Το εργοστάσιο της BMW στο Μόναχο γίνεται πλήρως ηλεκτρικό

Το εργοστάσιο της BMW στο Μόναχο γίνεται πλήρως ηλεκτρικό
Τουλάχιστον η μισή παραγωγή του Μονάχου θα περιλαμβάνει εξηλεκτρισμένα μοντέλα μέχρι το 2023.

Η πρώτη BMW i4 μαζικής παραγωγής πέρασε από τις γραμμές παραγωγής του εργοστασίου του BMW Group στο Μόναχο. Το εργοστάσιο που βρίσκεται στην έδρα της εταιρείας κατασκευάζει τώρα όλες τις εκδόσεις συστημάτων κίνησης σε μία γραμμή παραγωγής. «Για το εργοστάσιο και την ομάδα, το λανσάρισμα της BMW i4 είναι ορόσημο στο δρόμο για την ηλεκτρική κινητικότητα», δήλωσε ο Μίλαν Νεντελίκοβιτς, υπεύθυνος παραγωγής και Μέλος του Δ.Σ. της BMW AG. «Μέχρι το 2023 περισσότερα από τα μισά μας οχήματα που κατασκευάζονται στο εργοστάσιο του Μονάχου θα διαθέτουν εξηλεκτρισμένο σύστημα κίνησης. Στην πλειοψηφία τους θα είναι αμιγώς ηλεκτρικά. Επομένως το εργοστάσιο του Μονάχου γίνεται πλήρως ηλεκτρικό».

Ψηφιοποίηση σε εξέλιξη

Η αυξανόμενη ψηφιοποίηση διαδραματίζει σημαντικό ρόλο στην παραγωγή του BMW Group. Ολόκληρο το εργοστάσιο του Μονάχου σαρώνεται τώρα τρισδιάστατα μέχρι την παραμικρή λεπτομέρεια για την απόκτηση μιας πλήρους σειράς ψηφιακών δεδομένων του κτιρίου και των συστημάτων του. Μετά τη σχετική επεξεργασία, οι σαρώσεις αποθηκεύονται στο cloud ώστε η πρόσβαση στα δεδομένα να γίνεται από οπουδήποτε, με χρήση ενός διαισθητικού εργαλείου βασισμένου στο πρόγραμμα περιήγησης.

Σύστημα αντίστροφης όσμωσης

Στο εργοστάσιο του Μονάχου έχουν πραγματοποιηθεί κάποιες αλλαγές σε συνδυασμό με την εφαρμογή μιας σειράς νέων μέτρων. Γι’ αυτό, το εργοστάσιο χρησιμοποιεί τώρα αντίστροφη όσμωση για τον περιορισμό της κατανάλωσης καθαρού νερού. Το σύστημα ενσωματώθηκε στην παραγωγή φέτος την άνοιξη και πλέον επεξεργάζεται το νερό από το καθοδικό ηλεκτρόδιο - εκεί όπου εφαρμόζεται το βασικό στρώμα της βαφής στα οχήματα, ώστε να επανα-χρησιμοποιείται στο ίδιο στάδιο της διαδικασίας. Το νέο σύστημα αναμένεται να μειώσει τη συνολική ετήσια κατανάλωση καθαρού νερού πάνω από έξι εκατομμύρια λίτρα.

Μηδενικές εκπομπές ρύπων από τα logistics μεταφορών

Δίνοντας ιδιαίτερη έμφαση στη μείωση των εκπομπών CO2, το BMW Group ανακοίνωσε έναν ακόμα στόχο που συμπίπτει με την έναρξη παραγωγής της BMW i4: τα επόμενα χρόνια, οι τοπικές εκπομπές ρύπων από τα logistics μεταφορών του Εργοστασίου του Μονάχου, σταδιακά θα πέσουν στο μηδέν. Αυτό θα επιτευχθεί κυρίως με την αυξημένη χρήση των σιδηροδρομικών μεταφορών και των ηλεκτρικών φορτηγών.

 

Σήμερα, πάνω από 750 αποστολές φορτηγών απαιτούνται για τη διανομή εξαρτημάτων. Στο μέλλον, τέτοιες διανομές στην πόλη θα πραγματοποιούνται με ηλεκτρικά φορτηγά. Επιπλέον, το ποσοστό οχημάτων που φεύγουν από το εργοστάσιο του Μονάχου μέσω σιδηροδρόμου σταδιακά θα αυξηθεί από το 50% που είναι σήμερα. Ο απόλυτος στόχος είναι η πλήρης κατάργηση των εκπομπών ρύπων από τα logistics μεταφορών στην περιοχή του Μονάχου και η επίτευξη σημαντικών μειώσεων σε μία ευρύτερη ακτίνα και από τις διηπειρωτικές μεταφορές.

Το BMW Group ανακοίνωσε για πρώτη φορά τα σχέδιά του για την αναβάθμιση του Εργοστασίου του Μονάχου για ηλεκτροκίνηση πριν από ένα χρόνο: πρόθεσή του ήταν να κατασκευαστούν νέες εγκαταστάσεις συναρμολόγησης οχημάτων και κατασκευής αμαξωμάτων και η μεταφορά της παραγωγής κινητήρων σε άλλα τμήματα του δικτύου παραγωγής. Από τότε, εκατοντάδες εργαζόμενοι ξεκίνησαν να δουλεύουν σε άλλες τεχνολογίες ή άλλες εγκαταστάσεις. Μέχρι το τέλος της χρονιάς, η παραγωγή τετρακύλινδρων κινητήρων θα μεταφερθεί στο Hams Hall, Μ. Βρετανία, και στο Steyr, Αυστρία. Η μεταφορά της συνολικής δραστηριότητας παραγωγής κινητήρων από το Μόναχο θα ολοκληρωθεί το αργότερο μέχρι το 2024.

Ακολουθήστε την σελίδα του gMotion στο Facebook!