματική επιστροφή στο MotoGP, ακόμα και από φέτος. Το διαζύγιο-εξπρές ανάμεσα στη Yamaha και στον Μάβερικ Βινιάλες, μαζί με την ανακοίνωση της αποχώρησης του Βαλεντίνο Ρόσι από το MotoGP έχουν ξεκινήσει ένα ντόμινο εξελίξεων, ιδιαίτερα για τη δορυφορική ομάδα των Ιαπώνων.

Με τον Καλ Κράτσλοου να αποτελεί προσωρινή λύση, όλα δείχνουν ότι ο Φράνκι Μορμπιντέλι θα καλύψει τη θέση του Βινιάλες στην εργοστασιακή ομάδα, όταν επιστρέψει από τον τραυματισμό του, πιθανώς στο Μιζάνο. Αυτό σημαίνει ότι η δορυφορική ομάδα, που δεν ξέρουμε ακόμα πώς θα ονομάζεται μετά την αποχώρηση της Petronas, θα πρέπει να καλύψει δύο θέσεις. Για τη μία από αυτές έχουν ξεκινήσει επαφές με τον Αντρέα Ντοβιτσιόζο, που πέρυσι αποχώρησε από την εργοστασιακή ομάδα της Ducati και φέτος έμεινε εκτός MotoGP.

Το πρώτο πέρασμα από τη Yamaha

Αν ολοκληρωθεί η συμφωνία, δεν θα είναι η πρώτη φορά που θα συνεργαστούν η Yamaha και ο «Ντόβι». Ο Ιταλός είχε τρέξει για τη δορυφορική Tech3 Yamaha το 2012, με εντυπωσιακά αποτελέσματα. Ο Ντοβιτσιόζο τις προηγούμενες τρεις σεζόν είχε τρέξει με τη Repsol Honda, αλλά το 2011 ήταν μια διόλου συνηθισμένη χρονιά.

dovi

 

Ο Ντοβιτσιόζο στη Honda αποτελούσε δίδυμο με τον Ντάνι Πεδρόσα και είχε ήδη ανανεώσει για το 2011, αλλά οι Ιάπωνες εξασφάλισαν τις υπηρεσίες του Κέισι Στόνερ. Η πρόθεσή τους ήταν να φέρουν τον Στόνερ στην ομάδα και να κρατήσουν και τον Πρδρόσα, κάτι που δεν άφηνε χώρο για τον Ιταλό. Εκείνος όμως επέμεινε στους όρους του συμβολαίου του και δεν παραχώρησε τη θέση του. Έτσι, η Honda εκείνη τη χρονιά αναγκάστηκε να κατεβάσει την εργοστασιακή της ομάδα με τρεις αναβάτες: τους Στόνερ, Πεδρόσα και Ντοβιτσιόζο.

Όπως ήταν αναμενόμενο, στο τέλος της χρονιάς ο Ντόβι δεν παρέμεινε στη Honda και έπρεπε να βρει ομάδα για να τρέξει. Ήταν μια οριακή στιγμή για την καριέρα του Ιταλού, που δεν είχε μπροστά του πολλές επιλογές. Δέχτηκε τον «υποβιβασμό» στη δορυφορική ομάδα της Yamaha, την Tech3, που τότε λειτουργούσε με αρκετά χαμηλότερο προϋπολογισμό και έτρεχε με μοτοσικλέτες ηλικίας ενός έτους. Ή Yamaha M1, επίσης, ήταν μια μοτοσικλέτα πολύ διαφορετική στην οδήγησή της από τη Honda RC212V.

dovi

Ο Ντοβιτσόζο όμως εκεί έδειξε το ταλέντο του και ανεβαίνοντας 6 φορές στο βάθρο κατάφερε να τερματίσει στην 4η θέση της βαθμολογίας του Πρωταθλήματος, πίσω από τους Λορένθο, Πεδρόσα και Στόνερ. Αυτή η μοναδική χρονιά στη Yamaha στάθηκε αρκετή για να κάνει το μεγάλο βήμα και να πάει στην εργοστασιακή Ducati, με την οποία κατέκτξησε 14 νίκες και για τρεις σεζόν στη σειρά τερμάτιζε 2ος στο Πρωτάθλημα.

Μια νέα ευκαιρία

Μετά την αποχώρησή του από την Ducati στο τέλος του 2020, ο Ντοβιτσιόζο έμεινε εκτός αγώνων. Έκανε μερικές δοκιμές με τη μοτοσικλέτα της Aprilia αλλά η ιταλική ομάδα προτίμησε τον Βινιάλες για εργοστασιακό αναβάτη το 2022. Οι επιλογές του Ντόβι για επιστροφή στο MotoGP και πάλι φαίνονται ελάχιστες. Αν συμφωνήσει με τη Yamaha, θα είναι η δεύτερη φορά που το ιαπωνικό εργοστάσιο του πετά «σωσίβιο» στην καριέρα του.

Και πάλι όμως ο Ιταλός θα έχει δύσκολο έργο μπροστά του. Η δορυφορική Yamaha του χρόνου θα είναι υποβαθμισμένη σε σχέση με φέτος. Θα έχει μικρότερο μπάτζετ και θα χρησιμοποιεί μοτοσικλέτες που θα βρίσκονται πίσω σε εξέλιξη σε σχέση με της εργοστασιακές. Επίσης, θα πρέπει να αλλάξει το στιλ του, για να οδηγήσει μια μοτοσικλέτα πολύ διαφορετική από εκείνη που είχε στα χέρια του τα τελευταία 8 χρόνια στην Ducati.

dovi

Αν όμως επιβεβαιωθούν οι πληροφορίες και ο Ντοβιτσιόζο ξεκινήσει από φέτος να οδηγεί για την Petronas Yamaha, θα έχει στη διάθεσή του τους αγώνες που απομένουν για να εξοικειωθεί με τη Μ1, ώστε να είναι πανέτοιμος του χρόνου να δείξει τι μπορεί να κάνει με αυτήν. Η ηλικία των 36 ετών δεν είναι απαγορευτική και η τεράστια εμπειρία του είναι εγγύηση ότι δεν θα περάσει καθόλου απαρατήρητος.

Ακολουθήστε την σελίδα του gMotion στο Facebook!