Test Drive Nissan Qashqai 1.3 DiG-T Hybrid (vid)
- Επιτυχία από κούνια
- Εκμοντερνισμός στη σωστή κατεύθυνση
- Πολύ κοντά στα Premium
- Για μια θέση στην κορυφή
Η πρώτη πλήρης εμπορική χρονιά της πρώτης γενιάς του Nissan Qashqai, έδειξε αμέσως τη δυναμική του μοντέλου που έμελλε να γίνει ο γεννήτορας αλλά και ο απόλυτος άρχων της εξαιρετικά δημοφιλούς στις ημέρες μας κατηγορίας των SUV.
Μόλις 8 χρόνια από την παρουσίασή του το 2006, το Qashqai ξεπέρασε το 2014 τις 2.000.000 μονάδες σε παραγωγή και σήμερα, καθώς η δεύτερη γενιά του ήταν ακόμα πιο δημοφιλής και διατίθετο σε περισσότερες χώρες, έχει ξεπεράσει κατά πολύ τα 3.000.000 αντίτυπα.
Σημειώστε ότι με το ίδιο όνομα το μοντέλο διατίθεται κατά εκατοντάδες χιλιάδες αντίτυπα στην αγορά της Κίνας, ενώ με το όνομα Rogue Sport και σε αυτή των ΗΠΑ.
Επιτυχία από κούνια
Μετά από 2 γενιές ενός μοντέλου που δημιούργησε μια ολόκληρη κατηγορία -η οποία μάλιστα έγινε η πιο δημοφιλής παγκοσμίως- είναι περισσότερο από προφανές ότι οι προσδοκίες από τους μηχανικούς και τους σχεδιαστές της Nissan είναι τεράστιες στην τρίτη γενιά του Qashqai.
Προφανώς εύκολα μπορεί κανείς να προβλέψει ότι το νέο Qashqai θα είναι ένα εξαιρετικό αυτοκίνητο. Καλύτερο, μάλιστα, από την προηγούμενη γενιά του. Ωστόσο, δεν πρέπει να ξεχνάμε ότι παρότι η Nissan άνοιξε το δρόμο, η επέλαση πολλών δεκάδων ανταγωνιστών σε αυτόν έχει δημιουργήσει πολύ δύσκολες συνθήκες.
Τα νέα Ford Kuga και Hyundai Tucson για παράδειγμα, βάζουν τα γυαλιά σε πολλά premium SUV της κατηγορίας C, χωρίς να ξεχνάμε τα εξαιρετικά Volkswagen Tiguan, Peugeot 3008 και Citroen C5 Aircross, καθώς και τις προτάσεις της Toyota, C-HR και RAV4.
To Nissan Qashqai λοιπόν μπορεί να έχει ένα φανατικό κοινό παγκοσμίως, στην Ευρώπη και στη χώρα μας, αλλά οι δεκάδες πλέον μνηστήρες μέρους της μεγάλης πίτας πωλήσεων είναι εξίσου δυναμικοί.
Εκμοντερνισμός στη σωστή κατεύθυνση
Αισθητικά το νέο Qashqai επέλεξε το δρόμο του «μοιάζω σε κάτι που αρέσει», επιλέγοντας πολύ στενά φώτα εμπρός και πίσω που είναι πολύ της μόδας. Ταυτόχρονα όμως, πλευρικά και εμπρός, όποιος έχει κάποια εξοικείωση με το Qash 2ης γενιάς, αντιλαμβάνεται αμέσως ότι αυτό είναι το νεότερο μέλος της μεγάλης οικογένειας.
Με όσο πιο «αντικειμενικό» σχολιασμό μπορούμε να επιστρατεύσουμε, πρέπει να αναφέρουμε ότι όχι μόνο σε εμάς, αλλά και σε αρκετούς δυνητικούς αγοραστές, το Qash αρέσει πολύ. Οι ακμές που έχουν προστεθεί κυρίως εμπρός και στο πλάι δίνουν έναν δυναμισμό στο αμάξωμα, χωρίς να γίνονται υπερβολικά φλύαρες.
Οι διαστάσεις παραμένουν συμπαγείς στα 4,43 περίπου μέτρα, με μικρή αυξητική τάση λίγων εκατοστών σε μήκος, πλάτος, ύψος αλλά και μεταξόνιο, σε σχέση με την προηγούμενη γενιά. Παρότι οι ανταγωνιστές έχουν φτάσει σε κάποιες περιπτώσεις τα 4,6 μέτρα.
