GP Ιταλίας: Ονειρική νίκη Ρικάρντο και 1-2 της McLaren

Στάθης Κοκκορόγιαννης
GP Ιταλίας: Ονειρική νίκη Ρικάρντο και 1-2 της McLaren
Ο Ντάνιελ Ρικάρντο ήταν ο μεγάλος πρωταγωνιστής στο GP Ιταλίας γράφοντας ιστορία για την McLaren που έκανε το 1-2, σε έναν αγώνα που οι πρωτοπόροι του τίτλου, Χάμιλτον και Φερστάπεν συγκρούστηκαν και πάλι.

Το GP Ιταλίας γράφτηκε με χρυσά γράμματα στην ιστορία της Formula 1, με τον Ντάνιελ Ρικάρντο να παίρνει μια τεράστια νίκη για λογαριασμό της McLaren μέσα στη Μόντσα. Ο Αυστραλός έκανε μια εξαιρετική εκκίνηση και έστριψε 1ος στη στροφή 1 και οδήγησε τον αγώνα έχοντας απίστευτο ρυθμό. Άντεξε στην πίεση του Μαξ Φερστάπεν στην αρχή του αγώνα, ενώ στο δεύτερο μισό κράτησε πίσω του τον teammate του, Λάντο Νόρις. Η McLaren είχε εξαιρετική στρατηγική, πολύ γρήγορα pit-stop και στο τέλος μάλιστα ο Αυστραλός έκανε τον ταχύτερο γύρο και πήρε 26 βαθμούς και την πρώτη του νίκη από το GP Μονακό του 2018. Ο Λάντο Νόρις ολοκλήρωσε ένα ιστορικό 1-2 για την McLaren έχοντας τρομερές μάχες με τους Λιούις Χάμιλτον, Σάρλ Λεκλέρ και Σέρτζιο Πέρεζ. Όμως έκανε τα αδύνατα δυνατά, είχε πολύ δυνατό ρυθμό και πήρε το καλύτερο αποτέλεσμα της καριέρας του. Με το 1-2 η McLaren ανέκτησε την 3η θέση στο πρωτάθλημα κατασκευαστών.

Ο Βάλτερι Μπότας έκλεισε το βάθρο των νικητών με μια εξαιρετική εμφάνιση από την τελευταία θέση. Ο οδηγός της Mercedes είχε τρομερό ρυθμό, πέρασε τους πάντες και κατάφερε να πάρει υπερπολίτιμους βαθμούς για την ομάδα του στο πρωτάθλημα κατασκευαστών.

Για δεύτερη φορά στο 2021, οι Φερστάπεν και Χάμιλτον είχαν επαφή και αυτή τη φορά τέθηκαν εκτός αγώνα. Οι δύο οδηγοί βρέθηκαν δίπλα-δίπλα στη στροφή 2, με τον οδηγό της Red Bull να χτυπά πάνω στο κερμπ και να εκτοξεύεται πάνω στο μονοθέσιο της Mercedes. O πίσω δεξί τροχός του χτύπησε το κράνος του Χάμιλτον, με τους δύο να βγαίνουν εκτός αγώνα. Το λόγο θα έχουν πλέον οι αγωνοδίκες.

Στην 4η θέση του αγώνα ολοκλήρωσε ο Σάρλ Λεκλέρ με τη Ferrari. O Μονεγάσκος βρέθηκε μέχρι και τη δεύτερη θέση μετά το αυτοκίνητο ασφαλείας, όμως η ταχύτητα της Ferrari δεν του επέτρεψε κάτι καλύτερο. Όμως, επωφελήθηκε από την ποινή 5 δευτ. του Σέρτζιο Πέρεζ, ο οποίος τον προσπέρασε κόβοντας το σικέιν Ρότζια. Ο Μεξικανός συνέχισε αντί να δώσει τη θέση πίσω. Στην πίστα μπορεί να τερμάτισε 3ος, όμως ολοκλήρωσε 5ος στην κατάταξη. Ο Κάρλος Σάινθ έκανε έναν πολύ σταθερό αγώνα και έκλεισε τον αγώνα στην 6η θέση.

Ο Λάνς Στρόλ έκανε μια εντυπωσιακή εμφάνιση και βρέθηκε 7ος για λογαριασμό της Aston Martin. O Καναδός λίγο έλλειψε να είχε επαφή με τον teammate του στην αρχή του αγώνα. Όμως άντεξε στην πίεση του Φερνάντο Αλόνσο με την Alpine στο τέλος του αγώνα και μάζεψε πολύτιμους βαθμούς. Ο Ισπανός αρκέστηκε στην 8η θέση, ενώ τη 10άδα έκλεισαν οι Τζόρτζ Ράσελ με Williams και Εστεμπάν Οκόν με τη δεύτερη Alpine.

