H Ferrari Daytona SP3 των 840 ίππων θα σου πάρει τα μυαλά
Μόνο οι Ιταλοί ξέρουν πως να «παντρεύουν» με τόση αρμονία τη συγκλονιστική τεχνολογία του σήμερα, με τη σαγηνευτική γοητεία του χθες. Και το κάνουν και με το παραπάνω με τη νέα, περιορισμένης παραγωγής Ferrari Daytona SP3!
Πρόκειται για το νέο μέλος της σειράς «Icona» που αποτελείται σύγχρονα θηρία που αντλούν έμπνευση από το ένδοξο παρελθόν της μάρκας. Η αρχή έγινε το 2018, όταν μας συστήθηκαν οι Monza SP1 και SP2, σαν αυτή που πρόσφατα έκανε δώρο στον εαυτό του ο Ζλάταν Ιμπραΐμοβιτς. Τώρα, ο Σουηδός στράικερ μάλλον βρήκε και το επόμενο δώρο.
Η Daytona SP3 είναι ένα supercar, που όπως μαρτυρά το όνομά του, συνδέεται με τον θρυλικό 24ωρο αγώνα της Daytona. Συγκεκριμένα, η σχεδιαστική ομάδα του Φλάβιο Μαντσόνι χρησιμοποίησε ως βάση τις Ferrari P3/4, P330 αλλά και την 412P που το 1967 είχε κάνει το 1-2-3 στο… Λε Μαν των ΗΠΑ.
Εξ ου και οι καμπύλες, εξ ου και οι μεγάλοι θόλοι πάνω από τους τροχούς, εξ ου το σμιλευμένο περιτύλιγμα που συναρπάζει. Φυσικά είναι εκμοντερνισμένο, είναι γεμάτο στεροειδή, είναι εκκωφαντικά δυναμικό. Και έχει πολλές λεπτομέρειες που το κάνουν μοναδικό.
Πρώτη και καλύτερη είναι τα «βλέφαρα». Άλλοτε βλέπαμε σπορ μοντέλα να έχουν προβολείς που αναδύονταν από το πρόσθιο μέρος. Εδώ, οι προβολείς υπάρχουν και σε μία παραπλήσια ιεροτελεστία, τα βλέφαρά τους σηκώνονται προς τα πάνω!
Πιο χαμηλά, οι αεραγωγοί θυμίζουν λεπίδες και καταλήγουν σε ένα τεράστιο splitter, με το «πρόσωπο» της Daytona SP3 να έχει έντονη κλίση προς τα εμπρός, έτοιμο να «δαγκώσει». Όσο για τους καθρέφτες, η βάση τους είναι πάνω στους θόλους που υποδέχονται εντυπωσιακού σχεδιασμού 5-άκτινες ζάντες, που είναι ντυμένες με Pirelli P Zero Corsa ελαστικά που εξελίχθηκαν ειδικά για το εν λόγω μοντέλο.
Εξίσου δραματικό είναι και το πίσω μέρος, με οκτώ οριζόντιες λεπίδες κάτω από τη λωρίδα LED. Εκεί φιλοξενείται το σήμα της Ferrari ενώ κεντρικά και υπερυψωμένα, συναντάμε διπλή τραπεζοειδή απόληξη εξάτμισης. Τοποθετημένη πάνω από τον σχεδόν τρομακτικό, ανθρακονημάτινο διαχύτη.
Το κάλυμμα του κινητήρα είναι μεταλλικό, με βράγχια για να «αναπνέει» η ισχυρότερη μονάδα εσωτερικής καύσης που έχει δημιουργηθεί ποτέ στο Μαρανέλο. Η F140HC που δίνει ώθηση και στην 812 Competizione αλλά με σημαντικές αναβαθμίσεις.
Ο 6.5 λίτρων κινητήρας προσφέρει ισχύ 840 PS στις 9.250 στροφές/λεπτό και ροπή 697 Nm στις 7.250 στροφές/λεπτό. Όλη αυτή η δύναμη περνά στους τροχούς μέσω 7 σχέσεων και διπλού συμπλέκτη. Τα 0-100 χιλιόμετρα/ώρα έρχονται σε 2.85 δευτερόλεπτα, τα 0-200 σε 7.4! Όσο για την τελική ταχύτητα, είναι στα 340 χιλιόμετρα/ώρα!
Τόση… ψυχή, δεν θα μπορούσε παρά να συνδυάζεται με κορυφαία τεχνολογία, με διαφορικό περιορισμένης ολίσθησης, με κορυφαία αεροδυναμική απόδοση και παραγωγή κάθετης δύναμης. Ενώ όπως ήταν αναμενόμενο, αξιοποιήθηκαν εξωτικά υλικά, όπως ανθρακόνημα και κέβλαρ, ώστε να κρατηθεί όσο γίνεται χαμηλότερα το βάρος.
Όσο για τον εσωτερικό κόσμο της Daytona SP3, απ’ όπου και να κοιτάξεις το μοντέλο αυτό, μοιάζει λες και έχει κόκπιτ μαχητικού. Έτσι και το εσωτερικό, είναι σπαρτιάτικο, με τις «δεμένες» με το σασί θέσεις του οδηγού και του συνοδηγού να είναι χαμηλωμένες, σχεδόν αγωνιστικές.
Τριγύρω σουέντ, φυσικά με αρκετό ανθρακόνημα, τιμόνι με κλασικό (αν και ένα) «μανετίνο» αλλά και τεχνολογία αφής. Και πίσω από τιμόνι, ψηφιακό πίνακα οργάνων 16 ιντσών που φιλοξενεί όλες τις λειτουργίες του συστήματος infotainment.
H Ferrari Daytona SP3 θα παραχθεί σε μόνο 599 κομμάτια, όπως και τα υπόλοιπα μοντέλα της σειράς «Icona». Παρότι κοστίζει 2 εκατομμύρια ευρώ, είναι ήδη sold out!
Οι 499 πήγαν απ’ ευθείας σε κατόχους των Monza SP1 και SP2 και μόνο 100 σε άλλους αλλά φυσικά εκλεκτούς πελάτες της ιταλικής φίρμας.
Ακολουθήστε την σελίδα του gMotion στο Facebook!