Η Toyota παρουσίασε το πειραματικό υδρογονοκίνητο GR Yaris (vid)
Η Toyota παρουσίασε την πειραματική τεχνολογία ενός κινητήρα εσωτερικής καύσης που καίει υδρογόνο στο πολυβραβευμένο GR Yaris. Το καύσιμο υδρογόνο, οι δεξαμενές καυσίμου και η διαδικασία ανεφοδιασμού του πειραματικού οχήματος είναι τα ίδια με αυτά του Mirai, του ηλεκτρικού οχήματος κυψελών καυσίμου που ήδη πουλάει η Toyota.
Ωστόσο, ενώ το Mirai χρησιμοποιεί χημική αντίδραση στις κυψέλες καυσίμου για την παραγωγή ενέργειας, το πειραματικό GR Yaris διαθέτει κινητήρα εσωτερικής καύσης με υδρογόνο ως καύσιμο. Ενώ η τεχνολογία κινητήρων καύσης υδρογόνου βρίσκεται ακόμη στα αρχικά στάδια της ανάπτυξης και πειραματισμού, που ξεκίνησε το 2017 και δεν είναι ακόμη έτοιμη για εμπορευματοποίηση, η πειραματική υδρογονοκίνητη Corolla Sport πάιρνει μέρος και προσφέρει ήδη υψηλές επιδόσεις σε αγώνες μηχανοκίνητου αθλητισμού στην Ιαπωνία με σχεδόν μηδενικές εκπομπές ρύπων.
Το υδρογονοκίνητο πειραματικό GR Yaris διαθέτει τον ίδιο 3κύλινδρο σε σειρά, υπερτροφοδοτούμενο κινητήρα 1,6 λίτρων (G16E-GTS), που βρίσκεται στο GR Yaris, αλλά με τροποποιημένη παροχή καυσίμου και σύστημα ψεκασμού για χρήση με υδρογόνο ως καύσιμο. Το υδρογόνο καίγεται με ταχύτερους ρυθμούς από τη βενζίνη, με αποτέλεσμα καλή απόκριση, ενώ παράλληλα προσφέρει εξαιρετική περιβαλλοντική απόδοση. Εκτός από το ότι είναι εξαιρετικά καθαρή, η καύση υδρογόνου έχει την πρόσθετη δυνατότητα να προσφέρει ακουστική απόλαυση, όπως οι κινητήρες εσωτερικής καύσης.
Ο Ακιο Τογιόντα, Πρόεδρος της Toyota Motor Corporation, δήλωσε: «Κάναμε το πρώτο βήμα για να αναπτύξουμε τον υδρογονοκίνητο κινητήρα μας με τη θέληση να αντιμετωπίσουμε αυτήν την πρόκληση. Φαντάζομαι ότι τα πράγματα θα φαίνονται λίγο διαφορετικά σε 10 χρόνια από τώρα και ελπίζω ότι ο κόσμος θα κοιτάξει πίσω και θα δει πώς αντιμετωπίσαμε την πρόκληση με θετικότητα και απολαύσαμε κάθε στιγμή της».
Ακολουθήστε την σελίδα του gMotion στο Facebook!