Αυτό το Nissan Z δημιουργήθηκε από πηλό (vid)
H Nissan αποκάλυψε κατά τη διάρκεια του καλοκαιριού το ολοκλαίνουργιο Ζ. Η έβδομη γενιά του μοντέλου είναι εδώ και φέρει αισθητικά πολλαπλές ομοιώτητες σε σχέση με τους προγόνους του. Το αυτοκίνητο διατηρεί τη διθέσια διάταξή του, ενώ το εσωτερικό έχει πλήρως ψηφιακά όργανα και η σχεδίασή του παραπέμπει σε αυτή του GT-R. Για τη διατήρηση της σύνδεσης με το ένδοξο παρελθόν, στο άνω μέρος του κέντρου του ταμπλό υπάρχουν τρία μικρά αναλογικά όργανα με ενδείξεις για την πίεση της τουρμπίνας, τις στροφές λειτουργίας της και την τάση της μπαταρίας.
Τώρα, ο επικεφαλής μοντελιστής της Nissan, Χάουρο Γιούκι, μετέτρεψε ένα κομμάτι πηλού σε ένα αδιαμφισβήτητα συναρπαστικό μοντέλο, το νέο Z. Για τον Χάρουο Γιούκι, έναν επικεφαλή —που ορίζεται ως «meister» — μοντελιστή πηλού στην Nissan, αυτός ο “λίθος” είναι μια μεγάλη πλάκα από πηλό και μέσα από αυτή ανακαλύπτει αυτοκίνητα, που πυροδοτούν το πάθος μας για οδήγηση.
Ο Γιούκι ξεκίνησε το ταξίδι του ως σχεδιαστής σε νεαρή ηλικία. Πήγε σε τεχνικό λύκειο, όπου κύριος στόχος του ήταν να γίνει εικονογράφος. Ωστόσο, η μοίρα “παρενέβη” όταν ο σύμβουλός καριέρας στο σχολείο του είπε για μια ευκαιρία εργασίας στη Nissan, στο τμήμα μοντελοποίησης πηλού.
Από τότε που έγινε μέλος της ομάδας της Nissan, το 1978, ο Γιούκι έχει δημιουργήσει περίπου 60 μεγάλα πήλινα μοντέλα, από σεντάν έως μίνι βαν. Το τελευταίο του έργο τέχνης είναι το εντυπωσιακό, ολοκαίνουργιο Z.
Το επάγγελμα της μοντελοποίησης του πηλού αυτοκινήτου έχει παραμείνει σε μεγάλο βαθμό κρυφό από τα φώτα της δημοσιότητας, επειδή οι καλλιτέχνες συνήθως εργάζονται σε μελλοντικά μοντέλα των οποίων τα σχέδια αποτελούν επτασφράγιστο μυστικό. Αν και οι μοντελιστές παραμένουν στο παρασκήνιο, ο αντίκτυπος που έχουν στην απόφαση για το αποτέλεσμα του σχεδιασμού ενός αυτοκινήτου δεν μπορεί να υποτιμηθεί.
Ουσιαστικά η δουλειά του Γιούκι είναι να αναδημιουργήσει μια δισδιάστατη εικόνα σε τρεις διαστάσεις, εξερευνώντας το σχήμα και “δαμάζοντας” τις αναλογίες, καθώς κατασκευάζει με κόπο ένα πήλινο μοντέλο. Καθώς ορισμένοι μπορεί να υποστηρίξουν ότι η ίδια εργασία μπορεί να εκτελεστεί χρησιμοποιώντας το πιο πρόσφατο λογισμικό τρισδιάστατης μοντελοποίησης, ο Γιούκι διαφωνεί. «Διαπίστωσα ότι τα σχέδια ζωντανεύουν μόνο όταν εξερευνούμε τα σχήματα με τα χέρια μας. Αφού συμμετείχα στη δημιουργική διαδικασία για δεκάδες αυτοκίνητα, δεν έχω διαπιστώσει ακόμη τις συναισθηματικές αποχρώσεις ενός σχεδίου που εκτελέστηκε εξ ολοκλήρου από έναν υπολογιστή. Νομίζω ότι τα αγαπημένα μέρη ενός σχεδίου για τους ανθρώπους προέρχονται από τον μοντελιστή πηλού, που μεταφέρει με επιτυχία σχήμα και αναλογία. Με το νέο Z, δεν νομίζω ότι η τελική εμφάνιση θα ήταν δυνατή αν βασιζόμασταν μόνο σε υπολογιστές και λογισμικό».
