O πρωτοπόρος στο ΕΚΟ Ράλλυ Ακρόπολις Κάλε Ροβάνπερα μιλάει αποκλειστικά στο Gazzetta (pics & vid)
Μήλο που έχει πέσει κάτω από τη μηλιά, ο Κάλε Ροβάνπερα συνεχίζει την οικογενειακή παράδοση αφού είναι γιος του πρώην οδηγού ράλλυ κι ενός εκ των αγαπημένων του ελληνικού κοινού, Χάρι. Ένα σπάνιο ταλέντο που έμαθε να οδηγεί στην ηλικία που εμείς μάθαμε να τρέχουμε με τα πόδια και που στα 20 του, συγκαταλέγεται ήδη στην ελίτ του κόσμου των ράλλυ.
Μετά το Αρκτικό Ράλι Φινλανδίας έγινε ο νεότερος οδηγός στην ιστορία του WRC που βρέθηκε στην κορυφή της βαθμολογίας ενώ στο Ράλλυ Εσθονίας έγινε ο νεότερος νικητής από καταβολής του θεσμού! Δεν νομίζουμε πως χρειάζονται περισσότερα λόγια για να σας βάλουμε στο κλίμα.
Ο Κάλε Ροβάνπερα μίλησε στο Gazzetta και τον Πάνο Σεϊτανίδη για την πρώτη του δοκιμασία στα ελληνικά βουνά, το οικογενειακό αγωνιστικό DNA και την εντυπωσιακή έως τώρα καριέρα του!
Ποιες είναι οι προσδοκίες σου για το ΕΚΟ Ράλλυ Ακρόπολις;
Περιμένω να είναι μια μεγάλη πρόκληση. Είναι ένα θρυλικό ράλλυ και είναι φοβερό που θα αγωνιστώ εδώ. Είναι μια καινούργια εμπειρία για εμένα, δεν έχω αγωνιστεί ξανά στο Ακρόπολις και νομίζω το ίδιο ισχύει και για άλλους οδηγούς. Αναμένω να είναι ένας δύσκολος αγώνας και ελπίζω να έχω καλό αποτέλεσμα.
Έκανες δοκιμές στην Ελλάδα πριν τον εθνικό μας αγώνα. Ποια είναι η άποψή σου για τις ειδικές διαδρομές;
Είναι πολύ δύσκολες οι ειδικές και η ομάδα δούλεψε πολύ για να βρούμε το σωστό set up. Υπάρχουν διαδρομές με σκληρό χώμα και πέτρες, οπότε είναι σκληρή δοκιμασία. Επιπλέον, οι συγκεκριμένες διαδρομές είναι απαιτητικές και για τα ελαστικά.
Ο πατέρας σου έχει εμπειρία από το Ακρόπολις. Σου έδωσε κάποια συμβουλή;
Όχι κάτι ιδιαίτερο. Φυσικά άκουσα κάποιες ιστορίες την εποχή που έτρεχε στη χώρα σας. Τα αυτοκίνητα και τα ελαστικά ήταν τελείως διαφορετικά τότε και δεν πιστεύω πως μπορούσε να με διδάξει πολλά. Ήταν όμως πάρα πολύ δύσκολα και τότε.
Ο Χάρι ήταν ένας από τους αγαπημένους των Ελλήνων οπαδών. Αναμένεις κι εσύ ανάλογη στήριξη;
Φυσικά και ελπίζω πως θα έχουμε στήριξη. Είναι ωραίο να οδηγείς και να βλέπεις υποστηρικτές. Δέχθηκα αρκετά μηνύματα από Έλληνες φίλους των ράλλυ και βλέπω από τώρα πως περιμένει αρκετός κόσμος να μας δει και αυτό είναι πάντα καλό.
To ΕΚΟ Ράλλυ Ακρόπολις έχει ορισμένες από τις δυσκολότερες ειδικές στο καλεντάρι του WRC. Υπάρχει κάποια στο πρόγραμμα του Ακρόπολις που πιστεύεις ότι θα είναι η πιο απαιτητική και δύσκολη για εσένα;
Όχι ιδιαίτερα. Υπάρχουν κάποιες πολύ δύσκολες και κάποιες μεγάλες σε διάρκεια. Πάντα οι μεγάλες σε διάρκεια είναι οι δυσκολότερες στις συνθήκες αυτές ειδικά για τα ελαστικά και πρέπει να τα προσέχεις πολύ - το αυτοκίνητο επίσης. Αυτή θα είναι η πιο δύσκολη πρόκληση.
Είσαι gamer; Παίζεις το παιχνίδι του WRC; Αν ναι, αυτό σε βοηθάει στην προετοιμασία;
Όχι ιδιαίτερα. Στον προσομοιωτή οδηγώ περισσότερο σε πίστες, όχι σε ράλι. Τα περισσότερα παιχνίδια ράλι που παίζω είναι για διασκέδαση. Δεν υπάρχει κάποιος προσομοιωτής για ράλι, δεν μπορούν ακόμα να κάνουν πραγματική προσομοίωση των συνθηκών. Θα βοηθούσε. Όμως, οκ, η οδήγηση στο video game είναι διασκεδαστική.
