Το Top 10 των νέων αυτοκινήτων στην Ελλάδα το 2022
Μέσα από εκατοντάδες νέα μοντέλα και εκδόσεις αυτοκινήτων, το gmotion by gazzetta επιλέγει αυτά που αναμένεται να κινήσουν περισσότερο το ενδιαφέρον των Ελλήνων αγοραστών. Ανήκουν όλα, φυσικά, στη συμπαγή κατηγορία και συνδυάζουν πρωτοποριακά τεχνικά χαρακτηριστικά αλλά και αναμενόμενα προσιτό κόστος.
Ανάμεσα σε αυτά περιλαμβάνονται τέσσερα αμιγώς ηλεκτρικά μοντέλα, ενώ εκτός ενός, όλα τα υπόλοιπα έχουν και υβριδικές ή αμιγώς ηλεκτρικές εκδόσεις, παράλληλα με αυτές των κινητήρων εσωτερικής καύσης.
Citroen C5X
Το νέο Citroen C5 X αποτελεί το ιδανικό αυτοκίνητο για άνετα ταξίδια, με τον εσωτερικό χώρο που μοιάζει με σαλόνι και τη μοναδική άνεση των καθισμάτων Advanced Comfort. Η ευρυχωρία στη δεύτερη σειρά καθισμάτων είναι απαράμιλλη, ενώ ο χώρος αποισκευών έχει όγκο 545 λίτρων, μεγάλο άνοιγμα και ιδανική διάταξη.
Το νέο C5 X θα ξεκινήσει την εμπορική του καριέρα στη χώρα μας το πρώτο εξάμηνο του 2022, σε εκδόσεις με κινητήρες βενζίνης και μια Plug-In Hybrid με ισχύ 225 ίππων και δυνατότητα αμιγώς ηλεκτρικής λειτουργίας για απόσταση 50 χιλιομέτρων και με μέγιστη ταχύτητα 135 χλμ./ώρα.
Dacia Spring
Το νέο Dacia Spring είναι ένα καθαρόαιμο όχημα πόλης. Παρά τις πολύ μικρές διαστάσεις, το υπερυψωμένο τύπου SUV αμάξωμα επιτρέπει την άριστη εκμετάλλευση των χώρων, με αποτέλεσμα άνετες θέσεις για 4 άτομα και 290 λίτρα διαθέσιμο όγκο αποσκευών.
Σε επίπεδο επιδόσεων ο μικρός ηλεκτρικός κινητήρας των μόλις 44 ίππων, αλλά με 125 Nm ροπή από την πρώτη στροφή λειτουργίας του, εξασφαλίζει μέγιστη ταχύτητα 125 χλμ./ώρα και επιτάχυνση 0-50 χλμ./ώρα σε μόλις 5,8 δλ.
Η επίτευξη εμβέλειας 230 χιλιομέτρων σε μικτή χρήση ή 305 εντός πόλης με μια πλήρη φόρτιση των μπαταριών ιόντων λιθίου χωρητικότητας 27,4 kWh, σημαίνει ότι επιτυγχάνονται μέρες χρήσης χωρίς ανάγκη ενδιάμεσης φόρτισης.
Ford Focus F/L
Το ανανεωμένο Ford Focus είναι πλέον διαθέσιμο προς παραγγελία στην ελληνική αγορά εισάγοντας μια νέα εκφραστική σχεδίαση στη διευρυμένη γκάμα των εκδόσεων του. Τα εξηλεκτρισμένα κινητήρια σύνολα EcoBoost Hybrid 48-volt είναι το κύριο χαρακτηριστικό του νέου Focus και πλέον ενισχύονται με το νέο επτατάχυτο αυτόματο κιβώτιο Powershift της Ford.
