13 χρόνια από το συγκλονιστικότερο φινάλε στην ιστορία της F1 (vid)
Ήταν 2 Νοεμβρίου του 2008, όταν ομάδες και οδηγοί της Formula 1 ταξίδεψαν στο Σάο Πάολο της Βραζιλίας για τον 18ο και τελευταίο αγώνα εκείνης της σεζόν. Κατά τη διάρκειά της χρονιάς, είχαμε δει δραματικούς αγώνες και μεγάλες μονομαχίες ανάμεσα στους οδηγούς, όμως δύο εξ αυτών μπορούσαν να κατακτήσουν το Πρωτάθλημα.
Ο Λιούις Χάμιλτον της McLaren πήγε ως το φαβορί έχοντας προβάδισμα 7 βαθμών στο Πρωτάθλημα Οδηγών έναντι του Φελίπε Μάσα της Ferrari. Ο Βραζιλιάνος ήθελε οπωσδήποτε τη νίκη, ενώ ο Βρετανός τουλάχιστον την 5η θέση στον αγώνα. Όμως είχε ένα μεγάλο μειονέκτημα κι αυτό ήταν πως το μονοθέσιο της Scuderia ήταν ταχύτερο.
Το κλίμα είχε αρχίσει να χτίζεται από το Σάββατο στις κατατακτήριες δοκιμές, με τον Μάσα να παίρνει την pole position μπροστά στους συμπατριώτες του, ενώ ο Χάμιλτον ήταν μόλις 4ος πίσω από τους Γιάρνο Τρούλι με Toyota και Κίμι Ράικονεν με τη δεύτερη Ferrari.
Ένα φινάλε δίχως προηγούμενο
Την ημέρα του αγώνα, η ένταση ήταν τεράστια και το κλίμα προετοίμαζε τους πάντες για κάτι που δεν θα είχαν ξαναζήσει στη ζωή τους. Ο καιρός μουντός, τα σύννεφα απειλητικά και λίγες στιγμές πριν την εκκίνηση… Μπουμ! Οι ουρανοί άνοιξαν και καταρρακτώδης βροχή έκανε την εμφάνισή της.
Η διεύθυνση αγώνα επέλεξε να καθυστερήσει την εκκίνηση κατά 10 λεπτά, καθώς οι συνθήκες λόγω της βροχής δεν επέτρεπαν την οδήγηση. Στην εκκίνηση του αγώνα, δεν είχαμε ιδιαίτερες αλλαγές στις μπροστά θέσεις, με τον Μάσα να διατηρεί την πρωτοπορία και τον Χάμιλτον 4ο. Πιο πίσω, ο Ντέιβιντ Κούλθαρντ της Red Bull τέθηκε εκτός αγώνα έπειτα από επαφή με τις δύο Williams, ολοκληρώνοντας άδοξα την καριέρα του στη Formula 1.
Όταν αποχώρησε το αυτοκίνητο ασφαλείας για το ατύχημα στην εκκίνηση, ο Μάσα άρχισε να ανοίγει τη διαφορά, ενώ με τη βροχή να έχει σταματήσει, η πίστα άρχισε γρήγορα να στεγνώνει. Στον 10ο γύρο η Ferrari έφερε τον Βραζιλιάνο για αλλαγή σε ελαστικά για στεγνό οδόστρωμα, ενώ έναν γύρο μετά ακολούθησαν οι Τρούλι, Ράικονεν και Χάμιλτον.
Η εξέλιξη αυτή ήταν καταστροφική για τον Χάμιλτον, καθώς έχασε θέσεις από τους Αλόνσο με Renault, Φέτελ με Toro Rosso και Φισικέλα με Force India. O Βρετανός σε εκείνο το σημείο έχανε το Πρωτάθλημα. Όμως δεν το έβαλε κάτω και πέρασε άμεσα την Toyota έπειτα από το λάθος του Τρούλι, ενώ με μια γενναία βουτιά από την εωτερική, πατώντας στο βρεγμένο ανέβηκε στην 5η θέση.
Έπειτα από εκείνο το σημείο, όλοι ήταν σε στρατηγική δύο pit-stop, με τον Μάσα στην πρωτοπορία και τους Αλόνσο και Ράικονεν να μάχονται για τις δύο υπόλοιπες θέσεις στο βάθρο. Ο Φέτελ που έδινε μάχη μαζί τους ήταν σε στρατηγική τριών pit-stop, ενώ πιο πίσω τους ακολουθούσε ο Χάμιλτον στην 5η θέση που του έδινε προς ώρας τον Τίτλο.
Όσο οι γύροι περνούσαν, η ένταση ανέβαινε στα ύψη, με τις McLaren και Ferrari να θέλουν να μπει τέλος στο «μαρτύριο» αυτό. Με τον Φέτελ να έχει κάνει το τελευταίο του pit-stop, ήταν πίσω από τον Χάμιλτον και τον πίεζε πολύ. Παράλληλα έχοντας μπει στους τελευταίους 20 γύρους τα καμπανάκια συναγερμού σήμαναν και πάλι.
