To σπάνιο minibus της Mazda με τον περιστροφικό κινητήρα (pics)
Η Mazda έχει αφήσει ιστορία με τα σπορ αυτοκίνητα που κατασκεύασε και φορούσαν τον φημισμένο περιστροφικό κινητήρα. Το Mazda RX-7 ήταν ένα παγκόσμιο best seller μοντέλο παραγωγής και ένα επιτυχημένο αγωνιστικό αυτοκίνητο.
Επιπλέον, έγινε η πρώτη ιαπωνική μάρκα που κέρδισε τις 24 Ώρες Λε Μαν με το αγωνιστικό 787B το 1991, το οποίο διέθετε τον τρομερό περιστροφικό κινητήρα και παρήγαγε ξεχωριστό ήχο. Έκτοτε κυκλοφόρησε επίσης το εντυπωσιακό RX-8 με τις πόρτες freestyle. Ωστόσο, υπάρχει ένα μοναδικό στο είδος του ανάμεσα στα sedan, τα station wagon και τα coupe της Mazda με περιστροφικό κινητήρα, το minibus Parkway.
Η Mazda και το μίνι λεωφορείο
Η Mazda άρχισε να κατασκευάζει μίνι λεωφορεία το 1960. Με σκοπό την παροχή μεταφοράς για μικρές επιχειρήσεις, ξενοδοχεία, σχολεία και εστιατόρια, το Mazda Light Bus γρήγορα έγινε δημοφιλές για τις ιδιότητες και την άνεσή του. Επιπλέον, λόγω του ελεύθερου σχεδιασμού των πίσω θυρών, η πρώιμη έκδοση λειτουργούσε και ως ασθενοφόρο.
Το Light Bus εξελίχθηκε μέσα στα επόμενα χρόνια, κάνοντας το ντεμπούτο του ως 25-θέσιο για χρήση από το ευρύ κοινό το 1965. Ένα χρόνο πριν από αυτό, είχε ήδη εντυπωσιάσει το κοινό της έκθεσης αυτοκινήτων στο Τόκιο το 1964 με τον εξαιρετικά φουτουριστικό του σχεδιασμό που εφαρμόστηκε και στην έκδοση παραγωγής.
Με την αυξανόμενη ζήτηση για μίνι λεωφορεία, η Mazda κυκλοφόρησε μια πλήρως επανασχεδιασμένη και μετονομασμένη έκδοση του μικρού αξιόπιστου οχήματος το 1972 κι έτσι γεννήθηκε το Mazda Parkway 26. Το Parkway ήταν σχεδιασμένο με υψηλά πρότυπα ασφαλείας και παρείχε στους επιβάτες άνεση, την ευκολία ενός ραδιοφώνου, ισχυρή θέρμανση για κρύους χειμώνες, μαλακή οροφή και άλλα χαρακτηριστικά άνεσης.
Η «περιστροφική» καρδιά
Μέχρι σήμερα, όλα τα λεωφορεία της Mazda τροφοδοτούνταν από κινητήρες εμβόλου. Την εποχή που η ρύπανση γινόταν παγκόσμιο πρόβλημα η Mazda αποφάσισε να παρουσιάσει τον φιλικό προς το περιβάλλον περιστροφικό κινητήρα στο πρόγραμμα Parkway το 1974, δημιουργώντας το μοναδικό Mazda Parkway Rotary 26. Ο περιστροφικός κινητήρας 13B χαμηλών εκπομπών ρύπων, γνωστός από το σπορ αυτοκίνητο Mazda RX-3, παρείχε εξαιρετικές επιδόσεις και διατηρούσε όλη την ησυχία και την ομαλότητα του περιστροφικού κινητήρα.
Παρόλο που το μίνι λεωφορείο με περιστροφικό κινητήρα ήταν μπροστά από την εποχή του ως προς τις εκπομπές, η κατανάλωση καυσίμου εξακολουθούσε να αποτελεί πρόβλημα. Στην περίπτωση που διέθετε τον προαιρετικό κλιματισμό, απαιτούνταν ένας ακόμη κινητήρας 1.000cc. Σε συνδυασμό με τις δύο δεξαμενές καυσίμου 70 λίτρων που χρειάστηκαν λόγω της υψηλής κατανάλωσης καυσίμου του περιστροφικού κινητήρα, το βάρος του οχήματος αυξήθηκε κατά περίπου 400 κιλά, αυξάνοντας ακόμη περισσότερο την κατανάλωση καυσίμου.
Το υψηλό κόστος λειτουργίας οδήγησε σε πολύ μικρούς αριθμούς παραγωγής, καθώς οι μικρές επιχειρήσεις δεν μπορούσαν να αντέξουν οικονομικά το Parkway με περιστροφικό κινητήρα.
Μέχρι το 1976, παράχθηκαν μόλις 44 μονάδες, καθιστώντας το εξαιρετικά σπάνιο σε όλα τα αυτοκίνητα με περιστροφικό κινητήρα που κατασκευάστηκαν. Η επόμενη γενιά Mazda Parkway παρουσιάστηκε το 1982, αυτή τη φορά χωρίς τη μικρή επιτυχημένη έκδοση περιστροφικού κινητήρα και πωλήθηκε μέχρι που καταργήθηκε το 1995.
Μια ιστορία Parkway
Παρά το γεγονός ότι το Parkway Rotary είναι εξαιρετικά σπάνιο, η οικογένεια Frey από το Άουγκσμπουργκ κατάφερε να αποκτήσει ένα δείγμα του λεωφορείου με περιστροφικό κινητήρα για το κλασικό μουσείο της Mazda. Από τότε, το Parkway κυκλοφορεί και εντυπωσιάζει τους επισκέπτες του κλασικού μουσείου της Mazda στο Άουγκσμπουργκ.
Ακολουθήστε την σελίδα του gMotion στο Facebook!