Ράλλυ Ντακάρ: Εκκίνηση στον πιο σκληρό αγώνα στον πλανήτη (vid)
- Ράλλυ Ντακάρ: Κεφάλαιο 3
- Ο αγώνας του 2022
- Οι πρωταγωνιστές του Ράλλυ Ντακάρ 2022
- Οι Έλληνες
- Το πρόγραμμα του Ράλλυ Ντακάρ 2022
- Το Ράλι Ντακάρ 2022 σε αριθμούς
Το Ράλλυ Ντακάρ αποτελεί μία αγωνιστική δοκιμασία που όμοιά της δεν υπάρχει πουθενά στον κόσμο. Παράτολμοι αναβάτες και δυναμικά πληρώματα, με μοτοσυκλέτες, αυτοκίνητα, φορτηγά, quads και side-by-sides, καλούνται να αντιμετωπίσουν την αφιλόξενη φύση.
Να δοκιμαστούν σε απαιτητικά και γεμάτα παγίδες τερέν, να αναζητήσουν τα όριά τους δίχως να ξεπεράσουν αυτά του εξοπλισμού τους, να βρουν Βορρά δίχως πυξίδα καταμεσής της ερήμου. Στην υπέρτατη αγωνιστική πρόκληση που φέτος, στην 44η εκδοχή της, περιλαμβάνει περισσότερα από 4.000 αγωνιστικά χιλιόμετρα.
Ράλλυ Ντακάρ: Κεφάλαιο 3
Από το 2020, το Ράλλυ Ντακάρ «γράφει» το τρίτο του κεφάλαιο. Μετά την αυθεντική εκδοχή του που ξεκίνησε το 1979 ως Ράλλυ Παρίσι-Ντακάρ και τη ενδεκαετή μετακόμιση του αγώνα στη Νότια Αμερική, πλέον η πιο απαιτητική κόντρα στον πλανήτη εκτυλίσσεται στη Μέση Ανατολή και συγκεκριμένα στη Σαουδική Αραβία. Μία πρόκληση τόσο ίδια μα ταυτόχρονα, τόσο διαφορετική. Η άμμος της Αραβικής Χερσονήσου διαφέρει από εκείνη των δύο προηγούμενων σκηνικών και φέτος, οι συμμετέχοντες θα τη φάνε με το κουτάλι αφού εναρμονισμένοι με τα θέλω των πληρωμάτων, οι οργανωτές μείωσαν τα χιλιόμετρα ειδικών διαδρομών σε πετρώδη εδάφη και αύξησαν αυτά που τρέχουν πάνω στην άμμο.
Ο αγώνας του 2022
Μία θεμελιώδης αλλαγή στο φετινό Ντακάρ αφορά στη δυνατότητα επιστροφής στη μάχη μετά από εγκατάλειψη. Ακολουθώντας τα πρότυπα του Παγκοσμίου Πρωταθλήματος Ράλι, όποιο πλήρωμα/αναβάτης εγκαταλείψει από μία ειδική διαδρομή, θα μπορεί να πάρει εκκίνηση την επόμενη ημέρα, εφόσον φυσικά επιδιορθώσει το όποιο πρόβλημα και πάντα με χρονική ποινή. Όμως δεν είναι η μοναδική αλλαγή, αφού ειδικά φέτος, βλέπουμε νέες τεχνολογίες να αξιοποιούνται από κορυφαίους συνδυασμούς.
Τρανό παράδειγμα είναι η εργοστασιακή επίθεση της Audi, με τρία ηλεκτρικά RS Q e-tron. Πρόκειται για ένα φιλόδοξο πρωτότυπο το οποίο αγωνίζεται για πρώτη φορά. Και βουτάει απ’ ευθείας στα βαθιά! Το γερμανικό αγωνιστικό είναι εξοπλισμένο τόσο στον εμπρός όσο και στον πίσω άξονα με μονάδα κινητήρα/γεννήτριας (MGU), η οποία εξελίχθηκε κατά τη συμμετοχή της γερμανικής μάρκας στη Formula E και δέχθηκε μικρές μόνο τροποποιήσεις για τον Ράλλυ Ντακάρ. Μία τρίτη MGU, ίδιου σχεδιασμού, είναι μέρος του μετατροπέα ενέργειας και, σε συνδυασμό με ένα βενζινοκινητήρα TFSI, χρησιμεύει για την επαναφόρτιση της μπαταρίας υψηλής τάσης κατά την οδήγηση. Επιπλέον, ενέργεια ανακτάται και κατά τη διάρκεια του φρεναρίσματος.
Δεδομένου πως ήδη οι ASO και FIA πονοκεφάλιαζαν σχετικά με τις ισορροπίες ανάμεσα στα 4WD αγωνιστικά και τα Buggies με κίνηση στους δύο τροχούς, σκεφτείτε πόσο έμπλεξε το πράγμα τώρα που ήρθαν οι Γερμανοί με μία λίστα τεχνικών απαιτήσεων. Ως αποτέλεσμα, οι διοργανωτές προσπάθησαν να βρουν χρυσές τομές και να εξισορροπήσουν στο μέτρο του δυνατού τις τεχνικές προδιαγραφές και τις δυνατότητες των οχημάτων, ώστε να υπάρχει ισορροπία. Ευτυχώς, στις άλλες κατηγορίες δεν υπάρχουν αντίστοιχα προβλήματα.
