Πώς η Tesla βρίσκει τσιπ ενώ οι άλλοι όχι

Κώστας Παστρίμας
Πώς η Tesla βρίσκει τσιπ ενώ οι άλλοι όχι
Η Tesla δεν έχει μειώσει την παραγωγή της και έκανε ρεκόρ παραδόσεων οχημάτων το 3ο τρίμηνο του 2021 παρά την έλλειψη ημιαγωγών.

Η εντυπωσιακή απόδοση της Tesla το 3ο τρίμηνο του 2021, μέσα στο οποίο παρέδωσε 241.300 αυτοκίνητα στους πελάτες της, επισκίασε τις συνεχιζόμενες δυσκολίες της αυτοκινητοβιομηχανίας με την έλλειψη τσιπ ημιαγωγών. Μεταξύ όλων των αυτοκινητοβιομηχανιών του κόσμου, η Tesla ήταν βασικά η μόνη εταιρεία αυτοκινήτων που δεν βρέθηκε σε κρίση, καθώς δεν είχε σημαντικές διακοπές στην παραγωγή οχημάτων.

Όπως αποκαλύπτει έρευνα της Morgan Stanley, το μυστικό φαίνεται να κρύβεται στο γεγονός ότι η Tesla από νωρίτερα μέσα στη χρονιά είχε δημιουργήσει τις διαδικασίες για να χρησιμοποιήσει μικρο-ελεγκτές δικής της παραγωγής, για να αποφύγει τα μεγάλα προβλήματα στην κατασκευή των αυτοκινήτων. Η εταιρεία είχε εξηγήσει την κατάσταση σε μια επιστολή προς τους μετόχους: «Η ομάδα μας απέδειξε απαράμιλλη ικανότητα να αντιδρά γρήγορα και να μετριάζει τις διαταραχές στην παραγωγή που προκαλούνται από ελλείψεις ημιαγωγών. Οι ομάδες των μηχανικών μας δουλεύουν σκληρά στο σχεδιασμό, στην ανάπτυξη και στην επικύρωση 19 νέων ελεγκτών, ως απάντηση στις συνεχιζόμενες ελλείψεις ημιαγωγών».

tesla

Οι τέσσερις πυλώνες

Τέσσερις είναι οι βασικοί παράγοντες που εξασφάλισαν ότι η Tesla συνέχισε σχεδόν απρόσκοπτα την παραγωγή της. Ο πρώτος είναι η καθετοποίηση της παραγωγής. Η Tesla είναι μία από τις πιο καθετοποιημένες βιομηχανίες στον κόσμο, καθώς παράγει μόνη της τα περισσότερα από τα εξαρτήματα που χρησιμοποιεί. Αυτό είναι ένα τεράστιο πλεονέκτημα όσον αφορά την ικανότητα της εταιρείας να διαχειριστεί τις ελλείψεις ανταλλακτικών παγκοσμίως.

 

Ο δεύτερος παράγοντας είναι η δυνατότητα που έχει η Tesla να εγκαταστήσει την υψηλότερη διαθέσιμη τεχνολογία στα οχήματά της. Αυτό συμπεριλαμβάνει φυσικά και τους επεξεργαστές. Τα αυτοκίνητα της Tesla έχουν τη φήμη ότι περιλαμβάνουν την υψηλότερη τεχνολογία στην αγορά και αυτό μάλλον είναι ακριβές.

Ο τρίτος παράγοντας είναι οι πολύ καλές σχέσεις που έχει η Tesla με τους εξωτερικούς προμηθευτές για όσα από τα εξαρτήματα δεν κατασκευάζει η ίδια. Ο ρυθμός με τον οποίο αυξάνει τις συνεργασίες της ξεπερνά κατά πολύ τους άλλους κατασκευαστές.

tesla

Το μέγεθος της Tesla είναι ο τέταρτος βασικός παράγοντας. Η εταιρεία συνεχίζει να αναπτύσσεται με ταχύ ρυθμό, σε απόλυτο μέγεθος παραγωγής οχημάτων παραμένει αρκετά μικρότερη από τους παραδοσιακούς κατασκευαστές. Η παραγωγή της Tesla δεν έχει φτάσει ακόμα καν το «ορόσημο» του ενός εκατομμυρίου ανά έτος. Αυτό ωστόσο της δίνει την ευκαιρία να είναι πιο ευέλικτη στις επιλογές της.

Η Tesla καταφέρνει να συνεχίζει να αναπτύσσεται και κατάφερε να μην πληγεί από την έλλειψη ημιαγωγών μέσα από την καλή προετοιμασία και τις δυνατότητες επεκτασιμότητας που της δίνουν τα εγγενή χαρακτηριστικά της.

Ακολουθήστε την σελίδα του gMotion στο Facebook!