Η βροχή ερχόταν και μάλιστα θα χτυπούσε στους τελευταίους 10 γύρους. Οι μηχανικοί ξεκίνησαν τους υπολογισμούς τους, τις ετοιμασίες τους, το άγχος στα ύψη. Το παραμικρό λάθος θα κόστιζε τον τίτλο, είτε για τον έναν είτε για τον άλλο.
Και ξαφνικά… ψιχάλες. Δεν ήταν έντονες στην αρχή, βασανίζοντας ακόμα περισσότερο τις ομάδες. Όσο περνούσαν οι γύροι, η κατάσταση γινόταν ολοένα και πιο δραματική μέχρι που είχαμε φτάσει 6 γύρους πριν το τέλος.
Όλοι μπήκαν για αλλαγή ελαστικών. Η πίστα γλιστρούσε και τα ενδιάμεσα ελαστικά βροχής ήταν η λύση. Ό Μάσα παρέμεινε μπροστά έχοντας ως εκείνο το σημείο έναν άψογο αγώνα, άρτια στρατηγική και τον κόσμο να του δίνει επιπλέον ώθηση. Από την άλλη ο Χάμιλτον έχασε τη θέση από τον Φέτελ. Βλέποντας την κατάταξη, ξαφνικά ο Βρετανός ήταν εκτός τίτλου. Γιατί; Η Toyota είχε αφήσει στην πίστα τον Τίμο Γκλοκ με ελαστικά για στεγνό οδόστρωμα. Ο Γερμανός δυσκολευόταν ιδιαίτερα να κρατήσει σε μια ευθεία το μονοθέσιό του.
Τελευταίος γύρος
Ένας γύρος για το τέλος, το τέλος μιας σεζόν, το τέλος ενός θρίλερ, αλλά μόνο ένας θα ήταν ο νικητής. Ο Μάσα έχοντας κυριαρχήσει στον αγώνα πέρασε τη γραμμή τερματισμού από την 1η θέση και σε εκείνο το σημείο ήταν Πρωταθλητής στην ισοβαθμία, έχοντας παραπάνω νίκες μέσα στη χρονιά. Περιμέναμε τον Χάμιλτον και κάποιοι είχαν αρχίσει ήδη τους πανηγυρισμούς. Ο κόσμος άρχισε να ζητωκραυγάζει στις κερκίδες, ενώ στο γκαράζ της Ferrari είχαμε έξαλλους πανηγυρισμούς από την οικογένεια Μάσα.
Αλλά τίποτα δεν είχε κριθεί ακόμα. Ο Χάμιλτον έχοντας τα ενδιάμεσα ελαστικά βρήκε στο διάβα του τον Γκλοκ. Στην τελευταία στροφή κυριολεκτικά κάνει τη γενναία βουτιά και προσπερνά. Είναι στην 5η θέση, τη θέση που του δίνει τον Τίτλο. Η βροχή ήταν αρκετά έντονη σε εκείνο το σημείο και ο οδηγός της Toyota δεν άντεξε περισσότερο, όμως κέρδισε δύο θέσεις μένοντας έξω. Ο Χάμιλτον πέρασε τη γραμμή του τερματισμού και κατέκτησε το Πρωτάθλημα για μόλις 1 βαθμό από τον Μάσα που είχε τον Τίτλο στα χέρια του για 29 δευτερόλεπτα.
Το γκαράζ της McLaren εξεράγει από τους πανηγυρισμούς, ενώ την ίδια στιγμή στη Ferrari δεν είχαν συνειδητοποιήσει τι είχε συμβεί με τους μηχανικούς να σταματούν όσους γιόρταζαν σε εκείνο το σημείο, με όλο το σκηνικό να μεταδίδεται ζωντανά σε εκατοντάδες εκατομμύρια τηλεθεατές σε όλο τον κόσμο.
Το GP Βραζιλίας του 2008 μας χάρισε το καλύτερο φινάλε όλων των εποχών, με τον Λιούις Χάμιλτον να παίρνει τον πρώτο του Τίτλο και σήμερα, 13 ολόκληρα χρόνια μετά έχει την ευκαιρία να στεφθεί Πρωταθλητής για 8η φορά στην καριέρα του.
Ο αγώνας στο Σάο Πάολο της Βραζιλίας έχει μείνει στην ιστορία και αποτελεί παράδειγμα για τη σημερινή εποχή του σπορ που επιζητά με τεχνητούς τρόπους να «βελτιώσει το θέαμα».
Δείτε το παρακάτω βίντεο με τις τελευταίες δραματικές στιγμές του GP Βραζιλίας του 2008.
Is that Glock?! pic.twitter.com/RheJKfVVts
— McLaren (@McLarenF1) November 2, 2021
Ακολουθήστε την σελίδα του gMotion στο Facebook!