Πώς θα βρουν περισσότερη απόδοση τα ηλεκτρικά supercars
Η εποχή των ηλεκτροκίνητων οχημάτων είναι εδώ, με ολοένα και περισσότερα μοντέλα να αποκτούν εξηλεκτρισμένες εκδόσεις. Η τεχνολογία βελτιώνεται μέρα με τη μέρα, ενώ οι κατασκευαστές ψάχνουν επιπλέον λύσεις απόδοσης, άνεσης και οικονομίας.
Ένας πολύ σημαντικός παράγοντας είναι οι ηλεκτροκινητήρες, καθώς το κόστος παραγωγής και το βάρος τους παίζει πολύ σημαντικό ρόλο σε ένα αυτοκίνητο. Με τα μπάτζετ για έρευνα και ανάπτυξη να μεγαλώνουν συνέχεια, οι φίρμες στρέφονται σε εξωτερικούς συνεργάτες.
Τρανό παράδειγμα αποτελεί η εξαγορά της βρετανικής YASA από τη Daimler. H εταιρεία προμηθεύει κατασκευαστές με ηλεκτροκινητήρες τελευταίας γενιάς σε πολύ μικρό μέγεθος και βάρος. Ορισμένοι συνεργάτες της είναι η Ferrari και η Koenigsegg, ενώ σύντομα θα προμηθεύει το στόλο της Mercedes-AMG.
Ο ηλεκτροκινητήρας αξονικής ροής της YASA είναι παρόμοιος σε μέγεθος με ένα τιμόνι και είναι επίπεδος. Αυτό σημαίνει ότι είναι επίσης ελαφρύτερος και αποδοτικότερος από τους πιο συμβατικούς κινητήρες ακτινικής ροής. Επιπλέον η ψύξη του γίνεται μέσω λαδιού και ήδη χρησιμοποιείται στις Ferrari SF90 και 296 GTB.
H YASA σκοπεύει να μειώσει το κόστος του ηλεκτροκινητήρα της, ώστε να είναι προσιτός στην γκάμα της Mercedes.
Όμως οι ηλεκτροκινητήρες δεν είναι ο μοναδικός σημαντικός παράγοντας σε ένα αυτοκίνητο. Οι κατασκευαστές supercar και hypercar μοντέλων γνωρίζουν πως το βάρος είναι ο μεγάλος εχθρός τους και ψάχνουν τρόπους για να μειώσουν αυτό των βαρέων μπαταριών ή, τουλάχιστον, να αντισταθμίσουν το βάρος της μπαταρίας με εξοικονόμηση βάρους σε άλλα οχήματα.
Ακολουθήστε την σελίδα του gMotion στο Facebook!