Αυτό είναι το «Chaos», το Ελληνικό ultracar
Αναμονή τέλος, η Spyros Panopoulos Automotive παρουσίασε με κάθε επισημότητα το «Chaos» - ένα συγκλονιστικό δημιούργημα που σύμφωνα με τον κατασκευαστή, δημιουργεί μία νέα κατηγορία, πέρα από τα supercars & hypercars. Όπως χαρακτηριστικά λέει η SPA, πρόκειται για το πρώτο ultracar!
Η όψη του χάους
Η τελική του μορφή δεν διαφέρει πολύ από το σουλούπι του πρωτότυπου οχήματος, αποδεικνύει όμως την προσοχή στην απόλυτη λεπτομέρεια. Το σχεδόν «τρομακτικό» πρόσωπο του… Χάους, διαθέτει μία σειρά από αεροδυναμικής απόδοσης στελέχη που θυμίζουν τη διάταξη των εμπρός αεροτομών σε αγωνιστικά μονοθέσια. Συνολικά πέντε επίπεδα, φτιαγμένα από ανθρακονήματα, που στοχεύουν στην βέλτιστη δυνατή αεροδυναμική απόδοση.
Όπως άλλωστε όλο το σμιλευμένο περιτύλιγμα, με μεγάλους θόλους για τους τροχούς, αεραγωγούς πίσω τους και ένα πίσω μέρος που εντυπωσιάζει. Με τετραπλή απόληξη της εξάτμισης, τοποθετημένη ψηλά και κεντρικά, LED φωτιστικά σώματα σε οριζόντια διάταξη απ’ άκρη σ’ άκρη αλλά και από τις εξατμίσεις μέχρι τον επιβλητικό διαχύτη.
Η χρήση ανθρακονημάτων και κεραμικών είναι εκτενής, το μόνοκοκ είναι φτιαγμένο από Zylon ενώ η SPA δούλεψε πολύ σε 3D εκτυπωτές – συγκεκριμένα το 78% του «περιτυλίγματος» είναι εκτυπωμένο από κράματα τιτανίου και μαγνησίου. Το τελικό αποτέλεσμα, δεν τραβάει απλά το μάτι – κρατά χαμηλά και το συνολικό βάρος, πράγμα που συνεπικουρεί στην επίτευξη των εντυπωσιακών επιδόσεων που υπόσχεται ο κατασκευαστής.
Ένα τέρας στα σωθικά του
Υπεύθυνος για τα αστρονομικά νούμερα που θα δείτε παρακάτω, είναι ένας V10 Twin-Turbo κινητήρας χωρητικότητας 3.955,8 cc. Αυτός θα προσφέρεται σε δύο εκδόσεις: την Earth Version και τη Zero Gravity – το μόνο σίγουρο είναι πως η ονοματοδοσία έχει τη λυρικότητά της.
Πάμε πρώτα στη… γήινη έκδοση. Μέγιστη ισχύς στα 2.048,7 άλογα, μέγιστη ροπή στα 1.389,4 Nm, αναλογία ισχύους/βάρους στο 2.05 και τελική ταχύτητα πάνω από τα 500 χιλιόμετρα/ώρα (!). Όσο για τις επιταχύνσεις, από στάση πιάνει τα 100 χιλιόμετρα/ώρα σε 1.9 δευτερόλεπτα και τα 0-300 σε 7.9!
Στην έκδοση… μηδενικής βαρύτητας, το ίδιο μηχανικό σύνολο προσφέρει 3.064,7 άλογα, μέγιστη ροπή της τάξης των 1.983,5 Nm, με την αναλογία ισχύος/βάρους να ανεβαίνει στο 3.06. Τα 0-100 πέφτουν στην εξωπραγματική τιμή του 1.55 δευτερολέπτου, ενώ μόλις 7.1 δευτερόλεπτα αρκούν ώστε η κορυφαία έκδοση του «Chaos» να πιάσει από στάση τα 300 χιλιόμετρα/ώρα.
Φυσικά, όλα αυτά αφορούν τιμές που ανακοινώνει ο κατασκευαστής και θα έχει ενδιαφέρον να δούμε αν βγαίνοντας σε πραγματικές δοκιμές, θα εναρμονίζονται με την πραγματικότητα.
Όσο για τις διαστάσεις του «Chaos», έχει μήκος 5.053mm, πλάτος 2.068mm, ύψος 1.121mm και μεταξόνιο στα 2.854mm. Το βάρος του ορίζεται στα 1.388 κιλά για την «Earth Version» και 1.272 για τη «Zero Gravity».
Προηγμένος εσωτερικός κόσμος
Περνώντας στη καμπίνα, τα πράγματα παραμένουν εξίσου φαντασμαγορικά. Από την εντελώς φουτουριστική πλέξη του πίσω μέρος του τιμονιού που φυσικά αντί για στεφάνι, έχει διάταξη αγωνιστικού τύπου, με ψηφιακή οθόνη στο κέντρο του.
Οθόνες αφής υπάρχουν και μπροστά από τον συνοδηγό, ενώ ακόμα και οι πόρτες ανοίγουν με σύστημα αφής. Οι μοναδικοί διακόπτες βρίσκονται στο τούνελ ανάμεσα σε οδηγό και συνοδηγό. Τα καθίσματα είναι ενσωματωμένα στο σασί και φυσικά, όλα είναι γεμάτα ανθρακόνημα.
Μάλιστα η SPA κάνει λόγω για εικονική πραγματικότητα, λειτουργία αποτυπώματος με το Chaos να αναγνωρίζει τον οδηγό του και να προσαρμόζεται σε προσωπικά του χαρακτηριστικά.
Για (πολύ) λίγους
Η SP Automotive έχει πλάνο για παραγωγή 20 κομματιών για κάθε Ήπειρο, με τις πωλήσεις να γίνονται μέσω του οίκου Sotheby’s. Μάλιστα ο κατασκευαστής ανακοίνωσε πως έχει ήδη πουληθεί το πρώτο Chaos.
Πράγμα που μας οδηγεί στις τιμές. Η «βασική» έκδοση μπορεί να γίνει δική σας με… 5.5 εκατομμύρια ευρώ ενώ η ισχυρότερη, με 12.4 εκατομμύρια.
Μένει να δούμε το "Chaos" με σάρκα και οστά, ή καλύτερα με κέβλαρ και ανθρακόνημα, στο δρόμο, να υλοποιεί όσα φιλόδοξα ανακοινώθηκαν απόψε.
Ακολουθήστε την σελίδα του gMotion στο Facebook!