Οδηγούμε το νέο Volkswagen Polo 1.0 TSI
Σε μία εποχή όπου τα SUV βασιλεύουν έχοντας πλέον επιβληθεί στις πωλήσεις και των compact κατηγοριών, η Volkswagen εξακολουθεί να φυλάει Θερμοπύλες. Θα μου πείτε: εδώ διατηρεί σεντάν στη γκάμα της, θα γυρνούσε την πλάτη στο B-Segment και ειδικά σε ένα μοντέλο που από το 1975 μέχρι σήμερα μετράει 18 (!) εκατομμύρια πωλήσεις; Φυσικά και όχι.
Καθώς λοιπόν το VW Polo έκτης γενιάς αντιμετωπίζει αξιόλογο και αξιόμαχο ανταγωνισμό, τρεισήμισι χρόνια μετά το λανσάρισμά του, ήρθε η ώρα να… αναβαθμιστεί. Διόλου τυχαία η επιλογή λέξης καθώς πέρα από τις περιορισμένες μα συνάμα ουσιαστικές αισθητικές επεμβάσεις, το Polo μπολιάστηκε με περισσότερη τεχνολογία. To οδηγήσαμε στην έκδοση με τον 1.0 TSI κινητήρα των 95PS, στο επίπεδο εξοπλισμού Life. Ακολουθούν οι εντυπώσεις που αποκομίσαμε.
Baby Golf
Ξεκινάμε από τις σχεδιαστικές αναβαθμίσεις. Δεν είναι απλά φιοριτούρες, οι Γερμανοί έχουν κάνει επεμβάσεις ουσίας, που δίχως να αλλοιώσουν τον γνωστό χαρακτήρα του Polo, ενσωμάτωσαν σε αυτό κάποια πράγματα που θυμίζουν έντονα το Golf. Ας τα δούμε αναλυτικά, ξεκινώντας από το «πρόσωπο» του μοντέλου, εκεί όπου έχουμε ανασχεδιασμένο προφυλακτήρα, νέες εσοχές για τα φώτα ομίχλης και στάνταρ LED φωτιστικά σώματα.
Μάλιστα, προαιρετικά μπορείτε να επιλέξετε για πρώτη φορά και IQ.LIGHT LED matrix, στο οποίο προστίθεται και μία οριζόντια φωτεινή λωρίδα από διατρέχει τη μάσκα απ’ άκρη, σ’ άκρη. Ενώνει τα φωτιστικά σώματα και δίνει πόντους σε ότι αφορά στο αισθητικό αποτέλεσμα. Αυτά ανφάς. Στο προφίλ, αν ψάχνεις αλλαγές, ψάξε, ψάξε, δεν θα τις βρεις. Πρέπει να στρέψεις την προσοχή σου για να εντοπίσεις αλλαγές σε σχέση με την προ facelift έκδοση – μάλιστα εκεί είναι και οι περισσότερες! Κι εδώ έχουμε ανασχεδιασμένο προφυλακτήρα και εδώ έχουμε νέα LED φωτιστικά σώματα, που μάλιστα είναι χωρισμένα σε δύο μέρη. Άλλη μία ξεκάθαρη ομοιότητα με το Golf. Με τις αλλαγές να ολοκληρώνονται με τη διαφοροποιημένη θύρα του χώρου αποσκευών.
Δείτε όλες τις δοκιμές του gMotion 80
Η ψηφιοποίηση στο προσκήνιο
Τα παραπάνω απαιτούν εκπαιδευμένο μάτι για να εντοπιστούν με την πρώτη. Όμως περνώντας στον εσωτερικό κόσμο του ανανεωμένου VW Polo, δεν χρειάζεται εκπαίδευση – η αναβάθμιση είναι έκδηλη. Τόσο σε τεχνολογικές λύσεις όσο και στον αριθμό αυτών που είναι διαθέσιμες με κάθε έκδοση. Από πλευράς τιμής, το Polo θεωρείται premium και πλέον, κοιτώντας τον εξοπλισμό του μόνο ως premium μπορείς να το χαρακτηρίσεις. Η μεγάλη αλλαγή σε σχέση με το απερχόμενο Polo είναι πίσω από το νέο πολυλειτουργικό τιμόνι.
Πλέον είναι στον στάνταρ εξοπλισμό ο πλήρως ψηφιακός πίνακας οργάνων, Digital Cockpit, των 8 ιντσών. Αυτό αφορά στο επίπεδο εξοπλισμού Life που είχαμε στα χέρια μας (τα άλλα τιτλοφορούνται Polo, Style που έρχεται με Digital Cockpit Pro 10.25’’ και R-Line). Εκεί έχεις όλη την πληροφορία, μέσω εντυπωσιακών και ευανάγνωστων γραφικών και πολλές επιλογές παραμετροποίησης. Η κεντρική κονσόλα δεν διαφέρει από εκείνη της προηγούμενης γενιάς. Ίδια άριστη συναρμογή, ίδια ποιοτικά, μαλακά υλικά, λίγο-πολύ ίδιος σχεδιασμός με μία κεντρική οθόνη να περιλαμβάνει όλες τις λειτουργίες του συστήματος infotainment. Είναι αφής, είναι εύχρηστη και στις εκδόσεις «Polo» και «Life» έχει διαγώνιο 6.5’’. Στις «Style» και «R-Line», αυτή ανεβαίνει στις 8’’.