Η γκάμα περιλαμβάνει 5-θυρες εκδόσεις αμαξώματος, με κορυφαία την ST των 280 ίππων, αλλά και στέισον βάγκον, για ακόμα μεγαλύτερες μεταφορικές ικανότητες και πρακτικότητα. Οι τεχνολογίες τελευταίας γενιάς του νέου Ford Focus περιλαμβάνουν μια διευρυμένη γκάμα συστημάτων ασφάλειας και υποβοήθησης της οδήγησης καθώς και το σύστημα SYNC 4 σε συνδυασμό με μια νέα, πολυλειτουργική και εύχρηστη οθόνη αφής 13,2 ιντσών.
Οι τιμές του ανανεωμένου Ford Focus ξεκινούν στη χώρα μας από τις 24.279 ευρώ, ενώ οι παραδόσεις θα ξεκινήσουν στις αρχές του 2022.
Hyundai IONIQ 5
Το IONIQ 5 είναι ένα μεσαίου μεγέθους CUV (Crossover Utiity Vehicle), που επαναπροσδιορίζει την ηλεκτρική κινητικότητα με βιώσιμα και καινοτόμα χαρακτηριστικά. Το μοντέλο βασίζεται στο νέο πλαίσιο που έχει εξελιχθεί από την Hyundai αποκλειστικά για ηλεκτρικά αυτοκίνητα μπαταρίας BEV (Battery Electric Vehicles), με την ονομασία Electric-Global Modular Platform (E-GMP). Με μήκος 4,635 μέτρα, πλάτος 1,890 και ύψος 1.605, το IONIQ 5 προσφέρει πολύ υψηλά επίπεδα πρακτικότητας και κορυφαίους χώρους.
Το IONIQ 5 διατίθεται με μια γκάμα από ηλεκτρικές εκδόσεις που ταιριάζουν στις ανάγκες κάθε οδηγού, χωρίς συμβιβασμούς. Έτσι είναι διαθέσιμες δύο συστοιχίες μπαταριών, 58 kWh και 72,6 kWh, καθώς και δύο εκδόσεις κινητήρων. Επίσης, με μετάδοση μόνο στους πίσω ή σε όλους τους τροχούς. Όλες οι εκδόσεις προσφέρουν εξαιρετική αυτονομία και τελική ταχύτητα 185 χλμ./ώρα, ηλεκτρονικά περιορισμένη.
Στην κορυφή της γκάμας υπάρχει η έκδοση με έναν ηλεκτροκινητήρα 211 ίππων στον πίσω άξονα και έναν 95 ίππων στον εμπρός, κάτι που επιτρέπει την κίνηση σε όλους τους τροχούς (AWD). Ο πίσω κινητήρας αποδίδει ροπή 350 Nm και ο εμπρός 255 Nm. Η έκδοση 2WD του IONIQ 5 με έναν ηλεκτροκινητήρα 218 ίππων στο πίσω άξονα και ροπή 350 Nm, συνδυάζεται με την μπαταρία των 72,6 kWh και με τη μπαταρία των 58 kWh. Οι πωλήσεις του μοντέλου ξεκινούν στις αρχές του 2022.
Kia Sportage
Το ολοκαίνουργιο Kia Sportage χαρακτηρίζεται από αδρές γραμμές στο αμάξωμα και εσωτερικό χώρο που συνδυάζει πρακτικότητα, λειτουργικότητα και ευελιξία. Το πλάτος είναι 1.865 mm, το μήκος 4.515 mm και το ύψος 1.645 mm, με αποτέλεσμα ένα σύνολο που προσφέρει αρκετό χώρο για τα πόδια και τα κεφάλια. Η χωρητικότητα του πορτμπαγκάζ είναι 591 λίτρα.
