Ράλλυ Ντακάρ 2022: Το σχόλιο του Βασίλη Ορφανού για τον «πρόλογο»
Τι είναι το Ράλλυ Ντακάρ με μια φράση; Μια πρόκληση για αυτούς που συμμετέχουν ένα όνειρο για αυτούς που μένουν πίσω. Με αυτή τη απάντηση του ιδρυτή του αγώνα, Γάλλου Τιερί Σαμπίν, ξεκίνησε ένα ακόμη Ντακάρ, από το λιμάνι της Τζέντα στην Σαουδική Αραβία. Αυτή την μεγάλη πρόκληση την έχω βιώσει έξι (6) φορές, τέσσερις φορές στην έρημο Σαχάρα στην Αφρική και δύο στην έρημο Ατακάμα, στην Λατινική Αμερική.
Σαν σήμερα θυμάμαι πολύ έντονα την πρώτη μου εκκίνηση σε αγώνα Ντακάρ, αντίστοιχα από το λιμάνι της Μασσαλίας, την Πρωτοχρονιά του 2003. Τα συναισθήματα ανάμικτα. Από τη μία η πρόκληση του αγνώστου και τι θα αντιμετωπίσεις, από την άλλη ο ενθουσιασμός της πρώτης φοράς για τον μεγάλο αγώνα. Είχαμε να καλύψουμε σε 19 ημέρες κάτι λιγότερο από 10.000 χιλιόμετρα σε Ευρώπη και Βόρειο Αφρική.
Φέτος τα πληρώματα θα πρέπει να καλύψουν μέχρι τον τερματισμό 8.000 χιλιόμετρα μέσα σε 14 ημέρες. Πάντα την πρώτη ημέρα, συνηθίζεται από τους οργανωτές, να έχουν μια μεγάλη απλή διαδρομή συνήθως από 300-900 χιλιόμετρα, με μια μικρή ειδική του «Προλόγου» όπως λέγεται, μήκους 20-50 χιλιομέτρων. Σκοπός της τέλεσης της, είναι μετά από αυτή, οι οδηγοί να πάρουν κατάταξη για την εκκίνηση της επόμενης δεύτερης ημέρας, σύμφωνα με το χρόνο που θα καταφέρει ο κάθε αναβάτης ή οδηγός μέσα στην ειδική. Για παράδειγμα αν τερματίσεις πρώτος σήμερα, θα ξεκινήσεις πρώτος αύριο και θα ανοίξεις την ειδική. Αν τερματίσεις δέκατος πέμπτος θα ξεκινήσεις 15ος κ.ο.κ. Πολλοί οδηγοί ρισκάρουν σε αυτή την πρώτη ημέρα, με «το καλημέρα» που λέμε στην αγωνιστική διάλεκτο. Αυτό συμβαίνει γιατί οι περισσότεροι θέλουν να κερδίσουν τα λίγα λεπτά έντονης προβολής και δημοσιότητας της πρώτης ημέρας, τόσο για τους ίδιους, όσο και για τους χορηγούς τους. Όμως το γεγονός αυτό, συμπεριλαμβάνει και ένα πολύ μεγάλο ρίσκο.
Αν όλα πάνε καλά και εξελιχθούν ομαλά, έχει καλώς. Αν όμως υπάρξει μια πτώση στις μοτοσυκλέτες ή μια έξοδος με τα αυτοκίνητα, μπορεί η ζημιά, να είναι τόσο μεγάλη ή να έρθει ένας τραυματισμός που στη συνέχεια να αποβεί μοιραίος και να έρθει η εγκατάλειψη. Με τους νέους κανονισμούς αν κάτι σου συμβεί, μια ατυχία και δεν τερματίσεις μία ημέρα, έχεις το δικαίωμα να εκκινήσεις την επόμενη. Αυτό δίνει ένα μεγάλο αβαντάζ για τον τερματισμό, που είναι και το βασικό ζητούμενο για όλους τους αγωνιζόμενους. Ο τερματισμός στο Ντακάε ήταν, είναι, και θα είναι, το πρώτο μέλημα σε όσους συμμετέχουν.
Αυτή τη χρονιά είχαμε τη χαρά να δούμε στην εκκίνηση δύο Ελληνικές συμμετοχές, μία στις μοτοσυκλέτες με τον Βασίλη Μπούδρο και μία στα κλασσικά αυτοκίνητα με τον Βαγγέλη Μπερσή οδηγό και τον Φώτη Κουτσουμπό συνοδηγό. Τους ευχόμαστε ολόψυχα καλή επιτυχία και καλό τερματισμό.
Ειδικά στις μοτοσυκλέτες, φέτος θα δούμε ξανά μεγάλες μάχες μεταξύ των αναβατών της Honda και της ΚΤΜ. Η ΚΤΜ έκανε μεταγραφή από την Honda τον περσινό νικητή του αγώνα, Κέβιν Μπεναβίδες και θα φέρει τον άσσο στην μοτοσυκλέτα της. Μένει να δούμε αν θα κερδίσει. Η Honda με τη σειρά της θα προσπαθήσει για την νίκη, υπερασπιζόμενη τον τίτλο της. Περιμένουμε βέβαια και την απάντηση της Yamaha μετά την περσινή της πανωλεθρία, αφού εγκατέλειψαν όλες οι μοτοσυκλέτες της με μηχανικά προβλήματα.
Με αυτά τα δεδομένα, σήμερα είχαμε μια γρήγορη ειδική με τους πρώτους αμμόλοφους να κάνουν την εμφάνιση τους. O Αυστραλός αναβάτης Ντάνιελ Σάντερς με Gas-Gas προηγείται στην κατάταξη. Αξίζει σε αυτό το σημείο να αναφέρουμε ότι KTM, Gas-Gas, Husqvarna, είναι ουσιαστικά η ίδια εταιρεία, με ολόιδιες μοτοσυκλέτες, με μόνη διαφορά στου χρωματικούς συνδυασμούς. Δεύτερος με μια ανάσα ακολουθεί ο αναβάτης της Honda, Πάμπλο Κουαντινίγια από τη Χιλή, με τρίτο τον αναβάτη της Yamaha, Ρος Μπραντς, που δείχνει και αυτός αποφασισμένος για διάκριση. Οι πρώτοι δέκα αναβάτες που είναι εργοστασιακοί και οι διαφορά από τον πρώτο στον δέκατο είναι στα τρία λεπτά. Αυτό το αναφέρω για να δούμε τι θα ακολουθήσει στις επόμενες ημέρες. Βρισκόμαστε στην αρχή αλλά θα δούμε επικές μάχες σε αυτό το Ντακάρ.
Αύριο η ημέρα είναι θα πολύ απαιτητική σε πλοήγηση, ανάμεσα σε αμμόλοφους, με μήκος 514 χιλιόμετρα στο σύνολο, με 333 χιλιόμετρα ειδικής διαδρομής. Εύχομαι σε όλους καλή επιτυχία και καλό τερματισμό στις 14 Ιανουαρίου με μια ευχή. Να μην θρηνήσουμε φέτος καμμιά απώλεια σε ανθρώπινη ζωή.
Στο video που ακολουθεί, μπορείτε να δείτε της συζήτηση μου με τον Πάνο Σεϊτανίδη για αυτή την αγωνιστική Οδύσσεια.
Ακολουθήστε την σελίδα του gMotion στο Facebook!