Η «πηγή ζωής» του Audi RS Q e-tron

Στάθης Κοκκορόγιαννης
Η «πηγή ζωής» του Audi RS Q e-tron
Η Audi ετοιμάζεται για την έναρξη του Ράλι Ντακάρ 2022, με το νέο RS Q e-tron να κάνει το ντεμπούτο του στο μεγάλο event.

Η Audi θα συμμετάσχει στο Ράλι Ντακάρ 2022 με στόχο να κάνει μία επίδειξη τεχνολογικής υπεροχής και στις δύσκολες συνθήκες της ερήμου. Για το λόγο αυτό εξέλιξε το RS Q e-tron, το αμιγώς ηλεκτρικό πρωτότυπο για τις εκτάσεις της Σαουδικής Αραβίας. Στο κέντρο του καινοτόμου ηλεκτρικού κινητηρίου συστήματος βρίσκεται η μπαταρία που πρέπει να παρέχει ενέργεια αδιάλειπτα ενώ να είναι σε θέση να επαναφορτιστεί γρήγορα και αξιόπιστα.

Σε σύγκριση με το Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Formula E, που συμμετείχε η Audi από την έναρξή του μέχρι και το τέλος της σεζόν που πέρασε, το RS Q e-tron καλείται να ανταπεξέλθει σε καθημερινές διαδρομές πολλών εκατοντάδων χιλιομέτρων, τεράστια αντίσταση κύλισης στην απαλή άμμο της ερήμου, υψηλές εξωτερικές θερμοκρασίες και ελάχιστο βάρος οχήματος που ορίζεται από τους κανονισμούς στους δύο τόνους, ιδιαίτερα ακραίες τιμές στον μηχανοκίνητο αθλητισμό. Με τη σημερινή τεχνολογία μπαταριών δεν θα ήταν δυνατό να δημιουργηθεί ένα αμιγώς ηλεκτρικό εκτός δρόμου όχημα (BEV) για το Ράλι Ντακάρ. Για τον λόγο αυτό, χωρίς προηγούμενες εμπειρικές τιμές, εξελίσσοντας ουσιαστικά ένα σύστημα από λευκή κόλλα χαρτί, οι μηχανικοί του πρότζεκτ επέλεξαν τη λύση του μετατροπέα ενέργειας με ένα μικρό θερμικό κινητήρα, που θα αναλάμβανε το έργο επαναφόρτισης της μπαταρίας εν κινήσει.

Audi Rally Dakar

Λόγω και της χρονικής πίεσης, η γερμανική φίρμα βασίστηκε σε αποδεδειγμένη τεχνολογία μπαταριών. Η χωρητικότητα της μπαταρίας υψηλής τάσης είναι 52 kWh, με επάρκεια για τις μέγιστες αναμενόμενες απαιτήσεις σε κάθε σκέλος του αγώνα. Το βάρος της, συμπεριλαμβανομένου του ψυκτικού είναι περίπου 370 κιλά.

 

Στο Ράλι Ντακάρ υπάρχει η ιδιομορφία ότι οι ομάδες μαθαίνουν λεπτομέρειες σχετικά με τη διαδρομή που πρέπει να ακολουθήσουν τα πληρώματα. λίγα λεπτά πριν την εκκίνηση. Αφήνοντας το παρκ φερμέ, το Audi RS Q e-tron με πλήρως φορτισμένη μπαταρία υψηλής τάσης, θα πρέπει να είναι προετοιμασμένο για όλες τις συνθήκες όσον αφορά τις αποστάσεις, τις ταχύτητες, τη δυσκολία του εδάφους και άλλους παράγοντες.

Audi Rally Dakar

Οι μηχανικοί έχουν προγραμματίσει αλγόριθμους για να διατηρείται η κατάσταση φόρτισης της μπαταρίας (SoC) εντός καθορισμένων ορίων, ανάλογα με την προβλεπόμενη ζήτηση ενέργειας. Η απορρόφηση ενέργειας και η επαναφόρτιση της μπαταρίας πρέπει να βρίσκονται πάντα σε ιδανική ισορροπία. Η κινητήρια ισχύς στον μπροστινό και τον πίσω άξονα περιορίζεται στο μέγιστο των 288 kW, σύμφωνα με τους κανονισμούς, με τον μετατροπέα ενέργειας να παρέχει μέγιστη ισχύ φόρτισης 220 kW. Σε ακραίες περιπτώσεις, επομένως, η κατανάλωση αναμένεται να είναι για σύντομο διάστημα υψηλότερη από την παραγωγή ενέργειας.

Audi Rally Dakar

Για να επιτύχει τη μέγιστη απόδοση στην έρημο, η Audi βασίζεται επίσης στη γνώση που έχει από τα σπορ αυτοκίνητα του Λε Μαν και τη Formula E, με το RS Q e-tron να ανακτά ενέργεια κατά το φρενάρισμα. Οι κινητήρες-γεννήτριες (MGU) στον μπροστινό και τον πίσω άξονα, μπορούν να μετατρέψουν την περιστροφική κίνηση των τροχών σε ηλεκτρική ενέργεια. Η ροή ισχύος σε αυτήν την αντίστροφη κατεύθυνση δεν υπόκειται στους ίδιους περιορισμούς ισχύος όπως κατά την επιτάχυνση. Αυτό που ακούγεται τόσο απλό, απαιτεί ένα εξελιγμένο από την Audi πολύπλοκο ευφυές σύστημα πέδησης (IBS), που συνδυάζει τη λειτουργία υδραυλικής πέδησης με το ηλεκτρικό φρένο ανάκτησης ενέργειας.

Ακολουθήστε την σελίδα του gMotion στο Facebook!