Οι κρίσιμες δοκιμές του MotoGP στο Μιζάνο
Η σεζόν του 2021 πλησιάζει στο τέλος της και οι ομάδες του MotoGP προετοιμάζονται για το πρωτάθλημα του 2022. Στο πλαίσιο της προετοιμασίας τους, ολοκληρώθηκε διήμερο τεστ δοκιμών στην πίστα του Μιζάνο, προτού το πρωτάθλημα μεταβεί στις ΗΠΑ για τον επόμενο αγώνα.
Την πρώτη ημέρα, ο καιρός δεν έκανε το χατίρι σε ομάδες και οδηγούς, καθώς οι ουρανοί «άνοιξαν» και η βροχή κυριάρχησε για τις πρώτες ώρες. Οι δοκιμαστές των ομάδων ήταν επίσης στις δοκιμές και βοήθησαν ώστε να στεγνώσει η πίστα κάνοντας αρκετούς γύρους. Ακόμα ένας αναβάτης που ήθελε να κάνει χιλιόμετρα στη βροχή ήταν ο Φάμπιο Κουαρταραρό. Ο αναβάτης της Yamaha δυσκολεύεται ιδιαίτερα σε βρόχινες συνθήκες, με την M1 να μην είναι ιδιαίτερα ανταγωνιστική το τελευταίο διάστημα υπό βροχή.
Το ιαπωνικό εργοστάσιο έφερε μια πρωτότυπη μοτοσικλέτα που δοκίμασαν τόσο ο Κουαρταραρό, αλλά και ο Φράνκο Μορμπιντέλι. Η μοτοσικλέτα είχε νέο αναβαθμισμένο σασί και επίσης εμφανείς διαφορές στο κάλυμμά της, ειδικά κάτω από τη σέλα. Οι αλλαγές αυτές, ενδέχεται να δημιουργήσουν περισσότερο χώρο για την εισαγωγή αέρα στο κινητήριο σύνολο. Η Yamaha θέλει να βρει περισσότερη ισχύ και η λύση αυτή μπορεί να αποδειχθεί κρίσιμη.
Οι Ducati και Aprilia εστίασαν στο τεστ του Μιζάνο σε αεροδυναμικές δοκιμές. Η πρώτη έφερε νέο φέρινγκ που δοκίμασε ο νικητής του GP Αγίου Μαρίνου, Πέκο Μπανάια. Μπορεί τα αεροδυναμικά φτερά να είναι παραπλήσια με την τωρινή έκδοση, η εισαγωγή αέρα και το πάνω μέρος του φέρινγκ διαφέρουν σημαντικά από την τωρινή έκδοση.
Από τη μεριά της η Aprilia, δοκίμασε νέες αεροδυναμικές λύσεις στην περιοχή του εμπρός τροχού, ενώ το φέρινγκ της είχε νέα εισαγωγή αέρα.
Η ομάδα που προσέλκυσε τα περισσότερα βλέμματα ήταν η Honda. Το HRC έφερε μια εντελώς καινούργια μοτοσικλέτα, έχοντας εξελίξει το πρωτότυπο που είδαμε για πρώτη φορά στο τεστ της Χερέθ τον Μάιο. Τη μοτοσικλέτα οδήγησε ο Μάρκ Μάρκεθ και ο δοκιμαστής της Honda, Στεφάν Μπράντλ.
Τα χαρακτηριστικά της μοιάζουν ιδιαίτερα με αυτά της Yamaha στο εμπρός μέρος, ενώ σύμφωνα με τις πρώτες φωτογραφίες από την πίστα, η Honda ενδέχεται να ακολούθησε τη φιλοσοφία σχεδιασμού της Ducati. H διαφορετική εισαγωγή αέρα στο εμπρός μέρος προδίδει την τοποθέτηση ενός νέου κινητήρα πάνω στη μοτοσικλέτα. Επιπλέον πολύ σημαντική είναι η μετακίνηση της πίσω εξάτμισης, που βρισκόταν τοποθετημένη κάτω από τον αναβάτη, στο πλαϊνό μέρος.
