Διόλου «οικολογικά» τα συνθετικά καύσιμα
Τα αυτοκίνητα που κινούνται με συνθετική βενζίνη ρυπαίνουν τον αέρα όσο και η ορυκτή βενζίνη. Αυτό δείχνουν ανεξάρτητες έρευνες στην Ευρώπη, οι οποίες αποδεικνύουν ότι τα πολυδιαφημισμένα e-fuels, ή συνθετικά καύσιμα, δεν θα μετριάσουν τα προβλήματα ατμοσφαιρικής ρύπανσης.
Τα οχήματα με συνθετικό καύσιμο εκπέμπουν τόσα δηλητηριώδη οξείδια του αζώτου (NOx) όσο και οι κινητήρες ορυκτών καυσίμων, δείχνουν νέες δοκιμές εκπομπών ρύπων. Τα συνθετικά καύσιμα, τα οποία είναι χημικά παρόμοια με τη βενζίνη και το ντίζελ και είναι δαπανηρά στην παραγωγή τους, έχουν διαφημιστεί από τη βιομηχανία ορυκτών καυσίμων και τους προμηθευτές ανταλλακτικών αυτοκινήτων ως τρόπος να παρατείνουν τη διάρκεια ζωής του κινητήρα εσωτερικής καύσης .
Τι είδε η... T&E
Ο όμιλος Green Group Transport & Environment (T&E) είναι μια ανεξάρτητη πανευρωπαϊκή ένωση με επιστημονικούς και εκπαιδευτικούς σκοπούς, χωρίς πολιτικούς δεσμούς και χωρίς κερδοσκοπικό κίνητρο.
Πραγματοποιεί συνεχώς έρευνες για την αυτοκίνηση, με στόχο να προωθήσει τις πλέον «πράσινες» επιλογές και τεχνολογικές εξελίξεις. Πρόσφατα, είχε στο στόχαστρο τα plug-in υβριδικά αυτοκίνητα, τα οποία απέδειξε ότι όταν δεν φορτίζονται συνεχώς, αποδεικνύονται πολύ πιο ρυπογόνα από τα απλά υβριδικά ή τα συμβατικά.
Στη νέα της έρευνα για τα συνθετικά καύσιμα απέδειξε ότι ένα αυτοκίνητο που λειτουργεί με e-βενζίνη εκπέμπει εξίσου υψηλά επίπεδα τοξικών NOx όπως η τυπική βενζίνη E10 EU και πολύ περισσότερο μονοξείδιο του άνθρακα και αμμωνία, σύμφωνα με τις δοκιμές του ερευνητικού οργανισμού IFP Energies Nouvelles, οι οποίες πραγματοποιήθηκαν κατ΄ εντολή της Τ&E.
Όταν καίγεται, η συνθετική βενζίνη προκαλεί σχεδόν τρεις φορές περισσότερο μονοξείδιο του άνθρακα - το οποίο στερεί από την καρδιά και τον εγκέφαλο οξυγόνο - σε σύγκριση με τη βενζίνη. Το e-βενζινοκίνητο αυτοκίνητο εκπέμπει επίσης έως και δύο φορές περισσότερη αμμωνία, η οποία μπορεί να συνδυαστεί με άλλες ενώσεις στον αέρα για να σχηματίσει σωματίδια (PM2,5) για τα οποία δεν υπάρχει ασφαλές επίπεδο ρύπανσης. Οι κίνδυνοι για την υγεία των PM2,5 περιλαμβάνουν το άσθμα, τις καρδιακές παθήσεις και τον καρκίνο.
Η Julia Poliscanova, ανώτερη διευθύντρια οχημάτων και ηλεκτροκίνησης στην T&E, δήλωσε: «Όσο καίγεται καύσιμο στους κινητήρες, ο τοξικός αέρας θα παραμένει στις πόλεις μας. Οι νομοθέτες που αφήνουν κενά για τα συνθετικά καύσιμα σ, καταδικάζουν το κοινό σε δεκαετίες ακόμη ατμοσφαιρικής ρύπανσης που θα μπορούσε να αποφευχθεί».
Τα συνθετικά καύσιμα είναι πανάκριβα
Τα μη ορυκτά καύσιμα θα αυξήσουν το κόστος για τους οδηγούς, σύμφωνα με έρευνα T&E. Η λειτουργία ενός αυτοκινήτου με συνθετικά καύσιμα για πέντε χρόνια θα κοστίσει στον οδηγό 10.000 ευρώ περισσότερα σε σύγκριση με ένα ηλεκτρικό αυτοκίνητο μπαταρίας, διαπιστώνει η ανάλυση. Το υψηλό κόστος των συνθετικών καυσίμων θα κάνει επίσης τα μεταχειρισμένα αυτοκίνητα με e-βενζίνη περίπου 10.000 ευρώ πιο ακριβά στο ίδιο χρονικό διάστημα.
Σπάνια και με μεγάλες ενεργειακές απαιτήσεις καύσιμα
Παρά τη μεγάλη δημοσιότητα, σήμερα δεν υπάρχει συνθετική βενζίνη προς πώληση. Για να εκτελέσει τις δοκιμές, η IFP Energies Nouvelles έπρεπε να παράγει η ίδια περίπου 100 λίτρα e-βενζίνης. Η εμπορική παραγωγή συνθετικών καυσίμων είναι επίσης πολύ λιγότερο αποδοτική από την τροφοδοσία ηλεκτρικών οχημάτων. Η προμήθεια μόλις 10% των νέων αυτοκινήτων με συνθετικά καύσιμα αντί για την ηλεκτροκίνηση θα απαιτήσει 23% περισσότερη παραγωγή ηλεκτρικής ενέργειας από ανανεώσιμες πηγές στην Ευρώπη, όπως έδειξε μια ανεξάρτητη μελέτη για την T&E.
Αντίθετα με την αυτοκίνηση, τα συνθετικά καύσιμα μπορούν να αποτελέσουν λύση για τα αεροσκάφη, τα περισσότερα από τα οποία δεν μπορούν να γίνουν ηλεκτροκίνητα και σήμερα καταναλώνουν ορυκτά καύσιμα.
Ακολουθήστε την σελίδα του gMotion στο Facebook!