Formula 1: Οι 4 αγωνοδίκες που έκριναν τον τίτλο, ποιοι είναι και γιατί βρέθηκαν εκεί
Το παγκόσμιο πρωτάθλημα της Formula 1 ολοκληρώθηκε, ο Μαξ Φερστάπεν κατέκτησε τον τίτλο αλλά η σκόνη ακόμα δεν έχει καθίσει. Η Mercedes εξετάζει το ενδεχόμενο να πάει το θέμα στο Διεθνές Εφετείο της FIA και το θρίλερ συνεχίζεται.
Μετά το πέσιμο της καρό σημαίας, η γερμανική ομάδα έκανε διπλή προσπάθεια να ανατρέψει το εις βάρος της αποτέλεσμα, καταθέτοντας ενστάσεις τόσο για τις τοποθετήσεις του Φερστάπεν πίσω από το αυτοκίνητο ασφαλείας όσο και για τις διαδικασίες που επέλεξε ο διευθυντής αγώνα, Μάικλ Μάσι, στο δραματικό φινάλε. Επιλογές που επέτρεψαν να υπάρξει πράσινη σημαία και μάχη για έναν τελευταίο γύρο.
Σε αυτό τον γύρο ο Φερστάπεν πέρασε τον Χάμιλτον και κατέκτησε τον πρώτο του τίτλο, προκαλώντας την έκρηξη του επικεφαλής αγωνιστικών δραστηριοτήτων της Mercedes, Τότο Βολφ.
Όπως έχουμε εξηγήσει σε προηγούμενο άρθρο, ο Μάσι αποφασίζει για όσα συμβαίνουν στην πίστα, όμως δεν αποφασίζει για ενδεχόμενες ποινές, ούτε εξετάζει ενστάσεις (πριν από μερικές ημέρες αποσαφηνίσαμε τον ακριβή του ρόλο). Αυτό γίνεται από τους αγωνοδίκες. Πάμε να δούμε ποιοι ήταν οι άνθρωποι που αποφάσισαν να απορρίψουν τη διπλή ένσταση της Mercedes.
Γκάρι Κόνελι
Ήταν αγωνοδίκης και την προηγούμενη εβδομάδα, στο Grand Prix της Σαουδικής Αραβίας απ' όπου και η φωτογραφία. Πολύπειρος Αυστραλός, με θητεία τόσο σε ράλι όσο και σε αγώνες πίστες. Είναι αγωνοδίκης της FIA από το 1989, πρόεδρος του Ινστιτούτου Ασφάλειας στους αγώνες της Αυστραλίας, Διευθυντής του Ιδρύματος οδικής ασφάλειας, μέλος του Παγκόσμιου Συμβουλίου Μηχανοκίνητου Αθλητισμού και μέλος της συμβουλευτικής επιστημονικής επιτροπής της FIA. Κοινώς, ο πιο έμπειρος και πιο ικανός που μπορούσε να βρεθεί σε αυτό το ρόλο.
Φέλιξ Χόλτερ
Ο Γερμανός ξεκίνησε ως οδηγός αγώνων αλλά σύντομα πέρασε σε διαφορετικό ρόλο αγωνοδίκη, αρχικά στην πατρίδα του τη Γερμανία ενώ από το 2011 άρχισε να έχει αυτό το ρόλο και σε σημαντικούς διεθνείς θεσμούς όπως το WTCC, το DTM και η F3. Το 2018 έγινε μέλος του πάνελ των αγωνοδικών της FIA.
Ντέρεκ Γουόργουικ
Ο εκπρόσωπος των οδηγών στο πάνελ των αγωνοδικών – σε κάθε αγώνα υπάρχει ένας ώστε να μπορεί να βλέπει τα συμβάντα και από την πλευρά των εμπλεκόμενων. Συμμετείχε σε 146 Grand Prix από το 1981 έως το 1993, ανέβηκε 4 φορές στο βάθρο ενώ στο ενεργητικό του έχει και νίκη στον θρυλικό 24ωρο αγώνα Λε Μαν. Είναι αντιπρόεδρος της Κομισιόν Οδηγών της FIA και βρίσκεται πολύ συχνά στο ρόλο αυτό.
Μοχάμεντ Αλχάσμι
Ο εκπρόσωπος της τοπικής ομοσπονδίας μηχανοκίνητου αθλητισμού. Κυβερνητικό στέλεχος στο Εμιράτο του Άμπου Ντάμπι και επικεφαλής του προγράμματος οδικής ασφάλειας σε αυτό. Σε επίπεδο F1 ξεκίνησε ως κριτής, με τη FIA να τον βραβεύει για τη δουλειά του το 2017.
Φωτογραφίες: Red Bull Content Pool, Πάνος Σεϊτανίδης
Ακολουθήστε την σελίδα του gMotion στο Facebook!