Formula 1: Ο Τοντ ζήτησε έρευνα για το Grand Prix του Άμπου Ντάμπι
H συνεδρίαση του Παγκοσμίου Συμβουλίου Μηχανοκίνητου Αθλητισμού έβγαλε πολλές ειδήσεις, όμως αυτή που ξεχωρίζει αφορά στην πρόθεση της FIA να ερευνήσει εις βάθος όλα όσα συνέβησαν στο γκραν φινάλε της σεζόν του 2021.
Συγκεκριμένα, ο Πρόεδρος της Παγκόσμιας Ομοσπονδίας, Ζαν Τοντ, πρότεινε να πραγματοποιηθεί λεπτομερής ανάλυση των επιλογών και των διαδικασιών που ακολουθήθηκαν στους τελευταίους γύρους του αγώνα του Άμπου Ντάμπι – δηλαδή τις διαδικασίες πίσω από το αυτοκίνητο ασφαλείας και η εσπευσμένη αποχώρησή του για να υπάρξει ένας τελευταίος γύρος.
Ο Τοντ θέλει αποσαφήνιση, όχι εξιλαστήριο θύμα
Αυτή η κίνηση του Γάλλου έρχεται ως συνέχεια των πολύ έντονων αντιδράσεων της Mercedes που έσπευσε να κάνει ενστάσεις (που απορρίφθηκαν από τους αγωνοδίκες) και εξετάζει ακόμα το ενδεχόμενο να πάει στο Διεθνές Εφετείο της FIA.
Όμως στόχος της είναι να διευκρινιστούν οι επιλογές, το τι έγινε, γιατί έγινε και γιατί μπορούσε να γίνει. Φυσικά στο πλαίσιο αυτής της έρευνας ίσως προκύψει κάποια υστέρηση, κάποιο λάθος αλλά θα μας κάνει πολύ μεγάλη εντύπωση αν αυτή η έρευνα διεξαχθεί με στόχο να προκύψει εξιλαστήριο θύμα. Δηλαδή να οδηγηθούμε στην αποπομπή του Μάικλ Μάσι.
- Ποιος είναι ο Μάικλ Μάσι, ο άνθρωπος που καθόρισε τον φετινό τίτλο
- Αυτοί είναι οι αγωνοδίκες που έκριναν τον τίτλο
Η ανακοίνωση
Μεταξύ άλλων, η ανακοίνωση της FIA γύρω από το θέμα ανέφερε:
«Παρακολουθήσαμε με μεγάλη προσμονή τον αγώνα, γνωρίζοντας πως στο τέλος θα μπορούσε να κερδίσει μόνο ένας. Βάσει αυτού, πολλοί συνεχάρησαν τον Μαξ Φερστάπεν για τη νίκη του αλλά και τον Λούις Χάμιλτον για την αξιοσημείωτη εμφάνιση του αλλά και τη στάση του μετά το τέλος του τελευταίου αγώνα της σεζόν.
Το Grand Prix του Άμπου Ντάμπι προκάλεσε μεγάλο αριθμό αντιδράσεων από την κοινότητα της F1 και του μηχανοκίνητου αθλητισμού γενικότερα, καθώς και του κοινού.
Η πρωταρχική ευθύνη της FIA σε κάθε event, είναι να διασφαλίζει την ασφάλεια όλων των εμπλεκόμενων και την ακεραιότητα του σπορ.
Οι συνθήκες γύρω από τη χρήση του Αυτοκινήτου Ασφαλείας μετά το ατύχημα του οδηγού Νικολά Λατίφι και οι σχετικές επικοινωνίες ανάμεσα στη ομάδα της FIA που διευθύνει τον αγώνα και των ομάδων της Formula 1, έχουν οδηγήσει σε παρανοήσεις και αντιδράσεις από ομάδες της Formula 1, οδηγούς και το κοινό, σε μία διαφωνία που πλήττει την εικόνα του πρωταθλήματος και τους εορτασμούς για το πρώτο πρωτάθλημα οδηγών που κατέκτησε ο Μαξ Φερστάπεν και το όγδοο συνεχόμενο πρωτάθλημα κατασκευαστών που κατέκτησε η Mercedes.
Μετά από παρουσίαση όσων συνέβησαν μετά το συμβάν στον γύρο 53 του Grand Prix και με στόχο τη διαρκεί αναζήτηση βελτίωσης σε κάθε τομέα, ο πρόεδρος της FIA πρότεινε στο Παγκόσμιο Συμβούλιο Μηχανοκίνητου Αθλητισμού να πραγματοποιηθεί λεπτομερής ανάλυση, διευκρίνηση και άσκηση για το μέλλον, με όλα τα εμπλεκόμενα μέρη.
Το θέμα αυτό, θα συζητηθεί με όλες τις ομάδες και οδηγούς, για να προκύψουν μαθήματα από αυτή την κατάσταση αλλά και για να υπάρξει διαύγεια προς τους αγωνιζόμενους, τους εκπροσώπους του Τύπου και τους θεατές, σχετικά με τους κανονισμούς, ώστε να διασφαλιστεί ο ανταγωνιστικός χαρακτήρας του σπορ αλλά πάντα παράλληλα με την ασφάλεια των αγωνιζόμενων και όσων βρίσκονται στην πίστα».
Η πρόταση του Τοντ πήρε ομόφωνα το πράσινο φως για να γίνει αυτή η έρευνα.
Φωτογραφίες: Getty Images, Mercedes
Ακολουθήστε την σελίδα του gMotion στο Facebook!