Τα 10+1 πιο σημαντικά ηλεκτρικά μοντέλα που περιμένουμε το 2022

Κώστας Παστρίμας
Τα 10+1 πιο σημαντικά ηλεκτρικά μοντέλα που περιμένουμε το 2022
Η αγορά θα κατακλυστεί από νέα ηλεκτρικά μοντέλα και σας παρουσιάζουμε αυτά που περιμένουμε με το μεγαλύτερο ενδιαφέρον.

Η στροφή προς την ηλεκτροκίνηση συνεχίζεται με αμείωτο ρυθμό. Μέσα στο 2022 πρόκειται να παρουσιαστούν περισσότερα από 30 νέα αμιγώς ηλεκτρικά μοντέλα, που καλύπτουν όλο το εύρος της αγοράς από πλευρά μεγέθους, απόδοσης και τιμής. Τα premium SUV μοντέλα εξακολουθούν να κυριαρχούν στις επιλογές των περισσότερων κατασκευαστών, καθώς εκεί βρίσκεται το μεγαλύτερο περιθώριο κέρδους, αν και αρχίζουν να εμφανίζονται και πιο οικονομικές επιλογές.

Από την πλειάδα των μοντέλων που θα λανσαριστούν μέσα στην επόμενη χρονιά επιλέξαμε εκείνα που παρουσιάζουν το μεγαλύτερο ενδιαφέρον και αναμένουμε να μας απασχολήσουν περισσότερο. Ας βάλουμε τους φορτιστές στην πρίζα και πάμε να τα δούμε (με αλφαβητική σειρά).

Cupra Born

Cupra Born

Dacia Spring

Dacia Spring

Kia EV6

Kia EV6

Mercedes-Benz EQB

Mercedes-Benz EQB

Nissan Ariya

Nissan Ariya

Renault Mégane E-TECH

Renault Mégane E-TECH

Skoda Enyaq Coupe iV

Skoda Enyaq Coupe iV

Toyota bZ4X

Toyota bZ4X

Volkswagen ID.5

Volkswagen ID.5

Volvo C40 Recharge

Volvo C40 Recharge

Smart E-SUV

Smart E-SUV

Η ηλεκτροκίνηση μπήκε για τα καλά στην γκάμα της Cupra, με το πρώτο αμιγώς ηλεκτροκίνητο μοντέλο της, το Born. Πρόκειται για ένα 5θυρο μικρομεσαίο ηλεκτρικό μοντέλο που δίνει έμφαση στα σπορ χαρακτηριστικά της μάρκας. Όλες οι εκδόσεις είναι πισωκίνητες, με ιπποδυνάμεις από 148 έως 228 ίππους και αυτονομία που μπορεί να φτάσει μέχρι τα 540 χιλιόμετρα.

Η επανάσταση στα αυτοκίνητα πόλης έρχεται με το Dacia Spring. Βασικό του πλεονέκτημα θα είναι φυσικά η σχέση απόδοσης/τιμής καθώς σύμφωνα με την Dacia θα είναι το πλέον προσιτό ηλεκτρικό μοντέλο στην ευρωπαϊκή αγορά. Η μπαταρία του Spring μπορεί να δώσει αυτονομία τουλάχιστον 230 χιλιομέτρων και η απόδοση των 44 ίππων είναι αρκετή για απροβλημάτιστες αστικές μετακινήσεις.

Οι προτάσεις των Κορεατών στην ηλεκτροκίνηση γίνονται όλο και καλύτερες και το Kia EV6 αποτελεί την καλύτερη απόδειξη. Το φουτουριστικό crossover διατίθεται με δύο μεγέθη μπαταριών (58 και 77 kWh). Η μετάδοση γίνεται στους πίσω ή σε όλους τους τροχούς. Όλες οι εκδόσεις προσφέρουν εξαιρετική αυτονομία και τελική ταχύτητα 185 χλμ./ώρα, ηλεκτρονικά περιορισμένη.