Όμως έχουμε και εδώ πρωτιές. Είναι η παρθενική φορά που σε μοντέλο αυτής της κατηγορίας αξιοποιείται το πακέτο IQ.DRIVE Travel Assist που περιλαμβάνει Front Assist µε City Emergency Braking και λειτουργία αναγνώρισης πεζών και ποδηλατών, Lane Assist που επιτρέπει ημιαυτόνομη οδήγηση με ταχύτητες έως και τα 210 χιλιόμετρα/ώρα, Adaptive Cruise Control, Speed Limiter, αναγνώριση κόπωσης οδηγού αλλά και κλήση έκτακτης ανάγκης. Επιπρόσθετα, αν επιλέξετε στο Polo σας το Climatronic, θα μπορείτε πλέον να έχετε τον έλεγχο του μέσω οθόνης αφής, όπως συμβαίνει σε μεγαλύτερα μοντέλα της Volkswagen (Tiguan, Passat, Arteon). Ειδικά στην έκδοση «Life», το Polo διαθέτει κεντρικό υποβραχιόνιο με πρόσθετη θύρα USB-C και δερμάτινη επένδυση στο τιμόνι και τον επιλογέα σχέσεων. Δεν πρέπει να ξεχάσουμε και το Infotainment MIB3 που ενσωματώνει τις online υπηρεσίες «We Connect» και «We Connect Plus». Κοινώς, τα έχετε όλα. Αν το περιτύλιγμα έχει ανανέωση ήπιων τόνων, στο εσωτερικό η αναβάθμιση είναι εκκωφαντική.
Χώροι, άνεση, ουσία
Το ανανεωμένο Polo πατά στην ίδια, αρθρωτή πλατφόρμα MQB Α0. Έχει διαστάσεις 4.053 x 1.751 x 1.446 mm, ενώ το µεταξόνιο των 2.564 mm εξασφαλίζει ικανοποιητικούς χώρους για τέσσερις ενήλικους επιβάτες. Όσο για τον χώρο αποσκευών, με ρεζέρβα ορίζεται στα 351 λίτρα, τιμή που είναι από τις καλύτερες στην κατηγορία. Το νέο Polo καλύπτει όλες τις βασικές ανάγκες, τόσο αν περιορίζεστε σε κινήσεις εντός αστικού ιστού όσο κι αν θελήσετε να εκμεταλλευτείτε το Σαββατοκύριακό σας.
Εκεί ο 3κύλινδρος 1000άρης TSI θα κάνει τα βασικά. Με ιπποδύναμη 95 PS δεν θα βάλει φωτιά στο δρόμο, ενώ λόγω αριθμού κυλίνδρων, θα κάνει αισθητή τη λειτουργία του κι από ηχητικής πλευράς. Αν όμως δεν αναζητάς το κάτι παραπάνω, μπορεί απροβλημάτιστα να σε συντροφέψει στην καθημερινότητα, με την κατανάλωση του να ορίζεται στο φάσμα των 6 με 7 λίτρων/100 χιλιόμετρα – ανάλογα το πόσο βαρύ πόδι έχεις. Ίσως μία έκτη σχέση στο 5άρι μηχανικό κιβώτιο να βοηθούσε σε αυτόν τον τομέα (η άλλη, προαιρετική επιλογή, είναι με DSG 7 σχέσεων. Πέραν της… φυσιολογικής λειτουργίας του κινητήριου συνόλου, εκτιμήσαμε γνωστές αρετές της έκτης γενιάς του Polo. Όπως το ακριβές τιμόνι, τα υπάκουα φρένα, το καλό του πάτημα στο δρόμο, την εξαιρετική ορατότητα και την καλορυθμισμενη ανάρτηση που περιλαμβάνει γόνατα McPherson εμπρός και ημιάκαμπτο άξονα πίσω.
Στο δια ταύτα
Η τιμή απόκτησης του ανανεωμένου Polo στην έκδοση με τον 1.0lt TSI κινητήρα των 95 PS στο επίπεδο εξοπλισμού «Life», ορίζεται στα 19.250 ευρώ. Ήταν προ facelift και εξακολουθεί να είναι τσιμπημένη σε σχέση με άμεσους ανταγωνιστές του εν λόγω μοντέλου, όπως οι παραπλήσιες εκδόσεις σε Renault Clio και Ford Fiesta, όμως πλέον η Volkswagen έχει ενσωματώσει τόσες τεχνολογίες, που τη δικαιολογούν. Σε συνδυασμό με το φρεσκαρισμένο αισθητικά πακέτα, το ανανεωμένο Polo θα συνεχίσει τη λαμπρή παράδοση των προκατόχων του.
Δείτε όλες τις δοκιμές του gMotion 80
Ακολουθήστε την σελίδα του gMotion στο Facebook!