Σε πίστες; Είναι κάτι το οποίο θα ήθελες να δοκιμάσεις στην πραγματικότητα πέρα από το WRC;
Ναι, φυσικά! Πάντα ήθελα να αγωνιστώ σε πίστα και έχω κάνει κάποιες πραγματικές δοκιμές σε πίστα με αγωνιστικά. Είναι πολύ ενδιαφέρον για εμένα, είναι πολύ διαφορετικό και διασκεδαστικό. Μπορεί κάποια μέρα…
Βλέπουμε αρκετούς νεαρούς οδηγούς του σήμερα, σε όλο το φάσμα του motorsport, να έχουν δίπλα τους τον πατέρα τους. Στο προσκήνιο. Όμως ο Χάρι δεν λειτουργεί έτσι. Ποια είναι η σχέση σας, πως σε βοηθάει, σε αφήνει «ελεύθερο»;
Στην αρχή έκανε πολλά, με βοηθούσε στην προετοιμασία των ράλι. Τώρα που είμαι σε εργοστασιακή ομάδα δεν είναι απαραίτητο να τα κάνει αυτά, μπορεί να είναι απλά ως θεατής μαζί μου και να με στηρίζει. Βοηθάει κυρίως σε ζητήματα με χορηγούς και διάφορα τέτοια πράγματα.
Νωρίτερα στη σεζόν, έγινες ο νεότερος οδηγός στην ιστορία που οδήγησε το παγκόσμιο πρωτάθλημα. Έκτοτε ήσουν πολύ άτυχος. Είναι κι αυτή μία διαδικασία που περιλαμβάνει πολύτιμα μαθήματα;
Είχαμε τέσσερα δύσκολα ράλλυ. Έκανα λάθη και αντιμετωπίσαμε επίσης τεχνικά προβλήματα. Πάντα θα έχεις δύσκολες καταστάσεις, έτσι είναι ο μηχανοκίνητος αθλητισμός. Πάντα θα υπάρχουν αυτά και στον μηχανοκίνητο αθλητισμό μπορούν να συμβούν όλα. Μετά από δύσκολες στιγμές πρέπει να επανέλθεις δυνατός, να ανέβεις στο βάθρο ή να πάρεις νίκη. Αυτό πιστεύω σε κάνει πιο δυνατό.
Το τήρησες αυτό που λες, ανέβηκες στο ψηλότερο σκαλί του βάθρου στην Εσθονία! Μίλησέ μου για το συναίσθημα της νίκης, πως ήταν, ποιες ήταν οι πρώτες σου σκέψεις;
Το πρώτο πράγμα που νιώθεις είναι ανακούφιση. Νιώθεις πως μπορείς να ηρεμήσεις και φεύγει πίεση από πάνω σου. Είναι πολύ ωραίο συναίσθημα, νιώθεις ανακούφιση και πως έκανες κάτι πολύ καλό.
Κοιμήθηκες με το τρόπαιο εκείνη τη νύχτα;
Όχι, όχι, γιατί ήταν πολύ βαρύ και μεγάλο (γέλια).
Πάντα δείχνεις αρκετά χαλαρός παρά το γεγονός πως είσαι πολύ μικρός σε ηλικία. Πως ήταν το βράδυ πριν κάνεις ντεμπούτο με την Toyota στο WRC; Είχες άγχος, κοιμήθηκες καθόλου;
Ήμουν αρκετά ήρεμος. Το Μόντε Κάρλο είναι ο αγώνας που νιώθω πιο νευρικός από άλλους διότι είναι ο πρώτος αγώνας στο πρόγραμμα. Είναι πραγματικά πολύ δύσκολο ράλλυ και είναι πάντα πιο απρόβλεπτο απ’ όσο θέλεις. Οι πρώτες δύο ειδικές είναι πάντα δύσκολες διότι ήμουν πολύ αγχωμένος. Παρ’ αυτά, κατάφερα να κοιμηθώ καλά και γενικά μπορώ να χαλαρώνω, ακόμα κι αν νιώθω ενθουσιασμό.
Ανέφερες το Ράλλυ Μόντε Καρλο. Έχει χιόνι, έχει πάγο, μερικές φορές έχει λάσπη, κάποιες φορές στεγνή άσφαλτο. Πως θα βαθμολογούσες τον Κάλε σε κάθε επιφάνεια που αγωνίζεσαι; Φαντάζομαι πως το χιόνι είναι το καλύτερό σου.
