Η Lancia Aprilia ήταν το κύκνειο άσμα του Βιντσένζο Λάντσια

Κώστας Παστρίμας
Η Lancia Aprilia ήταν το κύκνειο άσμα του Βιντσένζο Λάντσια
Το θρυλικό μοντέλο της ιταλικής φίρμας που ο δημιουργός του δεν κατάφερε να δει να παρουσιάζεται επίσημα.

Η Lancia Aprilia είναι ένα μοντέλο της δεκαετίας του 1930 το οποίο πολλοί δεν γνωρίζουν. Παρά όμως το γεγονός ότι δεν αναγνωρίστηκε ιδιαίτερα, ήταν ένα διαμάντι στην γκάμα της Lancia και συνοδεύεται από μια ιδιαίτερη ιστορία. Η παραγωγή του ξεκίνησε το 1937 και μέχρι το 1939 είχαν κατασκευαστεί 10.354 μονάδες, ενώ ακόμα 4.350 βγήκαν σε διάφορες εκδόσεις με πιο χαρακτηριστική την κουπέ 2+2 από τον Πίνιν Φαρίνα.

lancia

Δημιουργός της Aprilia ήταν ο Βινσέντζο Λάντσια ο οποίος μπορεί να κατασκεύασε το αυτοκίνητο, ωστόσο δεν πρόλαβε το εμπορικό του λανσάρισμα καθώς έφυγε από τη ζωή στις 15 Φεβρουαρίου του 1937 σε ηλικία 55 ετών, λίγους μήνες πριν την παρουσίαση του μοντέλου στο Παρίσι. Πρόκειται για ένα πολύ σημαντικό σημείο στην ιστορία της ιταλικής φίρμας καθώς σηματοδότησε το πέρασμα σε μια νέα εποχή στη σχεδιαστική αντίληψη της εταιρείας. Η Aprilia ακολουθούσε εκείνη την εποχή τη μόδα των αεροδυναμικών τάσεων της Αμερικής χωρίς όμως να αλλοιώσει τον λιτό χαρακτήρα των μοντέλων της Lancia.

lancia

 

Για την Aprilia επιλέχθηκε μια αισθητικά λιτή προσέγγιση, με καθαρές γραμμές και εστίαση στη βελτίωση της αεροδυναμικής. Η μάσκα και το παρμπρίζ είχαν ελαφριά κλίση, ενώ στο σχήμα «αυγού», το οποίο εκείνη την εποχή θεωρούνταν η πλέον αποτελεσματική επιλογή από αεροδυναμική άποψη έδιναν ένα ξεχωριστό χαρακτήρα στο μοντέλο. Ο κινητήρας V6 ήταν κατασκευασμένος από ελαφρύ κράμα μετάλλου, ενώ χάρη στη μικρή περιεχόμενη γωνία κινούσε τις βαλβίδες μέσω ενός μόνο κεντρικού εκκεντροφόρου επικεφαλής. Με χωρητικότητα μόλις 1.352κ.εκ. απέδιδε 48 ίππους, ενώ χάρη στο χαμηλό βάρος της Aprilia που δεν ξεπερνούσε τα 850 κιλά και τον κορυφαίο για την εποχή συντελεστή αεροδυναμικής απόδοσης (0,47), επιτάχυνε την Aprilia μέχρι τα 125Km/h.

lancia

Το πιο διάσημο χαρακτηριστικό του μοντέλου αναμφίβολα ήταν οι τέσσερις πόρτες με την απουσία μεσαίας κολώνας, ενώ και οι σύνδεσμοι των θυρών με το αμάξωμα ήταν κρυμμένοι για λόγους αισθητικής, αλλά και αεροδυναμικής απόδοσης. Καινοτόμα ήταν και η ανάρτηση της Aprilia, η οποία ήταν ανεξάρτητη και στους τέσσερις τροχούς και χάρη στις ρυθμίσεις της προσέφερε καλύτερη πρόσφυση και άνεση από οποιοδήποτε ανταγωνιστικό μοντέλο.

lancia

Η Aprilia, ακόμα και σήμερα, θεωρείται ένα πρωτοποριακό όχημα τ οποίο συνέδεσε τα καινοτόμα στοιχεία της Lancia μα τις σύγχρονες λύσεις της αυτοκίνησης. Δεν είναι τυχαίο πως ο ίδιος ο Βινσέντζο Λάντσια μόλις δοκίμασε για πρώτη φορά το αυτοκίνητο αναφώνησε «Τι εκπληκτικό αυτοκίνητο!».

Ακολουθήστε την σελίδα του gMotion στο Facebook!