Ολοκληρώθηκε στη Ρόδο το 27ο Classic Trophy

Βασίλης Ορφανός
Ολοκληρώθηκε στη Ρόδο το 27ο Classic Trophy
H Ελληνική Λέσχη Φίλων Κλασσικής Μοτοσικλέτας διοργάνωσε το 27ο Classic Trophy, σε συνεργασία με την Περιφέρεια Νοτίου Αιγαίου και τη ΔΟΠΑΡ.

Μετά από ένα χρόνο απουσίας, 51 αναβάτες με τις κλασσικές τους μοτοσικλέτες, εκμεταλλευόμενοι την αργία της 28ης Οκτωβρίου και συγκεκριμένα από τις 28-31 Οκτωβρίου 2021 αποβιβάστηκαν στο Νησί των Ιπποτών. Την πρώτη ημέρα της άφιξής μας στο νησί πραγματοποιήθηκε παρουσίαση-ξενάγηση στην εταιρεία FIDUSA BIKES του πρωταθλητή ποδηλασίας κ. Γιώργου Βογιατζή. Η συγκεκριμένη εταιρεία με παρουσία 35 χρόνων, είναι η μοναδική στην Ελλάδα και από τις λίγες στον κόσμο, που κατασκευάζει χειροποίητα αγωνιστικά ποδήλατα κορυφαίου επιπέδου.

rodos

Έχοντας πετύχει τα μέγιστα των επιδόσεων με Έλληνες πρωταθλητές σε περισσότερα από 275 πανελλήνια και παγκόσμια πρωταθλήματα αλλά και σε ολυμπιακούς αγώνες ποδηλασίας, μόνο υπερηφάνεια μπορείς να νιώσεις. Τα συγκεκριμένα, τονίζω ξανά, χειροποίητα ποδήλατα της FIDUSA είναι μελετημένες tailor made κατασκευές που σχεδιάζονται και παράγονται εξ ολοκλήρου στην χώρα μας, με έδρα την Ρόδο.

Είχαμε την μεγάλη τύχη και τιμή να δούμε πώς από λευκό χαρτί, αρχικά παίρνοντας τα μέτρα από το σώμα ενός ποδηλάτη που θέλει να αγωνισθεί με ένα χειροποίητο FIDUSA, στη συνέχεια σχεδιάζεται και κατασκευάζεται το custom hand made ποδήλατο του.

 

rodos

Ήταν εξίσου μεγάλη τιμή για εμάς, να πιάσουμε στα χέρια μας το ποδήλατο ενός κορυφαίου Έλληνα ποδηλάτη του Κανέλλου Κανελλόπουλου. Ο Κανέλλος, για όσους δεν γνωρίζουν, σαν πολυπρωταθλητής Ελλάδος, Βαλκανιονίκης και με άλλες σπουδαίες διακρίσεις στο ενεργητικό του, επιλέχθηκε και ήταν ο ποδηλάτης που στις 23 Απριλίου 1988 πέταξε με το πεταλοκίνητο αεροπλάνο, τον «Δαίδαλο». Το μάζας 32 κιλών αεροσκάφος, κατασκευασμένο από εξωτικά πανάλαφρα υλικά, ξεκινώντας από το Ηράκλειο της Κρήτης και πετώντας πάνω από το Αιγαίο Πέλαγος, κάλυψε τη διαδρομή από τις βόρειες ακτές της Κρήτης μέχρι τη Θήρα (119 χλμ.) σε 3 ώρες και 54 λεπτά.

