Ράλλυ Ντακάρ: Βροχή, πρωτιά Αλ-Ατίγια και αλλαγές στην ΕΔ1Β
Επιτέλους, πραγματική δράση! Μετά τα 19 αγωνιστικά χιλιόμετρα του προλόγου, αυτή τη φορά πληρώματα και αναβάτες κλήθηκαν να καλύψουν 334 χιλιόμετρα καθοδόν για το Μπιβουάκ της Χαΐλ. Απόσταση αρκετή, για να δούμε τα πρώτα «ονόματα» να έχουν σημαντικές χρονιές απώλειες!
Αυτοκίνητα
Ανάμεσα στους χαμένους, δεν ήταν ο Νάσερ Αλ-Ατίγια. Ο οδηγός από το Κατάρ ήταν ξανά ταχύτερος με το Toyota Hilux και έχει πάρει από νωρίς το πάνω χέρι. Ωστόσο ξέρει καλά πως είμαστε ακόμα μόλις στην αρχή αυτού του απαιτητικού μαραθωνίου.
«Είμαι χαρούμενος με τη δουλειά που κάναμε. Πίεσα πολύ από το ξεκίνημα της ειδικής, μέχρι το τέλος. Η πλοήγηση του Ματιέ (σ.σ. Μπουμέλ) ήταν εξαιρετική. Κάναμε καλό ξεκίνημα, όμως έχουμε τόσο δρόμο ακόμα μπροστά», είπε ο Αλ-Ατίγια.
Δεύτερος είναι πλέον ο εννέα φορές παγκόσμιος πρωταθλητής του WRC, Σεμπαστιέν Λεμπ, που τρέχει με τον «Κυνηγό» της BRX και ήταν δώδεκα λεπτά μακριά.
Ο Γάλλος είπε: «Ήταν μία μεγάλη και δύσκολη ειδική. Ήταν πολύ δύσκολη η πλοήγηση σήμερα. Τα εδάφη σκληρά σε κάποια σημεία και αυτό είχε ως αποτέλεσμα να έχουμε δύο κλαταρίσματα».
Για την Audi ήταν μία εφιαλτική ημέρα. Το πρώτο RS Q e-tron είναι αυτό του Ματίας Έκστρομ, που είναι μόλις 36ος στην κατάταξη και ήδη 90 λεπτά μακριά. Ο Κάρλος Σάινθ είναι 47ος ενώ ο Στεφάν Πετερανσέλ μόλις 57ος (στους 60) και 7μιση ώρα πίσω.
Το Top-5:
1. Νάσερ Αλ Ατίγια (QAT) Toyota Gazoo Racing 3h30m53s
2. Σεμπαστιέν Λεμπ (FRA) BRX +12:44
3. Μάρτιν Πρόκοπ (CZE) Benzina ORLEN Team +22:39
4. Λούσιο Αλβάρες (ARG) Overdrive Toyota +27:42
5. Βλαντιμίρ Βασίλιεφ (RUS) VRT Team +28:58
Μοτοσυκλέτες
Στους δύο τροχούς, ο Αυστραλός Ντάνιελ Σάντερς σημείωσε ξανά την καλύτερη επίδοση για λογαριασμό της Gas Gas, ωστόσο δεν κατάφερε να χτίσει μεγάλη διαφορά.
Τρία λεπτά μακριά είναι ο Πάμπλο Κουαντινίγια της Honda ενώ τρίτος ανέβηκε ο νικητής του 2018, Ματίας Ουόλκνερ, που ηγείται των προσπαθειών της KTM.
Το Top-5 στις μοτοσυκλέτες:
1. Ντάνιελ Σάντερς (AUS) Gas Gas 4h38m40s
2. Πάμπλο Κουαντινίγια (CHL) Honda Team +03:07
3. Ματίας Ουόλκνερ (AUT) Red Bull KTM +11:06
4. Αντριέν Φαν Μπεβερέν (FRA) Yamaha Rally Team +12:46
5. Μέισον Κλάιν (USA) BAS Dakar KTM Racing Team +14:34
Φορτηγά
Στην κατηγορία… βαρέων βαρών, η Kamaz εξακολουθεί να έχει το πάνω χέρι, με τέσσερα οχήματά της στην πρώτη πεντάδα. Στην κορυφή πέρασε ο περυσινός νικητής Ντμίτρι Σοτνίκοφ, αφήνοντας δεύτερο τον Εντουάρντ Νικολάεφ.
Το Top-5:
1. Ντμίτρι Σοτνίκοφ (RUS) Kamaz Master 4h06m22s
2. Εντουάρντ Νικολάεφ (RUS) Kamaz Master +00:31
3. Αλές Λοπρέ (CZE) Praga +09:58
4. Αντόν Σιμπάλοφ (RUS) Kamaz Master +18:56
5. Αντρέι Καρτζίνοφ (RUS) Kamaz Master +19:12
Lightweight Prototypes
Δύο στα δύο για τον Σεθ Κιντέρο που είναι σχεδόν δύο λεπτά μπροστά από τον Τσαλέκο Λόπεζ που είχε προβλήματα με τα ηλεκτρικά στο ξεκίνημα της ειδικής.
Το Top-5:
1. Σεθ Κιντέρο (USA) Red Bull Off-Road Junior Team 3h41m35s
2. Τσαλέκο Λόπες (CHL) EKS - South Racing +01:58
3. Σεμπάστιαν Έρικσον (SWE) EKS - South Racing +06:52
4. Πάβελ Λεμπέντεφ (RUS) MSK Rally Team +13:41
5. Κριστίνα Γκουτιέρες (ESP) Red Bull Off-Road Junior Team +29:54
Η επόμενη ημέρα
Οι έντονες βροχοπτώσεις είχαν ως αποτέλεσμα να πλημμυρίσει το μπιβουάκ στν Αλ Αρταγουιγιά. Ως αποτέλεσμα, οι οργανωτές αποφάσισαν η δεύτερη και η τρίτη ειδική διαδρομή του φετινού Ράλλυ Ντακάρ, να μην είναι μαραθώνιες ειδικές.
Στο video που ακολουθεί, μπορείτε να δείτε τη συζήτηση του Βασίλη Ορφανού με τον Πάνο Σεϊτανίδη, για την αγωνιστική Οδύσσεια του Ράλλυ Ντακάρ.
Φωτογραφίες: Red Bull Content Pool
Ακολουθήστε την σελίδα του gMotion στο Facebook!