Εντελώς νέο είναι το πλαίσιο, που ακούει στο όνομα CMF-C αλλά πλέον μπορεί να φιλοξενήσει λύσεις εξηλεκτρισμού, έχει εξαιρετική συμπεριφορά παθητικής ασφάλειας και μπορεί να υποστηρίξει όλα τα τελευταία συστήματα υποβοήθησης της οδήγησης.
Σε επίπεδο ανάρτησης, η έκδοση της δοκιμής έχει πίσω ημιάκαμπτο άξονα, ωστόσο οι τετρακίνητες εκδόσεις και αυτές με τροχούς 20 ιντσών διαθέτουν πολλαπλούς συνδέσμους πίσω. Εμπρός σε κάθε περίπτωση υπάρχουν τα γνωστά μας «γόνατα» McPherson.
Με την αύξηση του μεταξονίου κατά 2 εκατοστά και του μήκους κατά 3,5, το νέο Qash είναι ένα άνετο αυτοκίνητο για πέντε ενήλικες και επαρκές για πέντε. Τα λίγο πάνω από 500 λίτρα χώρου αποσκευών μπορεί να μην είναι κορυφαία αλλά είναι πολλά, ενώ υπάρχουν και δύο αφαιρούμενα ράφια σε αυτόν που, ανάλογα τη θέση τους, δίνουν διαφορετικές λύσεις φόρτωσης.
Ιδιαίτερα σημαντικό είναι το γεγονός της πολύ εύκολης πρόσβασης στις πίσω θέσεις, κυρίως λόγω του ανοίγματος των θυρών σε γωνία 90 μοιρών περίπου. Όσοι αγοράσουν το Qash και έχουν να μεταφέρουν μικρά παιδιά στα αντίστοιχα καθισματάκια, θα βρουν το συγκεκριμένο χαρακτηριστικό εξόχως πρακτικό.
Πολύ κοντά στα Premium
Η αίσθηση ποιότητας υλικών είναι κορυφαία, όπως και αυτή της ευρυχωρίας ιδίως για τους εμπρός επιβάτες. Αυτό όμως που θα αφήσει τον οδηγό και τους φιλοξενούμενους στο εσωτερικό με ανοιχτό το στόμα, είναι η ησυχία ανεξαρτήτως ταχύτητας, η ποιότητα κύλισης και η χωρίς τριγμούς, χτυπήματα και απότομες αντιδράσεις λειτουργία της ανάρτησης.
Το Qashqai είναι από τα καλύτερα SUV για να ταξιδεύει ήσυχα κανείς, ασχέτως κατηγορίας. Ακούγεται «βαρύ» αλλά είναι αληθινό, καθώς εκτός από εξαιρετικά πολιτισμένο, το μοντέλο είναι τρένο στην ευθεία και πολύ σταθερό σε πλευρικές ριπές ανέμου.
Φυσικά δεν είναι άμεμπτο. Παρότι το επίπεδο της πρόσφυσης είναι υψηλό και η αίσθηση του πλαισίου και την ανάρτησης στιβαρή, στη γρήγορη οδήγηση οι εμπρός τροχοί μοιάζουν αποκομμένοι και περνούν στο σημείο απώλειας πρόσφυσης χωρίς πρότερη προειδοποίηση.
Καθώς υπάρχουν όλα τα συστήματα ελέγχουν της δυναμικής συμπεριφοράς -και πολλά ακόμα υποβοήθησης της οδήγησης- τίποτα δεν επηρεάζει την ασφάλεια των επιβατών. Περισσότερο είναι θέμα αίσθησης.
Το πίσω μέρος είναι γενικά βιδωμένο στην τροχιά που επιλέγεται από το τιμόνι, χωρίς τάσεις αποσταθεροποίησης. Προφανώς όλα τα παραπάνω αφορούν ένα στιλ οδήγησης που δεν περιλαμβάνεται στο κατασκευαστικό DNA του Qashqai.