Τέλος, η Suzuki δοκίμασε την εξελιγμένη έκδοση του τωρινού της κινητήρα, που αποδίδει περισσότερη ιπποδύναμη. Οι Ζοάν Μιρ και Άλεξ Ρινς έμειναν ευχαριστημένοι, ενώ η ιαπωνική φίρμα δοκιμάζει επίσης νέο σασί στο Μιζάνο, όπως επίσης και νέα εξελιγμένη έκδοση της συσκευής «ride height».
Οι χρόνοι από τις δοκιμές
H πρώτη ημέρα των δοκιμών στην πίστα του Μιζάνο βρήκε τον Πέκο Μπανάια της Ducati στην κορυφή των χρόνων. Ο Ιταλός έγραψε τον ταχύτερο χρόνο στο 1:31.524 και ξεπέρασε τις δύο Honda των Πολ Εσπαργκαρό και Τακάκι Νακαγκάμι. Η διαφορά ανάμεσα στους τρεις πρώτους ήταν μόλις 0,389, όμως όπως συμβαίνει συνήθως, η ουσία και όχι οι χρόνοι έχει μεγαλύτερη σημασία.
Ο Ζοάν Μιρ ήταν ο ταχύτερος αναβάτης της Suzuki και ολοκλήρωσε την πρώτη ημέρα στην 4η θέση της κατάταξης. Ο Αλέις Εσπαργκαρό έφερε την Aprilia στην 5η θέση με ταχύτερο χρόνο στο 1:31.989. Ακολούθησαν δύο Ducati των Λούκα Μαρίνι και Τζακ Μίλερ μπροστά από τον Φάμπιο Κουαρταραρό. Ο Γάλλος ήταν ο ταχύτερος αναβάτης της Yamaha στην 8η θέση, ενώ την ταχύτερη 10άδα έκλεισαν οι Χόρχε Μαρτίν και ο Μπράντ Μπίντερ της KTM.
Τη δεύτερη ημέρα δοκιμών, κυριάρχησε ο Αλέις Εσπαργκαρό της Aprilia, σημειώνοντας 37 γύρους. O Ισπανός ήταν δυνατός όλη τη μέρα, με τη βροχή να μην κάνει την εμφάνισή της. Ο χρόνος του ήταν στο 1:31.584 και άφησε στη 2η θέση τον Τακάκι Νακαγκάμι της LCR Honda, ο οποίος ήταν μόλις 0,151 δευτ. πιο αργός. Στην 3η θέση της δεύτερης ημέρας βρέθηκε ο Ζοάν Μιρ της Suzuki, με καλύτερη επίδοση στο 1:31.873 και 33 γύρους συνολικά.
Ο Φάμπιο Κουαρταραρό ήταν ο ταχύτερος αναβάτης για τη Yamaha στην 4η θέση με ταχύτερο χρόνο το 1:31.974. Ο Μάβερικ Βινιάλες βρέθηκε στην 5η θέση και ολοκλήρωσε με τους περισσότερους γύρους στη μέρα, κάνοντας συνολικά 52. Οι εργοστασιακές Honda βρέθηκαν στις θέσεις 6 και 7, με τον Πολ Εσπαργκαρό ταχύτερο του Μάρκ Μάρκεθ.
Ο ταχύτερος αναβάτης της Ducati ήταν ο Τζακ Μίλερ στην 8η θέση, με τον Πέκο Μπανάια να μην γράφει χρονομετρημένη προσπάθεια. Την πρώτη 10άδα ολοκλήρωσε ο Λούκα Μαρίνι και ο Μπράντ Μπίντερ της KTM.
Στη δεύτερη ημέρα, πήραν μέρος οι Ραούλ Φερνάντεθ και Ρεμί Γκάρντνερ για λογαριασμό της Tech3 KTM. Οι δύο αναβάτες μάχονται για το πρωτάθλημα στη Moto2 και το 2022 θα μεταβούν στο MotoGP με τη δορυφορική ομάδα της αυστριακής φίρμας. Για την ιστορία ο Φερνάντεθ είχε καλύυτερο χρόνο στο 1:34.360, ενώ ο Γκάρντνερ 1:35.086.
Το MotoGP θα μεταβεί στις ΗΠΑ για τον αγώνα στην πίστα του Ώστιν το τριήμερο 1-3 Οκτωβρίου.
Αποτελέσματα πρώτης ημέρας δοκιμών
Αποτελέσματα δεύτερης ημέρας δοκιμών
Ακολουθήστε την σελίδα του gMotion στο Facebook!