Δεν ξέρω, διότι σήμερα κάνουμε περισσότερο σε χώμα στο πρόγραμμα του WRC. To χώμα με βολεύει πολύ, το χιόνι το απολαμβάνω πολύ, είναι κάτι το πολύ διαφορετικό. Συνήθως είμαι πολύ δυνατός στο χιόνι, μπορεί να μην είναι το καλύτερό μου αλλά είναι πολύ κοντά με το χώμα. Θα έλεγα πως το χιόνι και το χώμα είναι τα ευκολότερα γιατί οι περισσότεροι αγώνες είναι σε αυτές τις συνθήκες. Είναι τα πιο εύκολα με αυτοκίνητα WRC. Έχω κάνει πολύ λίγους αγώνες στην άσφαλτο και δεν είναι εύκολο να έχω αυτοπεποίθηση στην άσφαλτο όταν δεν έχω εμπειρία. Αλλά είναι ωραίο να οδηγείς εκεί, ειδικά όταν είναι κατάλληλες οι συνθήκες.
Έγινες ο νεότερος νικητής του WRC στην ιστορία, παίρνοντας το ρεκόρ από τον Γιάρι-Μάτι Λάτβαλα, το νυν αφεντικό σου στην Toyota Gazoo WRT. Ποως είναι η σχέση σας;
Είναι πολύ καλή. Είναι πολύ χαλαρός και δίκαιος ως αφεντικό. Γνωρίζει πως είναι τα ράλλυ. Ξέρει την κάθε κατάσταση και το τι νιώθει ο κάθε οδηγός, μας καταλαβαίνει ως οδηγούς. Όταν πήρα την πρώτη μου νίκη ήρθε και μου είπε πως ήθελε εγώ να του πάρω το ρεκόρ αυτό και με έκανε να νιώσω ωραία.
Ξεκίνησε κι εκείνος να αγωνίζεται πολύ νέος στο WRC και υποθέτω πως αυτό είναι καλό το να καταλαβαίνει το τι αισθάνεσαι και την προσέγγισή σου…
Ναι, είναι πολύ καλό. Έχει υπάρξει στη θέση μου και γνωρίζει πολύ καλά πως είναι τα πράγματα και τι να κάνει.
Ας περάσουμε στον Σεμπαστιέν Οζιέ. Συγκρίνεσαι άμεσα με έναν από τους καλύτερους όλων των εποχών. Πως είναι ως teammate αλλά και ως αντίπαλος;
Ως αντίπαλος είναι πολύ… κουλ. Είναι πολύ χαλαρός, δεν έχει τίποτα να αποδείξει πλέον. Είναι ένας από τους καλύτερους όλων των εποχών. Είναι πάντα ακριβής στο τι κάνει και είναι ενδιαφέρον να παρακολουθώ τι κάνει και το πώς σκέφτεται. Είναι ωραίο που αγωνίζομαι εναντίον του, είναι πάντα δίκαιος αλλά και δύσκολος αντίπαλος. Είναι εύκολο να συνυπάρχω μαζί του στην ίδια ομάδα, αλλά είναι σκληρός αντίπαλος.
Ποιες είναι οι 3 αρετές που έχεις και ποιες οι 3 αδυναμίες/μειονεκτήματα που έχεις;
Είναι δύσκολο να μιλήσω για εμένα, αλλά τα προσόντα μου είναι πως μαθαίνω γρήγορα και πως γενικά, μπορώ να προσαρμοστώ εύκολα σε νέες καταστάσεις. Μπορώ επίσης να είμαι ήρεμος, δεν αγχώνομαι ιδιαίτερα και μπορώ να παραμείνω προσηλωμένος. Τέλος, έως τώρα έχω καταφέρει τα καλύτερα αποτελέσματά μου υπό μεγάλη πίεση.
Και οι αδυναμίες σου;
Νομίζω πως κάτι ξεκάθαρο είναι η απειρία μου. Αν δούμε τους οδηγούς που μαχόμαστε στο πρωτάθλημα, έχουν πολλά περισσότερα χρόνια εμπειρίας από εμένα. Δεν ξέρω για άλλα, σίγουρα έχω αδυναμίες, αλλά η απειρία μου σχετίζεται με αυτά. Με το πέρασμα του χρόνου και την εμπειρία που αποκτώ, θα φανούν τα σημεία που μπορώ να βελτιωθώ και πάντα προσπαθώ να το κάνω.
Τέλος, ποιο είναι το μήνυμά σου προς τους Έλληνες φίλους των ράλλυ;
Σε όλους τους οπαδούς των ράλλυ, ελπίζω να σας δω όλους στο ΕΚΟ Ράλλυ Ακρόπολις και να μας στηρίξετε. Ελπίζω να έχω ένα καλό αποτέλεσμα και να σας προσφέρω θέαμα.
Και όπως αποδεικνύεται μετά την ολοκλήρωση της πρώτης ημέρας δράσης στα ελληνικά βουνά, ο Κάλε Ροβάνπερα το κάνει και με το παραπάνω!
Φωτογραφίες: redbullcontentpool.com, acropolisrally.gr
Ακολουθήστε την σελίδα του gMotion στο Facebook!