Formula 1: Ποιος είναι ο Μάικλ Μάσι, ο άνθρωπος που καθόρισε τον τίτλο
Μετά το επεισοδιακό Grand Prix της Σαουδικής Αραβίας, είχαμε σπεύσει να διαλύσουμε το σύννεφο γύρω από το όνομα Μάικλ Μάσι – τον διευθυντή αγώνα της FIA που στη Τζέντα βρέθηκε αδίκως στο προσκήνιο. Και εξηγήσαμε εκτενώς το γιατί, αφού δεν πρόκειται για αγωνοδίκη, δεν αποφασίζει για ποινές.
Απλά η σύγχρονη τηλεοπτική κάλυψη της Formula 1, έχει ως ένα από τα νέα της στοιχεία, τις επικοινωνίες των εκπροσώπων των ομάδων με το κέντρο του αγώνα. Πράγμα που αυτός κι άλλα μέλη της Κομισιόν F1 της FIA είχαν προκρίνει, στην προσπάθεια να προσφέρουν στο κοινό περισσότερο πρόσβαση σε όσα συμβαίνουν πίσω από τις κάμερες. Που να φανταζόταν πως αυτό θα γεννούσε και τόσες διαμάχες στο κοινό που προσεγγίζει το σπορ ομαδικά.
That extraordinary final lap of the 2021 title race in full 😮#AbuDhabiGP 🇦🇪 #F1 pic.twitter.com/kknTMDfpAF
— Formula 1 (@F1) December 12, 2021
Ο Μάσι λοιπόν, δεν ρίχνει ποινές. Είναι ο ενδιάμεσος κρίκος ανάμεσα στους συμμετέχοντες και τους αγωνοδίκες, είναι ο άνθρωπος που αποφασίζει πότε θα έχουμε κόκκινη σημαία, πότε θα εμφανιστεί το αυτοκίνητο ασφαλείας και φυσικά, μιας κι αυτό είναι το μεγάλο θέμα συζήτησης από το βράδυ της Κυριακής, πότε αυτό θα αποχωρήσει από την πίστα. Παράλληλα, εκτός από Διευθυντής Αγώνα και Έφορος Ασφαλείας της FIA για την F1, έχει και το ρόλο του Αγωνιστικού Διευθυντή Μονοθεσίων. Αυτά κάνει, δεν δικάζει.
Ποιος είναι όμως ο Μάικλ Μάσι; Έχω μιλήσει εκτενώς μαζί του, τόσο μέσω διαδικτυακών συνεντεύξεων όσο και διά ζώσης με τελευταία συνάντηση στο πλαίσιο της αποστολής του Gazzetta στη Σαουδική Αραβία. Είναι ένας άνθρωπος ευγενής, εύστροφος, δεν είναι τυχαία στον ρόλο στον οποίο βρίσκεται. Κι ας βρέθηκε ως λύση ανάγκης όταν απεβίωσε ξαφνικά ο μέντοράς του, Τσάρλι Γουάιτινγκ.
Μιας και στη χώρα των καγκουρό ο μηχανοκίνητος αθλητισμός είναι σε υψηλό επίπεδο, από μικρός είχε θέσει ως στόχο να εμπλακεί στους αγώνες σε ρόλο οργανωτικό. Τα πρώτα του βήματα ήταν στο δημοφιλές πρωτάθλημα V8 Supercars όπου διετέλεσε κριτής, προτού εμπλακεί στην CAMS, στην ομοσπονδία μηχανοκίνητου αθλητισμού της χώρας. Οι ικανότητές του αναγνωρίστηκαν άμεσα και η ταχεία εξέλιξή του είχε ξεκινήσει.
Η συνέχεια τον βρήκε να εμπλέκεται στο Grand Prix Αυστραλίας, εκεί τον ξεχώρισε ο Γουάτινγκ και ουσιαστικά τον έκανε δεξί του χέρι. Στο πρόσωπό του έβλεπε τον διάδοχο σε αυτή τη νευραλγική θέση της κορωνίδας του μηχανοκίνητου αθλητισμού. Έτσι κι έγινε, έγινε όμως πρόωρα, βίαια, όταν ο Τσάρλι «έφυγε» λίγο πριν το Grand Prix Αυστραλίας του 2019.
O 42χρονος σήμερα Μάσι, βρέθηκε ξαφνικά σε μία αρένα με λέοντες. Με αφεντικά ομάδων που μάχονται δίχως αύριο, σε ένα πεδίο μάχης όπου κρίνονται εκατομμύρια. Δεν ήταν εύκολη άσκηση αλλά σε πρόσφατη συνέντευξή μας για το περιοδικό CAR, μου περιέγραψε την αρχική περίοδο χάριτος: «Όλοι οι διευθυντές ή ιδιοκτήτες των ομάδων, με τους οποίους επικοινωνώ κατά τη διάρκεια των αγώνων, είναι από τη φύση τους ανταγωνιστικοί. Είναι είτε πολύ επιτυχημένοι επιχειρηματίες είτε πολύ επιτυχημένοι στο σπορ. Το ίδιο ισχύει και για τους οδηγούς. Είναι από τη φύση τους ανταγωνιστικοί. Ναι, μπορεί να υπάρχουν έντονες συζητήσεις δύο ανθρώπων για τόσο σημαντικά θέματα και τελικά να αρκεστούμε πως συμφωνούμε ότι διαφωνούμε! Όμως έτσι είναι το περιβάλλον σε κάθε σπορ, σε κάθε επιχειρηματικό τομέα. Προφανώς υπάρχουν διαφορετικές οπτικές γωνίες αλλά εφόσον οι απόψεις όλων των πλευρών εκφράζονται με σεβασμό, μπορείς απλά να συμφωνήσεις πως σε κάποια πράγματα διαφωνείς».
Βέβαια όπως αποδεικνύεται, όταν κρίνεται ένας παγκόσμιος τίτλος, ακόμα και το να συμφωνείς πως διαφωνείς, δεν είναι εύκολη υπόθεση.
Φωτογραφία: Getty Images, Red Bull Content Pool, Πάνος Σεϊτανίδης
Ακολουθήστε την σελίδα του gMotion στο Facebook!