Σύγχρονο και πολιτισμένο μοτέρ
Ο κινητήρας της έκδοσης δοκιμής είναι το εξαιρετικό τετρακύλινδρο σύνολο των 1,33 λίτρων του ομίλου της Renault αλλά και των συμπαγών Mercedes. Με τη βοήθεια του turbo αποδίδει 140 ίππους στις 5.500 σ.α.λ. και 240 Nm στις μόλις 1.650 σ.α.λ. και έως τυις 4.000 σ.α.λ. Από τους αριθμούς και μόνο, μπορεί να γίνει αντιληπτό ότι το μοτέρ αυτό λειτουργεί σχεδόν σαν ηλεκτρικό, αποδίδοντας εξαιρετικά τόσο στο χαμηλό όσο και στο μεσαίο φάσμα στροφών.
Όντως, το μικρό μοτέρ είναι ιδιαίτερα γραμμικό, πολιτισμένο στη λειτουργία του και πρόθυμο στο ανέβασμα των στροφών. Ωστόσο, υπό το βάρος των 1.400 κιλών του Qashqai και λόγω της κλιμάκωσης των μακριών σχέσεων, οι 140 ίπποι είναι απλώς επαρκείς. Στις χαμηλές μάλιστα στροφές υπό πλήρες φορτίο, γίνεται αντιληπτή μια μικρή υστέρηση, παρά την ύπαρξη και του ήπιου συστήματος υβριδικής υποβοήθησης, που υποτίθεται ότι βοηθάει σε αυτό το φάσμα στροφών.
Η οριακή δυναμική του κινητήρα αποδεικνύεται και από τα νούμερα της επιτάχυνσης 0-100 χλμ./ώρα, που ολοκληρώνεται σε 12,2 δλ. Η μέγιστη ταχύτητα φτάνει στα 188 χλμ./ώρα. Χρησιμοποιώντας τα θετικά στοιχεία του κινητήρα, μπορεί ο οδηγός να κινείται σβέλτα και με ροή. Δεν έχει κανένα νόημα η πίεση και το συνεχές ανέβασμα στροφών, καθώς το μόνο που κερδίζει κανείς είναι αύξηση της κατανάλωσης. Η οποία, στα χίλια περίπου χιλιόμετρα που πραγματοποιήσαμε με το Qash ήταν της τάξης των 7,5 λίτρων/100 χλμ.
Το χειροκίνητο κιβώτιο έξι σχέσεων έχει όπως ήδη αναφέρθηκε μακριά κλιμάκωση και στο αυτοκίνητο της δοκιμής είχε μια τάση να «σκαλώνει» στο σημείο της νεκράς, κατά την αλλαγή μεταξύ 2ης και 3ης σχέσης. Το πρόβλημα αυτό έχει να κάνει με τη ντίζα όπως ενημερωθήκαμε και είναι κάτι που το γνώριζε ήδη η αντιπροσωπεία και έχει προβεί σε ενέργειες αποκατάστασης. Πέραν τούτου, ο επιλογέας των σχέσεων έχει καλή λειτουργία και μικρές διαδρομές. Μόνο η θέση του έπεφτε κάπως μακριά για τη δική μας θέση οδήγησης. Εξαιρετικός σε αίσθηση είναι επίσης και ο συμπλέκτης.
Τα φρένα, τέλος, είναι ιδιαιτέρως αποτελεσματικά και με πολύ γραμμική λειτουργία, χωρίς θορύβους και με πολύ καλή αίσθηση στο αντίστοιχο πεντάλ.
Για μια θέση στην κορυφή
Συνολικά το νέο Nissan Qashqai είναι ένα απολαυστικό αυτοκίνητο. Στην πόλη οι συμπαγείς διαστάσεις βοηθούν ιδιαίτερα, ενώ η ικανότητά του να κρατά ξεκούραστους τους επιβάτες το καθιστά ένα από τα καλύτερα οικογενειακά SUV της κατηγορίας C. Με το κόστος της πλούσια εξοπλισμένης έκδοσης N-Connecta Feel να ξεπερνά οριακά τις 30.000 ευρώ και αυτό της βασικής έκδοσης να ξεκινά από 24.490 ευρώ, το μοντέλο έχει πλειάδα πλεονεκτημάτων και παραμένει εξαιρετικά ανταγωνιστικό. Δεν παίζει πλέον μόνο του, αλλά παραμένει ψηλά σε κάθε short list της κατηγορίας των C SUV.
Ακολουθήστε την σελίδα του gMotion στο Facebook!