Το νέο Sportage θα λανσαριστεί με μια πλήρη γκάμα κινητήρων, συμπεριλαμβανομένων υβριδικών τεχνολογιών. Οι υβριδικές εκδόσεις HEV και PHEV έχει εξελιχθεί προσεκτικά ώστε να μην επηρεαστούν οι μεγάλοι και άνετοι χώροι των επιβατών και των αποσκευών. Το HEV Sportage εφοδιάζεται με τον 1.6 T-GDI κινητήρα της Kia με ισχύ 180 PS. Διαθέτει ηλεκτρικό μοτέρ 44,2 kW και μπαταρία λιθίου-ιόντων λιθίου 1,49 kWh. Η συνολική ισχύς του συστήματος του HEV Sportage είναι 230 PS.
Επίσης, ο νέος κινητήρας 1.6 T-GDI διατίθεται στη νέα γενιά Sportage με ένα ήπιο υβριδικό σύστημα (MHEV) που έχει εξελιχθεί για τη μείωση των εκπομπών και τη βελτιστοποίηση της κατανάλωσης, αποδίδοντας 150 ή 180 PS. Στην γκάμα λανσαρίσματος του νέου Ευρωπαϊκού Sportage περιλαμβάνεται και ένας κινητήρας πετρελαίου 1,6 λίτρων, ο οποίος είναι διαθέσιμος με 115 ή 136 PS. Το νέο Kia Sportage θα είναι διαθέσιμο στη χώρα μας εντός των δύο πρώτων μηνών του 2022.
Opel Astra
Το νέο Opel Astra αναμένεται πολύ σύντομα στη χώρα μας και είναι εντελώς διαφορετικό από τον προκάτοχό του. Αισθητικά βασίζεται στη νέα ταυτότητα της μάρκας με κυρίαρχη τη μάσκα Opel Vizor, που γνωρίσαμε αρχικά στο νέο Mokka.
Το μοντέλο εκτός από το αμάξωμα έχει κάνει αισθητικό άλμα στο μέλλον και στο εσωτερικό. Τα αναλογικά μπουτόν έχουν δώσει τη θέση τους στο νέο ψηφιακό Pure Panel με λειτουργία human-machine-interface και προσφέρει μοντέρνα γραφικά και ξεχωριστή εμπειρία Opel. Ποτέ ξανά στο παρελθόν ένα Opel ήταν τόσο εύχρηστο όσο το νέο Astra.
Το νέο Opel Astra βασίζεται όπως είναι λογικό στο νέο Peugeot 308 και θα έχει συνολικά μεγαλύτερες διαστάσεις αλλά και χώρους σε σχέση με το απερχόμενο Astra. Επίσης, το μοντέλο, σύμφωνα με τις διαβεβαιώσεις των κατασκευαστών του, θα είναι ιδιαίτερα ευχάριστο στην οδήγηση.
Στο λανσάρισμα του νέου Opel Astra οι διαθέσιμοι κινητήρες θα είναι βενζίνης 1.2 Τ με ισχύ από 110 – 130 ίππους , 1.5 diesel με ισχύ 130 ίππων και θα υπάρχει και Plug-in υβριδική εκδοχή με ισχύ 180 ίππων. Στο μέλλον, θα υπάρχει και αμιγώς ηλεκτρική εκδοχή Astra-e.
Peugeot 308
Μέσα στο πρώτο τρίμηνο του 2022 αναμένεται στη χώρα μας και το εντελώς νέο Peugeot 308. Χαρακτηριστικό του μοντέλου είναι ο πολύ σύγχρονος σχεδιασμός, το μεγάλο μεταξόνιο και το νέας γενιάς i-cockpit που εντυπωσιάζει με τη σχεδίαση, την ποιότητα και την πληρότητά του.
Το νέο 308 είναι κατά 11 εκ. μακρύτερο 4,36 μ. από το μοντέλο που αντικαθιστά, ενώ οι επιβάτες να έχουν στη διάθεσή τους μεγαλύτερους χώρους, χάρη στα επιπλέον 55 χιλ. του μεταξονίου των 2.675 χιλ. Το μοντέλο έχει σχεδιαστεί εξ' αρχής τόσο ως πεντάθυρο χάτσμπακ όσο και ως στέισον, ωστόσο στην ελληνική αγορά μάλλον δεν θα δούμε τη δεύτερη εκδοχή.