Οι πρωταγωνιστές του Ράλλυ Ντακάρ 2022
Οι λίστες εδώ είναι μακροσκελείς – άλλωστε οι περισσότεροι εμπλεκόμενοι είναι εθισμένοι στο Dakar και επιστρέφουν κάθε χρόνο. Ανάμεσά τους και ονόματα θρύλοι, τόσο στους 4 τροχούς, όσο και στους 2. Στην κατηγορία των αυτοκινήτων, η Audi κατεβαίνει με Dream Team, τον πολυνίκη Στεφάν Περανσέλ (έχει 14 επιτυχίες στο ενεργητικό του), τον Κάρλος Σάινθ και τον Ματίας Έκστρομ αλλά δεδομένης της νεότητας του όλου project, ακόμα και με τερματισμούς θα είναι ικανοποιημένη.
Η BRX με τα Hunter των Σεμπαστιέν Λεμπ και Νάνι Ρόμα θα έχει πλέον ένα χρόνο εμπειρίας στην πλάτη ενώ σε ρόλο φαβορί συναντάμε το Toyota Hilux των Νάσερ Αλ-Ατίγια, που έχει ως teammate τον πολύπειρο Ζινιέλ ντε Βιγιέ.
Στις μοτοσυκλέτες η τράπουλα ανακατεύτηκε. Ο περυσινός νικητής Κέβιν Μπεναβίδες, πέρασε στο στρατόπεδο της Red Bull KTM και ενώνει τις δυνάμεις του με τους πρώην νικητές Τόμπι Πράις και Ματίας Γουόλκνερ. Ο Σαμ Σάντερλαντ τρέχει με Gas Gas ενώ ο Ρίκι Μπράμπεκ θα ηγηθεί της Monster Honda.
Στα quad λείπουν τα αστέρια άρα και τα φαβορί, στα side-by-side θα γίνει χαμός ενώ στα φορτηγά, ψάχνουμε αντίπαλο δέος για τη ρωσική αρμάδα της Kamaz.
Οι Έλληνες
Φέτος το Ράλλυ Ντακάρ έχει και ελληνικό ενδιαφέρον, αφού στην κατηγορία των μοτοσυκλετών αγωνίζεται και ο 37χρονος Βασίλης Μπούδρος. Ο ιδρυτής της Enduro Greece θα τρέξει με Husqvarna FR 450 Rally και την υποστήριξη της Nomadas Adventure και θα επιδιώξει να γίνει ο τρίτος Έλληνας που θα καταφέρει να φτάσει στη ράμπα του τερματισμού αυτού του αγώνα, μετά τον Λουκά Γιαννακούλη (2003) και φυσικά τον δικό μας, Βασίλη Ορφανό, που το 2003 όχι μόνο τερμάτισε αλλά κέρδισε στην κατηγορία του – μάλιστα, είχε δύο ακόμα τερματισμούς, το 2005 και το 2009.
Ο Βασίλης θα σχολιάζει καθημερινά στο gazzetta.gr όσα θα συμβαίνουν στη Σαουδική Αραβία και μπορείτε στο παρακάτω video να δείτε την συζήτηση με τον Πάνο Σεϊτανίδη για τις απαιτήσεις και τις προκλήσεις ενός αγώνα όπως το Ράλλυ Ντακάρ.
Τέλος, στη Σαουδική Αραβία θα έχουμε άλλους δύο Έλληνες, τους Ευάγγελο Μπερσή και Φώτη Κουτσουμπό που συμμετέχουν στο Dakar Classic με Mitsubishi Pajero Evolution της Ralliart Team Italy. Σε αυτή την… εκτός συναγωνισμού κατηγορία, συμμετέχουν ιστορικά οχήματα που έχουν τρέξει σε παλαιότερα Ντακάρ (έως το 2000). Θεσπίστηκε πέρυσι, όπου συμμετείχαν 24 οχήματα, τα οποία φέτος έγιναν 141!
Το πρόγραμμα του Ράλλυ Ντακάρ 2022
Ειδική Ημερομηνία Από/προς Σύνολο km Km ειδκής
ΕΔ1Α Σάββατο 1/1 Τζέντα-Χαϊλ 834 19
ΕΔ1Β Κυριακή 2/1 Χαϊλ-Χαϊλ 546 334
ΕΔ2 Δεύτερα 3/1 Χαϊλ-Αλ Αρταγουιά 585 339
ΕΔ3 Τρίτη 4/1 Αλ Αρταγουιά-Αλ Καϊσουμά 554 368
ΕΔ4 Τετάρτη 5/1 Αλ Καϊσουμά-Ριάντ 707 465
ΕΔ5 Πέμπτη 6/1 Ριάντ-Ριάντ 563 348
ΕΔ6 Παρασκευή 7/1 Ριάντ-Ριάντ 635 421
- Σάββατο 8/1 Ημέρα ανάπαυσης - -
ΕΔ7 Κυριακή 9/1 Ριάντ-Αλ Νταουαντίμι 700 401
ΕΔ8 Δευτέρα 10/1 Αλ Νταουαντίμι-Αντ Νταουασίρ 828 394
ΕΔ9 Τρίτη 11/1 Αντ Νταουασίρ-Αντ Νταουασίρ 490 287
ΕΔ10 Τετάρτη 12/1 Αντ Νταουασίρ- Μπίσα 757 374
ΕΔ11 Πέμπτη 13/1 Μπίσα-Μπίσα 500 345
ΕΔ12 Παρασκευή 14/1 Μπίσα-Τζέντα 676 163
Το Ράλι Ντακάρ 2022 σε αριθμούς
578 συμμετοχές
209 πρωτοεμφανιζόμενοι
149 μοτοσυκλέτες
97 αυτοκίνητα
63 εθνικότητες
61 T4
60 εκπρόσωποι του όμορφου φύλλου
58 φορτηγά
44 T3
21 quad
12 ειδικές διαδρομές
5 αμιγώς γυναικεία πληρώματα
Φωτογραφίες: Red Bull Content Pool, Audi
Ακολουθήστε την σελίδα του gMotion στο Facebook!