Κατεβάζει ρολά η αυτοκινητοβιομηχανία λόγω έλλειψης ημιαγωγών
Η πανδημία της Covid-19 έχει προκαλέσει μεγάλα προβλήματα στις αυτοκινητοβιομηχανίες, εκτός από τη μείωση πωλήσεων. Τα νέα δεδομένα έχουν επιφέρει μείωση στις πρώτες ύλες των εργοστασίων, με το μεγαλύτερο πρόβλημα να αποτελεί η έλλειψη τσιπ.
Τα σημερινά αυτοκίνητα δρόμου εξαρτώνται ολοένα και περισσότερο από συστήματα λογισμικού για τη λειτουργία τους. Τα μηχανικά μέρη μειώνονται και ελέγχονται πλέον από πολύπλοκους κώδικες των τσιπ που τοποθετεί ο κάθε κατασκευαστής. Όμως οι αυτοκινητοβιομηχανίες έχουν τεράστιο ανταγωνισμό για τα τσιπ αυτά από εταιρείες με ηλεκτρονικά προϊόντα και όχι μόνο.
Η Stellantis έχει επηρεαστεί σημαντικά το τελευταίο χρονικό διάστημα με την έλλειψη τσιπ στα εργοστάσιά της επί ευρωπαϊκού εδάφους. Συγκεκριμένα δύο εργοστάσια της PSA στη Γαλλία σταμάτησαν τη παραγωγή αυτοκινήτων την προηγούμενη εβδομάδα και παρέμειναν κλειστά για αρκετές ημέρες. Επιπλέον ένα εργοστάσιο της Opel στη Γερμανία κι ένα εργοστάσιο της Fiat στην Ιταλία έκλεισε προσωρινά λόγω της έλλειψης τσιπ.
Η παγκόσμια κρίση των τσιπ και οι συνέπειες
Το πρόβλημα όμως εκτείνεται σε παγκόσμιο επίπεδο, με τις μεγαλύτερες αυτοκινητοβιομηχανίες να μειώνουν τα ποσοστά παραγωγής.
Η Toyota, ο μεγαλύτερος κατασκευαστής αυτοκινήτων στον κόσμο, μειώνει κατά 40% την παραγωγή αυτοκινήτων σε παγκόσμιο επίπεδο τo 2021 λόγω της έλλειψης ημιαγωγών. Τόσο η Volkswagen αλλά και η Volvo έχουν ανακοινώσει πως αν δεν υπάρξει σύντομα λύση στο ζήτημα θα αναγκαστούν να μειώσουν την παραγωγή. Η γερμανική φίρμα μάλιστα έχει ήδη παράγει 100.000 αυτοκίνητα λιγότερα από όσα είχε ήδη προγραμματίσει στο 2021.
Οι General Motors, Ford, Nissan, Daimler, BMW και Renault σύμφωνα με ανακοινώσεις τους τις τελευταίες εβδομάδες έχουν επίσης μειώσει την παραγωγή στα εργοστάσιά τους.
Στη Μ. Βρετανία κατά το μήνα Ιούλιο υπήρξε μείωση στην κατασκευή μοντέλων στα εργοστάσια κατά 37,6% σε σύγκριση με τον αντίστοιχο μήνα του 2020. Η Jaguar/Land Rover έχει ήδη προειδοποιήσει τους πελάτες της πως υπάρχει το ενδεχόμενο αναμονής της παραγγελίας τους μέχρι ένα έτος.
Ο λόγος της έλλειψης σε παγκόσμιο επίπεδο είναι πως η αύξηση παραγωγής εξηλεκτρισμένων ή αμιγώς ηλεκτρικών μοντέλων προϋποθέτει την τοποθέτηση τσιπ στα αυτοκίνητα.
Σύμφωνα με ανάλυση της GlobalData, η μείωση της παραγωγής των αυτοκινητοβιομηχανιών λόγω έλλειψης τσιπ έχει αποφέρει μείωση εσόδων από 60-100 δις δολάρια μέχρι σήμερα. Συνολικά 155 εργοστάσια στον πλανήτη έχουν υποστεί συνέπειες με προσωρινή διακοπή παραγωγής λόγω του παγκόσμιου φαινόμενου.
Ακολουθήστε την σελίδα του gMotion στο Facebook!