Μετά από γύρους επιλογών και τρισδιάστατη μοντελοποίηση, έρχεται η ώρα για τον Yuki και την ομάδα του να παρέμβουν για να βοηθήσουν στην υλοποίηση της τελικής φυσικής μορφής του μοντέλου. «Για να δημιουργήσουμε ένα μοντέλο πλήρους κλίμακας, ξεκινάμε πρώτα με ένα μοντέλο από πηλό κλίμακας 1/4, στη συνέχεια το σαρώνουμε και το μετατρέπουμε σε ένα μοντέλο που είναι τέσσερις φορές μεγαλύτερο, χρησιμοποιώντας ψηφιακά δεδομένα. Έπειτα, ξεκινάμε τη διαδικασία διαμόρφωσης του μοντέλου πλήρους κλίμακας με μια μεγάλη πλάκα από πηλό. Έχουμε ένα φούρνο όπου ζεσταίνουμε τον πηλό. Κατευθείαν από το φούρνο αρχίζουμε να προσθέτουμε υλικό και να το πλάθουμε με το χέρι. Όταν ο πηλός κρυώσει λίγο μπορούμε να χρησιμοποιήσουμε εργαλεία για να ξύσουμε και να προσθέσουμε φόρμα, καθώς αρχίζει να σκληραίνει σε θερμοκρασία δωματίου. Ολοκληρώσαμε το μοντέλο από πηλό πλήρους μεγέθους για το νέο Z σε περίπου τρεις εβδομάδες. Ένα μοντέλο από πηλό πλήρους κλίμακας έχει πλαίσιο αλουμινίου με άξονες για να μπορούμε να τοποθετήσουμε τροχούς και ελαστικά. Το συνολικό βάρος του τελικού προϊόντος αργίλου είναι περίπου 1,6 τόνοι, επομένως είναι λίγο βαρύτερο από ένα πραγματικό αυτοκίνητο».
Ο τρόπος με τον οποίο ένας μοντελιστής από πηλό παίρνει ένα σκίτσο και το μετατρέπει σε τρισδιάστατη πραγματικότητα μπορεί να ποικίλλει πολύ, αφότου ξεκινήσει η διαδικασία. «Ένα σκίτσο δεν είναι τίποτα άλλο από μια ιδέα και όταν παίρνουμε αυτήν την ιδέα και την κάνουμε πραγματική, φυσική μορφή, το αυτοκίνητο τείνει να αλλάζει στην πορεία, με τις συνεδρίες αναθεώρησης και τις λεκτικές παρεμβάσεις. Στην αρχή ήταν δύσκολο να μην λάβουμε υπόψη αυτά που έλεγαν, αλλά το σκίτσο σχεδίασης του επιλεγμένου Z έτυχε πολύ καλής υποδοχής, οπότε η διαδικασία ήταν αρκετά ομαλή για να φτάσουμε στο τελικό σχήμα. Έβαλα την καρδιά και την ψυχή μου σε αυτό. Η ομάδα μας διαμόρφωσε και αναμόρφωσε το σχέδιο πολλές φορές για να βεβαιωθεί ότι ήταν τέλειο. Και φρόντισα να συμπεριλάβω μια ανθρώπινη πινελιά για να μεταφέρω μια συναισθηματική ανταπόκριση από κάθε μέρος του αυτοκινήτου, όπως το πίσω φτερό, το σχήμα του καπό... δηλαδή παντού».
Δυστυχώς τα πλάνα της Nissan προβλέπουν τη εμπορική του καριέρα μόνο σε Ασία, Ωκεανία και ΗΠΑ.
Ακολουθήστε την σελίδα του gMotion στο Facebook!