Σε επίπεδο κινητήρων, θα είναι διαθέσιμη σχεδόν όλη η γκάμα των κινητήρων βενζίνης και diesel της μάρκας, μαζί με όχι μια, αλλά δύο plug in υβριδικές εκδόσεις. Η πρώτη θα έχει ισχύ 180 και η δεύτερη 225 ίππους, όντας και η κορυφαία, προς το παρόν, της γκάμας από άποψη ισχύος.
Στο μέλλον θα υπάρξει και αμιγώς ηλεκτρική εκδοχή, καθώς το μοντέλο βασίζεται στο πλαίσιο EMP2 (Efficient Modular Platform), το οποίο υποστηρίζει τόσο συμβατικές, όσο και αμιγώς ηλεκτρικές εκδόσεις κινητήρων. Τιμές δεν έχουν ανακοινωθεί προς το παρόν, αναμένονται όμως, όπως στο σύνολο των νέων μοντέλων της αγοράς, σημαντικά αυξημένες σε σχέση με το παρελθόν, λόγω της πληθώρας των συστημάτων υποβοήθησης της οδήγησης και αντιρρυπαντικής τεχνολογίας που πλέον επιβάλλει ο νόμος.
Renault Megane E-TECH Electric
Το ολοκαίνουριο Renault Megane E-TECH Electric με την εντυπωσιακή σχεδίαση θα είναι κοντά μας την άνοιξη του 2022, σε τιμές που ακόμα δεν έχουν ανακοινωθεί.
Το αμιγώς ηλεκτρικό Megane βασίζεται στο πλαίσιο CMF-EV που έχει σχεδιαστεί και κατασκευαστεί ειδικά για τα ηλεκτρικά μοντέλα μπαταρίας του ομίλου Renault αλλά και της συμμαχίας Renault Alliance. Φιλοξενεί ένα πολύ συμπαγές αμάξωμα μόλις 4,21 μέτρων, ταυτόχρονα όμως το μεγάλο μεταξόνιο των 2,7 μέτρων έχει μεταφέρει τους τροχούς στα ακρότατα όρια του αμαξώματος, με μεγάλο όφελος για την άνεση και την ευρυχωρία στην καμπίνα.
Είκοσι τέσσερα συστήματα υποβοήθησης της οδήγησης, ένα τεράστιο σύνολο οθονών 12,3 και 12,0 ιντσών για τον πίνακα οργάνων και το σύστημα πολυμέσων, μια νέας τεχνολογίας μπαταρία μειωμένου ύψους και πολλά ακόμα τεχνολογικά καλούδια τοποθετούνται για πρώτη φορά σε μοντέλο της γαλλικής μάρκας, στο Renault Mégane E-TECH.
Το Renault Mégane E-TECH θα προσφέρεται με δύο διαφορετικές εκδόσεις μπαταρίας, 40 και 60 kWh, καθώς και σε δύο επίπεδα ισχύος, με 130 και 218 ίππους. Και στις δύο περιπτώσεις η κίνηση θα μεταδίδεται στους εμπρός τροχούς. Επίσης, θα υπάρχουν εκδόσεις με εσωτερικό φορτιστή AC στα 7 ή 22 kW, ενώ η αυτονομία με μια πλήρη φόρτιση θα είναι 300 και 470 χιλιόμετρα με τις μπαταρίες των 40 και 60 kWh αντίστοιχα.