Αυτή η επίδοση, δημιούργησε παγκόσμιο ρεκόρ αποστάσεως και διάρκειας πτήσεως με αεροσκάφος κινούμενο με μυϊκή δύναμη, κάτι ανάλογο με τα φτερά που είχαν χρησιμοποιήσει και οι μυθικοί Δαίδαλος και Ίκαρος. Το ρεκόρ αυτό καταγράφηκε στο Βιβλίο Γκίνες.

rodos

Κλείνοντας την επίσκεψη μας στη FIDUSA, αξίζει να αναφέρουμε ότι τα τελευταία χρόνια η εταιρεία χρησιμοποιεί υλικά με υφάσματα από ανθρακονήματα. Ο κ. Βογιατζής κατασκευάζει πλέον τους δικούς του σωλήνες carbon, με CNC cutter και στη συνέχεια τους τοποθετεί σε καλούπια, σύμφωνα πάντα με την ειδική μελέτη που έχει γίνει στο σχεδιαστήριό του. Γεγονός που του επιτρέπει να εξάγει πλέον στο εξωτερικό, κάνοντάς μας διπλά υπερήφανους.

Η πρώτη ημέρα στο νησί έκλεισε με γεύμα και επιστροφή στην πλατεία δημαρχείου που ήταν και η βάση του αγώνα και ακολούθησε ελεύθερο πρόγραμμα. Την επόμενη ημέρα και συγκεκριμένα την Παρασκευή 29/10 ξεκίνησε ο αγώνας με αναβίωση της ανάβασης Φιλερήμου σε μορφή regularity, με τους αναβάτες να καλύπτουν συνολικά 194,4 χιλιόμετρα με 4 ειδικές διαδρομές σε 5ώρες και 50 λεπτά. Η διαδρομή ήταν έξυπνα σχεδιασμένη και περνούσε μέσα από σπάνιες ομορφιές του νησιού, προς Άγιο Σουλλά, Κρητηνία, Πλατανιά, Επτά πηγές, Έμπωνα με τελικό τερματισμό στο προαύλιο του δημαρχείου της Ρόδου.

rodos

Στο χώρο παραβρέθηκε και ο περιφερειάρχης Νοτίου Αιγαίου Γ. Χατζημάρκος και ακολούθησε ξενάγηση του στις κλασσικές μας μοτοσικλέτες. Στον απόηχο των εορταστικών εκδηλώσεων του νησιού για την επέτειο της 28ης Οκτωβρίου, άγημα του Ελληνικού Στρατού μπροστά στην Πλατεία Δημαρχείου απέδωσε τιμές και έκανε υποστολή σημαίας, με τη συνοδεία της στρατιωτικής μπάντας υπό τον Εθνικό μας ύμνο, με παρουσία πλήθος κόσμου.

rodos

Το Σάββατο 30/10 και δεύτερη ημέρα του αγώνα, οι αναβάτες που συνέχιζαν, κάλυψαν άλλα 177 χιλιόμετρα με δύο ακόμη ειδικές, αυτή τη φορά όμως με βρόχινες συνθήκες μια που οι ηλιόλουστες ημέρες έδωσαν σκυτάλη σε βαριά σύννεφα. Ειδικά στα βουνά προς Λίνδο τα αδιάβροχα είχαν την τιμητική τους δυσκολεύοντας το έργο των αναβατών με τις κλασσικές τους καλλονές.

rodos

Αν και η βροχή δεν ήταν πάντα συνεχής, παρόλα αυτά το οδόστρωμα είχε καλό κράτημα, που χρειαζόταν όμως προσοχή για αποφυγή τυχόν πτώσεων. Χωρίς απώλειες από μηχανικές βλάβες, οι αναβάτες που συνέχιζαν τερμάτισαν αργά το απόγευμα για δεύτερη φορά στην Πλατεία Δημαρχείου της Ρόδου. Ακολούθησε πάρτι με ζωντανή μουσική και φωτορυθμικά.

Την επόμενη ημέρα, Κυριακή 31/10 ενώ είχε δοθεί ειδική άδεια να τοποθετήσουμε τις κλασσικές μας μοτοσικλέτες μέσα στην παλιά μεσαιωνική πόλη των Ιπποτών του Τάγματος του Αγίου Ιωάννου της Ιερουσαλήμ, ο βροχερός καιρός δεν το επέτρεψε. Έτσι με πούλμαν πραγματοποιήθηκε ξενάγηση και περιήγηση σε αυτό το μνημείο της παγκόσμιας πολιτιστικής κληρονομιάς της UNESCO.

