Ράλλυ Ντακάρ 2022: Το σχόλιο του Βασίλη Ορφανού για την ΕΔ2
Σήμερα στο Ράλλυ Ντακάρ είχαμε μια συναρπαστική ειδική, ειδικά στην κατηγορία των μοτοσυκλετών. Όσοι είδαν τα τερτίπια του καιρού στην Σαουδική Αραβία, παρατήρησαν να χιονίζει στο Βόρειο τμήμα της χώρας σε υψόμετρο 750 μ. Στα πιο χαμηλά υψόμετρα, έβρεξε μέσα στην έρημο, γεγονός που είχα πολλά χρόνια να δω! Συγκεκριμένα, από το 2011 όταν αγωνιζόμουν πρώτη χρονιά στην Λατινική Αμερική, επάνω σε βρεγμένη άμμο κοντά στη Γη του Πυρός στη Νότια Αργεντινή. Πιστέψτε με είναι απίστευτη η αίσθηση να ρολάρεις με την αγωνιστική σου μοτοσυκλέτα επάνω σε σκληρή από τη βροχή άμμο. Το κράτημα είναι φοβερό και έχεις λιγότερη αντίσταση στους τροχούς σου αφού βουλιάζεις λιγότερο.
Στον αγωνιστικό κομμάτι, μετά τις αλλαγές των οργανωτών ύστερα από τη χθεσινή νεροποντή, η ειδική που έπρεπε να καλύψουν οι αναβάτες και τα πληρώματα ήταν 338 χιλιόμετρα με 230 χιλιόμετρα απλής διαδρομής. Σύνολο 568 χιλιομέτρων. Ειδικά στις μοτοσυκλέτες, είχαμε μεγάλες ανατροπές στην κορυφή αφού οι χθεσινοί αναβάτες που έκαναν το 1-2, οι Ντάνιελ Σάντερς και Πάμπλο Κουιντανίγια χάθηκαν - με πρώτο τον Αυστραλό (που άνοιγε την πολύ γρήγορη ειδική), μετά τον ανεφοδιασμό.
Όπως ήδη έχουμε αναφέρει αυτός που κερδίζει, την επόμενη ημέρα ανοίγει την διαδρομή. Αυτό το γεγονός έχει πολλές φορές αποτέλεσμα, ο αναβάτης που προπορεύεται να χαθεί στην προσπάθεια του να κινηθεί γρήγορα. Τον ακολούθησε ο Κουιντανίγια στο χάσιμο. Όταν κατάλαβαν ότι κάτι δεν πάει καλά στην πλοήγηση, ήδη τους είχαν φτάσει οι αναβάτες που ακολουθούσαν.
Νικητής στην σημερινή ειδική με μέση ωριαία ταχύτητα πάνω από 110 χιλιόμετρα/ώρα είναι ο εργοστασιακός αναβάτης της Honda, Χόαν Μπαρέντα. Έχω αγωνιστεί μαζί του το 2011, στην ιταλική εργοστασιακή ομάδα της Aprilia και έχω εικόνα και άποψη για αυτόν. Είναι πάρα πολύ γρήγορος και σήμερα με αυτή την πρωτιά, κατάφερε να κερδίσει για 28η φορά ειδική στο Ντακάρ. Αυτό όμως από μόνο του δεν είναι αρκετό. Χρειάζεσαι εκτός από ταχύτητα και σταθερούς τερματισμούς όλες τις ημέρες για να καταφέρεις στο τέλος να κερδίσεις. Στη γενική κατάταξη προηγείται ο Βρετανός αναβάτης της Gas-Gas και παλαιότερος νικητής του Ντακάρ, Σαμ Σάντερλαντ, με δεύτερο τον Γάλλο εργοστασιακό αναβάτη της Yamaha Άντριεν Βαν Μπέβερεν και τρίτο τον Αυστριακό αναβάτη της ΚΤΜ Ματίας Γουόλκνερ.
Αξιοσημείωτο είναι το γεγονός ότι στην πρώτη δεκάδα στη γενική κατάταξη κονταροχτυπιούνται επτά εργοστασιακές ομάδες. Τις επόμενες ημέρες θα δούμε φοβερές μάχες και μεγάλες ανατροπές, για αυτό μείνετε συντονισμένοι μαζί μας. Αύριο ο αγώνας είναι με ίδια εκκίνηση και τερματισμό, στην ίδια πόλη, με χάραξη τύπου τουλίπα, γεγονός που απαιτεί πάρα πολύ καλή πλοήγηση και προσανατολισμό με 255 χιλιόμετρα ειδικής.
Στο video που ακολουθεί, μπορείτε να δείτε τη συζήτηση με τον Πάνο Σεϊτανίδη, για τα μυστικά της αγωνιστικής Οδύσσειας του Ράλλυ Ντακάρ.
Φωτογραφίες: Red Bull Content Pool
Ακολουθήστε την σελίδα του gMotion στο Facebook!