Ο Νικολάς Λατίφι είχε εξαιρετικό πρώτο μισό στον αγώνα, όμως στη συνέχεια έχασε έδαφος και την ευκαιρία να βαθμολογηθεί ξανά. Ο Αντόνιο Τζοβινάτσι είχε επαφή με τον Σάινθ στην εκκίνηση του αγώνα και έχασε την ευκαιρία να πάρει βαθμούς στον αγώνα, μένοντας 12ος μπροστά από τον teammate του, Ρόμπερτ Κουμπίτσα. Ο Μικ Σουμάχερ με Haas έκλεισε την τελική κατάταξη.

Από τον αγώνα εγκατέλειψαν οι Νικίτα Μαζέπιν, Λιούις Χάμιλτον, Μαξ Φερστάπεν και οι δύο AlphaTauri, με τον Γιούκι Τσουνόντα να μην εκκινεί.

Ο Αγώνας

Στην εκκίνηση, ο Ρικάρντο έκανε φανταστική εκκίνηση και έστριψε στην 1η θέση με τους Φερστάπεν και Χάμιλτον να ακολουθούν. Ο Βρετανός επιχείρησε να περάσει από την εξωτερική τον Φερστάπεν στο σικέιν Ρότζια. Ο Ολλανδός δεν άφησε χώρο και ο Χάμιλτον βγήκε εκτός πίστας και έπεσε πίσω από τον Νόρις.

Πίσω τους, ο Τζοβινάτσι μαχόταν με τις Ferrari, αλλά έκοψε το σικέιν και επέστρεψε με επικίνδυνο τρόπο στην πίστα. Ο Σάινθ τον ακούμπησε και ο Ιταλός είχε επαφή με τις μπαριέρες. Το Virtual Safety Car έκανε την εμφάνισή του, αλλά για λίγα δευτερόλεπτα μόνο. Όταν η πράσινη σημαία εμφανίστηκε και πάλι, ο Φερστάπεν κόλλησε πίσω από τον Ρικάρντο και ο Χάμιλτον πίσω από τον Νόρις. Ο αγώνας της Alpha Tauri πήγε από το κακό στο χειρότερο, καθώς ο Τσουνόντα με προβλήματα στα φρένα δεν πήρε εκκίνηση, ενώ ο Γκασλί εγκατέλειψε με πρόβλημα στην ανάρτηση.

Εντυπωσιακούς πρώτους γύρους έκανε ο Λατίφι, καθώς ανέβηκε αρκετά γρήγορα στη 10η θέση, παλεύοντας με τις Alpine και Aston Martin. Παράλληλα, ο Μπότας έχοντας εκκινήσει τελευταίος , είχε ανέβει 13ος στον 9ο γύρο. O Πέρεζ επιτέθηκε και πέρασε τον Σάινθ στο σικέιν Ρότζια και η Red Bull ήταν έτοιμη να τον χρησιμοποιήσει τακτικά στα pit-stop.

Ο Χάμιλτον έκανε την πρώτη προσπάθεια να περάσει τον Νόρις στον 12ο γύρο, αλλά ο συμπατριώτης του αμύνθηκε σκληρά. Πίσω είχαμε πολύ σημαντικές μάχες, με τον Μπότας να σκαρφαλώνει στην κατάταξη. Παραλίγο στον 15ο γύρο να έχουμε μεγάλο ατύχημα όταν ο Οκόν έκλεισε τον Φέτελ στο σικέιν Ρότζια, αλλά ευτυχώς αμφότεροι γλίτωσαν. Σε εκείνο το σημείο άρχισαν να σταθεροποιούνται οι διαφορές, με λίγες μάχες να υπάρχουν στην πίστα. Η διαφορά του Ρικάρντο στην κορυφή ήταν στο 1 δευτ. από τον Φερστάπεν, ενώ ο Νόρις ήταν 5,2 δευτ. πίσω τους. Ο Λεκλέρ είχε καλό ρυθμό στην 5η θέση και τον Πέρεζ στα 3,1 δευτ μακριά του.

Το παράθυρο των pit-stop είχε ανοίξει, με τις ομάδες να ψάχνουν το καλύτερο σημείο να βάλουν τα μονοθέσιά τους για αλλαγή ελαστικών.

Ο Φερστάπεν έκανε λάθος στη στροφή 1 και έχασε λίγο έδαφος. Όμως τα πάντα άλλαξαν λίγους γύρους αργότερα.

Στον 22ο γύρο μπήκε ο Ρικάρντο για αλλαγή στη σκληρή γόμα ελαστικών. Ο Αυστραλός βγήκε σε καλό σημείο στην πίστα και η Red Bull απάντησε αμέσως. Όμως το pit-stop του Φερστάπεν ήταν καταστροφικό και διήρκησε 11 ολόκληρα δευτερόλεπτα. Παράλληλα ο Χάμιλτον πέρασε με εντυπωσιακό τρόπο τον Νόρις από την εξωτερική στο σικέιν Ρότζια. Η McLaren έφερε αμέσως τον Βρετανό για αλλαγή ελαστικών και τον έβγαλε μπροστά από τη Red Bull. O Χάμιλτον ακολούθησε ένα γύρο μετά, αλλά είχε αργό pit-stop διάρκειας 4,2 δευτερολέπτων. Βγαίνοντας από τα pit ήταν δίπλα-δίπλα με τον Φερστάπεν.