Στη συνέχεια ακολούθησαν βραβεύσεις και απονομές στον Ροδιακό Όμιλο Αντισφαίρισης για τους νικητές των τεσσάρων κατηγοριών και ακολούθησε γεύμα. Στην εκδήλωση παραβρέθηκαν ο Περιφερειάρχης Νοτίου Αιγαίου κ. Γ. Χατζημάρκος τονίζοντας την εξωστρέφεια που δίνουν τέτοιου είδους εκδηλώσεων στη Ρόδο και ειδικότερα στα Δωδεκάνησα. Ο Βασίλης Ορφανός, που συμμετείχε για πρώτη φορά σε Classic Trophy, κατέκτησε την 3η θέση στην κατηγορία D Post Vintage 1931-1945 με την πολεμική Triumph 3HW και έλαβε τιμητική πλακέτα για την πολύτιμη προσφορά του στον Ελληνικό Μηχανοκίνητο Αθλητισμό.

rodos

Κλείνοντας την αναφορά μας αυτή για τον συγκεκριμένο αγώνα του 27ου Classic Trophy, αξίζει να αναφέρουμε ότι η διοργάνωση ήταν άψογη, η φιλοξενία στο νησί της Ρόδου από την Περιφέρεια Νοτίου Αιγαίου και τη ΔΟΠΑΡ υποδειγματική. Ο επαγγελματισμός της EXIS SPORT EVENTS και του Παναγιώτη Σταυριά που διαχειρίστηκε τα πάντα από καταλύματα, γεύματα, όχημα περισυλλογής και υποστήριξης, ξενάγηση στην παλιά πόλη, σε συνεργασία με την Ελληνική Λέσχη Φίλων Κλασσικής Μοτοσικλέτας έβαλαν γερές βάσεις για μελλοντικές εξορμήσεις στα Δωδεκάνησα. Ένα μεγάλο μπράβο και συγχαρητήρια σε οργανωτές και αναβάτες που σαν σύγχρονοι ιππότες έδωσαν το παρών στην όμορφη Ρόδο. Β.Ο.

ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ 27ο CLASSIC TROPHY

ΚΑΤHΓΟΡΙΑ D POST VINTAGE 1931-1945

1ος ΤΣΟΧΑΣ ΚΩΝ/ΝΟΣ NORTON H16 1940
2ος ΜΠΛΟΥΓΟΥΡΑΣ ΓΙΑΝΝΗΣ ZUNDAPP KS 750 1942
3ος ΟΡΦΑΝΟΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΣ TRIUMPH 3HW 1943

ΚΑΤΗΓΟΡΙΑ Ε POST WAR 1946-1960

1ος ΚΑΤΣΑΟΥΝΟΣ ΧΡΗΣΤΟΣ BMW R51 1953
2ος ΠΑΝΤΟΣ ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ ΒΜW R26 1958
3ος ΣΑΒΒΕΛΗΣ ΓΙΑΝΝΗΣ BMW R51 1954

ΚΑΤΗΓΟΡΙΑ F POST CLASSIC 1961-1970

1ος ΜΑΝΟΛΩΠΟΥΛΟΣ ΚΩΝ/ΝΟΣ H-D DUO GLIDE 1963
2ος ΜΟΥΚΑΣ ΔΗΜΗΤΡΗΣ H-D ELECTRA GLIDE 1969
3oς ΛΑΝΔΡΟΥ ΓΙΑΝΝΗΣ H-D FLH 1970

ΚΑΤΗΓΟΡΙΑ G MODERN 1971-1988

1ος ΣΤΑΜΑΤΕΛΑΤΟΣ ΤΙΜΟΣ ΗΟNDA CB450 K5 1972
2ος ΔΙΑΜΑΝΤΟΠΟΥΛΟΣ ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ DUCATI PANTAH 500 1982
3ος ΔΟΥΛΓΕΡΑΚΗΣ ΜΙΧΑΛΗΣ KAWASAKI GPZ 550 1982

Ακολουθήστε την σελίδα του gMotion στο Facebook!