Toyota Corolla Cross
Η Toyota παρουσίασε την Corolla Cross, που αναμένεται να μπει πολύ δυναμικά στην αγορά και να στοχεύσει απευθείας στην κορυφή. Το στιλ του νέου SUV της Toyota έχει προσαρμοστεί ειδικά στην ευρωπαϊκή αγορά. Η Corolla Cross έχει μήκος 4460 mm, πλάτος 1825 mm, ύψος 1620 mm και μεταξόνιο 2640 mm. Βρίσκεται ανάμεσα στο Toyota C-HR και ατο RAV4, στην καρδιά της άκρως ανταγωνιστικής ευρωπαϊκής κατηγορίας C-SUV.
Η Corolla Cross είναι το πρώτο μοντέλο της Toyota παγκοσμίως στο οποίο ενσωματώνεταιτο νέο υβριδικό σύστημα πέμπτης γενιάς. Διαθέτοντας τις τελευταίες εξελίξεις στις μπαταρίες Li-ion, το νέο σύστημα μπαταριών είναι πιο ισχυρό και 40% ελαφρύτερο από πριν. Η απόδοση των κινητήρων έχει βελτιωθεί, με αποτέλεσμα τη συνολική απόδοση του συστήματος να έχει αυξηθεί περισσότερο από 8%. Έτσι το 2λιτρο υβριδικό σύστημα στις προσθιοκίνητες εκδόσεις αποδίδει 197 ίππους και πετυχαίνει το 0-100 χλμ/ώρα σε 8,1 δευτερόλεπτα.
Με τη νέα Toyota Corolla Cross λανσάρεται επίσης ένα αναβαθμισμένο HMI (Human Machine Interface) με την πιο πρόσφατη τεχνολογία πολυμέσων και στις ευρωπαϊκές εκδόσεις ο πίνακας οργάνων είναι ψηφιακός 12,3 ιντσών και συνδυάζεται με μια κεντρική οθόνη πολυμέσων 10,5 ιντσών.
Volvo C40 Recharge
Τις πρώτες ημέρες του 2022 η Volvo αναμένεται να λανσάρει και στη χώρα μας το συμπαγές, αμιγώς ηλεκτρικό crossover C40, που αποτελεί ένα σημαντικό ορόσημο για τη σουηδική μάρκα, καθώς είναι το πρώτο μοντέλο που σχεδιάστηκε και κατασκευάστηκε χωρίς τη δυνατότητα ενσωμάτωσης και θερμικού κινητήρα.
Το πίσω μέρος του C40 Recharge διαθέτει μια εντυπωσιακή σχεδίαση για να ταιριάζει με την κουπέ γραμμή οροφής, ενώ η νέα σχεδίαση εμπρός θα επαναληφθεί σε όλα τα επερχόμενα ηλεκτρικά Volvo και περιλαμβάνει φώτα με τεχνολογία LED pixel.
Στο εσωτερικό, το C40 Recharge ακολουθεί τη σχεδιαστική οδό που προτιμούν οι περισσότεροι οδηγοί της Volvo, ενώ διατίθεται με μια σειρά από χρωματικές και διακοσμητικές επιλογές μοναδικές για το μοντέλο. Είναι επίσης το πρώτο μοντέλο της Volvo στο οποίο δεν υπάρχει σε κανένα σημείο χρήση δέρματος.
Το μοντέλο βασίζεται στο πλαίσιο CMA και σε πρώτη φάση θα διατίθεται με δύο ηλεκτρικούς κινητήρες, συνολικής ισχύος 408 ίππων και ροπής 660 Nm, έναν στον μπροστινό και έναν στον πίσω άξονα. Η ενέργεια αποθηκεύεται σε συστοιχία μπαταριών 78kWh που μπορεί να φορτιστεί έως και στο 80% της χωρητικότητάς της σε περίπου 40 λεπτά. Η αναμενόμενη εμβέλεια θα είναι περίπου 420 χιλιόμετρα και μάλιστα θα μπορεί να βελτιωθεί με την πάροδο του χρόνου μέσω των online ενημερώσεων λογισμικού.
Ακολουθήστε την σελίδα του gMotion στο Facebook!