Formula 1: Οι «δεύτεροι ρόλοι» στη μάχη του τίτλου
Η ώρα της μεγάλης μάχης για τον τίτλο του Παγκόσμιου Πρωταθλητή Formula 1 έφτασε και το απόγευμα της Κυριακής θα γνωρίζουμε αν αυτός θα είναι ο Μαξ Φερστάπεν ή ο Λούις Χάμιλτον. Ο Φερστάπεν έχει την pole position για το GP Αμπου Ντάμπι και το θεωρητικό πλεονέκτημα, αλλά ο Χάμιλτον θα ξεκινήσει από τη 2η θέση και όλα είναι ανοιχτά.
Οι δύο διεκδικητές ωστόσο δεν θα τρέχουν μόνοι τους. Θα έχουν συμπαραστάτες τους άλλους οδηγούς των ομάδων τους. Ο Σέρχιο Πέρεζ για τη Red Bull Racing και ο Βάλτερι Μπότας για τη Mercedes θα ξεκινήσουν από την 4η και 6η θέση αντίστοιχα αλλά θα χρειαστεί να παίξουν το ρόλο τους κατά τη διάρκεια του αγώνα. Ο Πέρεζ ξεκίνησε να συνδράμει από το Σάββατο, καθώς βοήθησε τον Φερστάπεν να πάρει την pole, προσφέροντάς του το slipstream στις ευθείες και θυσιάζοντας πιθανώς με αυτόν τον τρόπο μια καλύτερη θέση στην εκκίνηση για τον εαυτό του.
Το «μπαμ» στην εκκίνηση
Παρά τις πιο πίσω θέσεις, οι Πέρεζ, πρωτίστως, και Μπότας μπορεί να εμπλακούν στη μάχη της κορυφής. Με δεδομένο ότι ο τρίτος Λάντο Νόρις θα είναι όσο πιο προσεκτικός γίνεται και θα προσπαθήσει να μην εμπλακεί σε ένα συμβάν που θα κρίνει το πρωτάθλημα, ο Πέρεζ θα προσπαθήσει να έρθει όσο πιο κοντά γίνεται στον Χάμιλτον και να τον δυσκολέψει στην πρώτη στροφή. Ιδανικά για τη Red Bull, ο Πέρεζ θα έστριβε δεύτερος και θα κάλυπτε τα νώτα του Φερστάπεν.
Ο Μπότας από την πλευρά του πολύ δύσκολα θα φτάσει κοντά στους πρώτους. Η αποστολή του όμως θα είναι να μην επιτρέψει στον Πέρεζ να υλοποιήσει το παραπάνω σενάριο. Ο Μπότας ξεκινά ακριβώς πίσω από τον Πέρεζ και ο Μεξικανός θα είναι ίσως ο μοναδικός στόχος του στην εκκίνηση.
Playing the long game
Θα είναι ένας αγώνας στον οποίο πολύ μεγάλη σημασία θα έχει η στρατηγική, με δεδομένο ότι οι δύο διεκδικητές θα ξεκινήσουν με διαφορετικά ελαστικά. Ο poleman Μαξ Φερστάπεν θα έχει τη μαλακή (κόκκινη) γόμα των ελαστικών της Pirelli ενώ ο Λούις Χάμιλτον θα έχει στο μονοθέσιό του τη -θεωρητικά καταλληλότερη- μεσαία (κίτρινη) γόμα. Αυτό σημαίνει ότι το σημείο στο οποίο θα σταματήσουν για την πρώτη αλλαγή ελαστικών θα έχει καθοριστική σημασία για την εξέλιξη του αγώνα. Η επιλογή αυτού του σημείου θα γίνει από τις ομάδες συνυπολογίζοντας πολλές παραμέτρους, μία από τις οποίες θα είναι η θέση που θα έχει ο οδηγός όταν επιστρέψει στην πίστα.
Αυτό που δεν θέλουν οι ομάδες είναι ο οδηγός τους να βγει από τα pit πίσω από κάποιον που μπορεί να τους καθυστερήσει και να καταστρέψει με αυτόν τον τρόπο τον στρατηγικό τους σχεδιασμό. Για παράδειγμα, η Red Bull δεν θέλει με τίποτα να δει τον Φερστάπεν, που λογικά θα σταματήσει πρώτος, να βγαίνει στην πίστα ακριβώς πίσω από τον Μπότας και το ίδιο ισχύει για τη Mercedes, που δεν θέλει να δει τον Χάμιλτον πίσω από τον Πέρεζ.
Επομένως, οι μηχανικού που καθορίζουν τη στρατηγική των ομάδων θα παίζουν «σε δύο ταμπλό». Από τη μία θα προσπαθούν να εντοπίσουν το βέλτιστο σημείο για να φέρουν στα pit τους «πρώτους» οδηγούς τους και από την άλλη θα προσπαθούν να έχουν τοποθετήσει τους «δεύτερους» οδηγούς στο κατάλληλο σημείο για να χαλάσουν τη στρατηγική των αντιπάλων τους.
Η ομάδα θα εκτελέσει καλύτερα αυτήν την περίπλοκη χορογραφία μπορεί να είναι εκείνη που στο τέλος θα δει τον οδηγό της να πανηγυρίζει τον τίτλο - είτε για πρώτη φορά είτε για όγδοη.
Ακολουθήστε την σελίδα του gMotion στο Facebook!