Formula 1: Τι αναφέρει το άρθρο των κανονισμών για το Αυτοκίνητο Ασφαλείας
O Λούις Χάμιλτον ήταν καθ' οδόν προς το όγδοο παγκόσμιο τίτλο του, όταν τα πάντα ανατράπηκαν. Στον 53ο από τους 58 γύρους το Αυτοκίνητο Ασφαλείας βγήκε στην πίστα και άνοιξε ο ασκός του Αιόλου. Ο Μαξ Φερστάπεν μπήκε για να βάλει μαλακά ελαστικά ενώ ο Χάμιλτον έμεινε στην πίστα με τα φθαρμένα σκληρά του.
Με τη μάχη του πρωταθλήματος με τον νικητή σε εξέλιξη, ήταν προς το συμφέρον της Red Bull να γίνει επανεκκίνηση, και αυτό χωρίς την παρέμβαση των μονοθεσίων που ήταν ένα γύρο πίσω και βρίσκονταν μεταξύ του Χάμιλτον που ήταν πρώτος και του Φερστάπεν που ήταν δεύτερος. Έτσι, όταν ο Διευθυντής Αγώνα Μάικλ Μάσι εξέδωσε μια ειδοποίηση που έλεγε «Δεν θα επιτραπεί στα αυτοκίνητα που είναι ένα γύρο πίσω να προσπεράσουν», φάνηκε ότι οι ελπίδες της Red Bull δεν θα πραγματοποιούνταν καθώς θα ήταν απίθανο ο Φερστάπεν να περάσει όλα αυτά τα μονοθέσια για να φτάσει στον Χάμιλτον.
Ωστόσο, η κατάσταση άλλαξε δραματικά στον προτελευταίο γύρο, όταν ο Μάσι ένιωσε ότι η πίστα ήταν αρκετά ασφαλής για να αφήσει κάποια από αυτά τα μονοθέσια να προσπεράσουν. Ήταν ο τρόπος με τον οποίο αντιμετωπίστηκε αυτό και η άμεση επανεκκίνηση, που εξαγρίωσε τη Mercedes.
Τι λέει ο κανονισμός της Formula 1
Το άρθρο του Αγωνιστικού Κανονισμού της Formula 1 για το 2021 που έχει εχει εφαρμογή σε αυτήν την περίπτωση είναι το 39.12 το οποίο αναφέρει:
«Aν ο Διευθυντής Αγώνα κρίνει ασφαλές και το μήνυμα «τα μονοθέσια που είναι ένα γύρο πίσω μπορούν να προσπεράσουν» έχει αποσταλεί σε όλες τις ομάδες από το επίσημο σύστημα μετάδοσης μηνυμάτων, τότε όλα τα μονοθέσια που έχουν δεχθεί γύρο από τον πρωτοπόρο του αγώνα θα πρέπει να περάσουν τα μονοθέσια που βρίσκονται γύρο μπροστά και το αυτοκίνητο ασφαλείας.
Αυτό θα ισχύει μόνο για τα μονοθέσια που ήταν γύρο πίσω τη στιγμή που πέρασαν τη γραμμή χρονομέτρησης στο τέλος του γύρου που πέρασαν την πρώτη γραμμή του αυτοκινήτου ασφαλείας για δεύτερη φορά από τη στιγμή που το αυτοκίνητο ασφαλείας εμφανίστηκε στην πίστα.
Έχοντας προσπεράσει τα αυτοκίνητα που βρίσκονται στον ίδιο γύρο με τον πρωτοπόρο όπως και το αυτοκίνητο ασφαλείας, τα μονοθέσια αυτά θα κινηθούν στην πίστα με την ανάλογη ταχύτητα, δίχως να προσπεράσουν, και θα προσπαθήσουν να πάρουν θέση στο πίσω μέρος της γραμμής των μονοθεσίων πίσω από το αυτοκίνητο ασφαλείας. Κατά τη διάρκεια προσπεράσματος των μονοθεσίων που είναι ένα γύρο πίσω και για να διασφαλιστεί πως θα γίνει με γνώμονα την ασφάλεια, τα μονοθέσια που βρίσκονται ένα γύρο μπροστά πρέπει πάντα να βρίσκονται στην αγωνιστική γραμμή. Εκτός αν ο Διευθυντής Αγώνα κρίνει μη ασφαλή τη συνέχιση του αγώνα, όταν τα μονοθέσια έχουν πάρει το γύρο τους πίσω, το αυτοκίνητο ασφαλείας θα αποχωρίσει στο τέλος του επόμενου γύρου.
Αν ο Διευθυντής Αγώνα κρίνει πως οι συνθήκες πίστας δεν είναι κατάλληλες για προσπέρασμα, το μήνυμα «ΤΟ ΠΡΟΣΠΈΡΑΣΜΑ ΔΕΝ ΕΠΙΤΡΈΠΕΤΑΙ» θα σταλεί σε όλες τις ομάδες από το επίσημο σύστημα μετάδοσης μηνυμάτων».
Η Mercedes έχει καταθέσει ένσταση για παράβαση αυτού του Αρθρου, όπως και του 39.8 που αναφέρεται στις περιπτώσεις που μπορεί κάποιος να περάσει όταν το Αυτοκίνητο Ασφαλείας επιστρέφει στα pit. Οι Αγωνοδίκες στο Αμπου Ντάμπι εξετάζουν τις ενστάσεις και η απόφασή τους αναμένεται.
Ακολουθήστε την σελίδα του gMotion στο Facebook!