Η Porsche επενδύει στα συνθετικά καύσιμα
Η αυτοκινητοβιομηχανία κινείται με μεγάλη ταχύτητα προς την ηλεκτροκίνηση, ιδιαίτερα στην Ευρώπη. Η Porsche έχει στόχο μέχρι το 2030 το 80% των αυτοκινήτων της να είναι ηλεκτρικά. Ωστόσο μέχρι να αντικατασταθεί ο στόλος των ρυπογόνων αυτοκινήτων εσωτερικής καύσης, στη γερμανική εταιρεία πιστεύουν ότι πρέπει να βρεθούν τρόποι να μειωθεί το αποτύπωμα άνθρακα της αυτοκινητοβιομηχανίας.
Ο τρόπος που προωθεί η Porsche για να γίνει αυτό, είναι η χρήση συνθετικών καυσίμων, που θα παράγονται με ενέργεια που προέρχεται από ανανεώσιμες πηγές. Καθώς τα αυτοκίνητα με κινητήρες εσωτερικής καύσης θα εξακολουθήσουν να αποτελούν την πλειονότητα των οχημάτων στο δρόμο για πολλά χρόνια ακόμα, είναι ανάγκη να συνεχιστεί η έρευνα για το πώς θα ρυπαίνουν λιγότερα.
Τι είναι τα e-fuels
Τα οικολογικά συνθετικά καύσιμα (ή e-fuels) είναι καύσιμα που παράγονται τεχνητά και δεν προέρχονται από διύλιση του αργού πετρελαίου ή το φυσικό αέριο, που είναι ορυκτά καύσιμα. Για την παραγωγή των e-fuels χρειάζεται η δαπάνη μεγάλης ποσότητας ενέργειας, η οποία σύμφωνα με το σχέδιο της Porsche μπορεί να προέρχεται από το περίσσευμα της αιολικής ή ηλιακής ενέργειας που παράγεται.
Τα συνθετικά καύσιμα δεν διαφέρουν στις ιδιότητές τους από τα «συνηθισμένα» καύσιμα και μάλιστα παράγουν λιγότερους ρύπους, όπως τα οξείδια του αζώτου (Νοx). Το πραγματικό κέρδος είναι ότι η παραγωγή τους είναι αυτό που λέμε «ανθρακικά ουδέτερη», δηλαδή δεν εκλύεται καθόλου διοξείδιο του άνθρακα (CO2) κατά τη διαδικασία παραγωγής.
Σύμφωνα με την Porsche, τα συνθετικά καύσιμα θα πρέπει να μπορούν να χρησιμοποιηθούν στους υπάρχοντες κινητήρες χωρίς να χρειάζονται μετατροπές και προς αυτήν την κατεύθυνση έχουν στρέψει την έρευνά τους.
Το εργοστάσιο στη Χιλή
Από το 2022, η Porsche θα δοκιμάσει πώς θα μπορούσε να λειτουργήσει η παραγωγή των καυσίμων στη Νότια Χιλή. Στην πόλη Punta Arenas στην περιοχή της Παταγονίας, η τοπική ενεργειακή εταιρεία Andes Mining & Energy (AME) κατασκευάζει το πιλοτικό εργοστάσιο «Haru Oni» μαζί με την Porsche, τη Siemens Energy και τον ιταλικό προμηθευτή ηλεκτρικής ενέργειας Enel.
Σύμφωνα με την Porsche, τέσσερις φορές περισσότερη ηλεκτρική ενέργεια παράγεται στο αιολικό πάρκο της Χιλής από ό,τι στη Βόρεια Θάλασσα. Επιπλέον, αυτό γίνεται με μικρότερο κόστος. Μία μεγαβατώρα ηλεκτρικής ενέργειας κοστίζει μόλις 15 ευρώ εκεί αντί για 34 ευρώ στη Βόρεια Θάλασσα. Ο αρχικά μικρός όγκος των 130.000 λίτρων μέχρι το τέλος του 2022 πρόκειται να αυξηθεί μέσα στα επόμενα δύο χρόνια στο σημείο που θα παράγονται έως 55 εκατομμύρια λίτρα συνθετικού καυσίμου.
Υπάρχει και το κόστος
Η παραγωγή συνθετικών καυσίμων όμως είναι δαπανηρή διαδικασία και οι τιμές ανά λίτρο θα πέσουν μόνο όταν η πρακτική υιοθετηθεί από το σύνολο της βιομηχανίας και ξεκινήσει η μαζική παραγωγή τους. Ο στόχος της Porsche είναι να ρίξει το κόστος κάτω από τα 2 ευρώ ανά λίτρο, προ φόρων, μέχρι το 2026. Και πάλι όμως θα είναι πολύ ακριβά, όταν θα προστεθούν οι πολύ μεγάλοι φόροι που εφαρμόζονται στην Ευρώπη. Για το λόγο αυτόν η Porsche έχει ήδη αρχίσει να ζητάει δίκαιη φορολόγηση των εναλλακτικών καυσίμων, που θα λαμβάνει υπόψη της τα οφέλη από τη σημαντική μείωση των εκπομπών CO2.
Ακολουθήστε την σελίδα του gMotion στο Facebook!