Επαφή ξανά

Ο οδηγός της Red Bull ήταν σε κακό σημείο στην πίστα, χτύπησε στο κέρμπ και σκαρφάλωσε πάνω στη Mercedes. Το πίσω ελαστικό του Φερστάπεν χτύπησε το κεφάλι του Χάμιλτον και οι δύο κόλλησαν στην αμμοπαγίδα και τέθηκαν εκτός μάχης. Το αυτοκίνητο ασφαλείας έκανε αμέσως την εμφάνισή του ώστε να απομακρυνθούν τα μονοθέσια.

Οι δύο Ferrari, o Πέρεζ, ο Μπότας και όλοι όσοι δεν είχαν μπει για αλλαγή ελαστικών βρήκαν την ευκαιρία. Ο Λεκλέρ ήταν στη 2η θέση, ανάμεσα στις δύο McLaren παίζοντας το δικό του ρόλο. Το αυτοκίνητο ασφαλείας αποχώρησε στο τέλος του 30ου γύρου.

Ο Νόρις προσπέρασε αμέσως τον Λεκλέρ και κόλλησε πίσω από τον Ρικάρντο. Ο Πέρεζ επιχείρησε να περάσει τη Ferrari, αλλά το έκανε εκτός πίστας. Αργότερα δέχθηκε ποινή 5 δευτερολέπτων. Ο Μπότας επιτέθηκε και πέρασε τα κόκκινα μονοθέσια, όμως κόλλησε πίσω από την RB16B. Μπροστά η μάχη ήταν στο 1 δευτερόλεπτο, με τη McLaren να δίνει εντολή στους οδηγούς της να μην δώσουν μάχη.

Στις πίσω θέσεις, εντυπωσιακή επίδοση είχε ο Λάνς Στρόλ με την Αston Martin. O Καναδός άνοιγε τη διαφορά συνεχώς από τον Αλόνσο, ενώ πίσω του είχε τους Ράσελ και Οκόν που έδιναν μάχη για τη 10άδα.

Ο Μπότας ξεκίνησε την επίθεσή του στον Πέρεζ, έχοντας πολύ καλύτερο ρυθμό και τον ταχύτερο γύρο. Σε εκείνο το σημείο έμοιαζε ως φαβορί για τη νίκη εάν κατάφερνε να τον περάσει. Ο Φινλανδός έφτασε κοντά και στον 44ο γύρο φρέναραν δίπλα-δίπλα για το σικέιν Ρότζια. Ο οδηγός της Mercedes μπήκε πιο αργά στα φρένα και ως αποτέλεσμα στην έξοδο ο Μεξικανός ανέκτησε τη θέση του.

Έκτοτε, ο Μπότας έμεινε πίσω του και δεν έδειχνε τη διάθεση να τον περάσει. Ο Πέρεζ είχε ποινή 5 δευτερολέπτων και ο Μπότας είχε τον ρυθμό να μείνει κοντά του. Ερωτηματικό ήταν οι δύο Ferrari και το πόσο κοντά θα έμεναν στον οδηγό της Red Bull.

Oι δύο McLaren είχαν το προβάδισμα, με τον Ρικάρντο να ανοίγει τη διαφορά από τον Νόρις. Ο Βρετανός δεν μπορούσε να ακολουθήσει, ενώ ούτε ο Πέρεζ κατάφερε να τον απειλήσει, έχοντας περισσότερο το μυαλό του στους καθρέφτες του. Οι γύροι περνούσαν και το μόνο που άλλαξε ήταν η διαφορά από τις δύο Ferrari που άνοιγε συνεχώς. Μέχρι το τέλος, ο Σάινθ είχε μείνει πάνω από 5 δευτ. μακριά από τον Μεξικανό.

Όμως τίποτα δεν σταμάτησε τον Ρικάρντο που πίεσε μέχρι και την τελευταία στιγμή. Όντας πρωτοπόρος πίεσε και πέρασε τη γραμμή του τερματισμού από την 1η θέση και έκανε τον ταχύτερο γύρο δίνοντας στη McLaren την πρώτη της νίκη από το 2012. Πίσω του ο Νόρις τερμάτισε στη 2η θέση ολοκληρώνοντας το 1-2 για τη βρετανική ομάδα. Ο Πέρεζ πέρασε τη γραμμή τερματισμού από την 3η θέση αλλά το βάθρο πήρε ο Μπότας, ενώ ο Λεκλέρ επίσης πέρασε τον Μεξικανό.

Ακολούθησαν πίσω τους οι Σάινθ, Στρόλ, Αλόνσο, Ράσελ και Οκόν.

Αποτελέσματα GP Ιταλίας

gp ιταλιας αποτελεσματα

Ακολουθήστε την σελίδα του gMotion στο Facebook!