Το δεύτερο από τα τέσσερα premium ηλεκτρικά μοντέλα της Mercedes είναι η EQB. Το 7θέσιο γερμανικό SUV βασίζεται στη «συμβατική» GLB και εκτός από τη γνωστή πολυτέλεια μιας Mercedes προσφέρει άπλετους χώρους. Διαθέτει δύο ηλεκτρικά μοτέρ και τετρακίνηση, με απόδοση είτε 225 είτε 288 ίππων. Η αυτονομία των δύο εκδόσεων είναι στα 419 χιλιόμετρα.

H Nissan είναι από τις πρωτοπόρους στα ηλεκτρικά αυτοκίνητα μαζικής παραγωγής, καθώς έκανε την αρχή πριν από πάνω από μια δεκαετία με το Leaf. Με το Ariya κάνει το επόμενο βήμα, προσφέροντας ένα SUV που ενσωματώνει αυτό που η εταιρεία ονομάζει intelligent mobility. Θα προσφέρεται με δύο μεγέθη μπαταρίας, κίνηση σε δύο ή τέσσερις τροχούς και αυτονομία μέχρι 500 χιλιόμετρα.

Το ολοκαίνουριο Renault Megane E-TECH Electric με την εντυπωσιακή σχεδίαση θα είναι κοντά μας την άνοιξη του 2022. Θα προσφέρεται με δύο διαφορετικές εκδόσεις μπαταρίας, 40 και 60 kWh, καθώς και σε δύο επίπεδα ισχύος, με 130 και 218 ίππους. Και στις δύο περιπτώσεις η κίνηση θα μεταδίδεται στους εμπρός τροχούς, με την αυτονομία να φτάνει στα 470 χιλιόμετρα.

Μετά τη σημαντική επιτυχία του Enyaq iV, η Skoda θα λανσάρει και την coupe εκδοχή του τσεχικού SUV. Πρόκεται για το Enyaq Coupe iV, που έρχεται να προσθέσει το ξεχωριστό και πιο σπορ στιλ στο μοντέλο. Η κορυφαία έκδοση του μοντέλου διαθέτει ηλεκτροκινητήρα με απόδοση 201 ίππους. H αυτονομία του μοντέλου με την μπαταρία των 77kWh είναι ανάμεσα στα 350 και τα 500 χιλιόμετρα.

Το bZ4X είναι το πρώτο μοντέλο που εξελίχθηκε από την Toyota αποκλειστικά ως ηλεκτρικό. Επίσης είναι το πρώτο αυτοκίνητο που βασίζεται στη νέα ειδική πλατφόρμα για τα ηλεκτρικά μοντέλα BEV της εταιρεία. Το προσθιοκίνητο bZ4X αποδίδει 204 ίππους ενώ το τετρακίνητο 217 ίππους. Η αυτονομία του νέου SUV της Toyota αγγίζει τα 450 χιλιόμετρα (WLTP).

Η Volkswagen διευρύνει την γκάμα των ηλεκτρικών της μοντέλων με το ID.5. Το νέο ID.5 διαθέτει στιλιστικά χαρακτηριστικά που προέρχονται από το ID.4, ενώ ενώ είναι πιο σπορ με την coupe σχεδίαση του πίσω μέρους. Όλες οι εκδόσεις του ID.5 διαθέτουν μπαταρία 77 kWh, η οποία στις εκδόσεις Pro (172 ίπποι) και Pro Performance (201 ίπποι) εξασφαλίζει αυτονομία 520 χιλιομέτρων.

Η Volvo από την αρχή του 2022 θα λανσάρει και στη χώρα μας το αμιγώς ηλεκτρικό crossover C40, που αποτελεί ορόσημο για τη μάρκα, καθώς είναι το πρώτο μοντέλο που σχεδιάστηκε και κατασκευάστηκε χωρίς τη δυνατότητα ενσωμάτωσης θερμικού κινητήρα. Η ενέργεια αποθηκεύεται σε συστοιχία μπαταριών 78 kWh και η αναμενόμενη εμβέλεια θα είναι περίπου 420 χιλιόμετρα.

To 2022 θα είναι κομβική χρονιά για τη Smart. Μετά τη συνεργασία της Mercedes με την Geely, το σχέδιό τους είναι να μετατρέψουν την Smart σε εταιρεία αποκλειστικά με ηλεκτρικά μοντέλα στην γκάμα της. Μέχρι το τέλος της χρονιάς αναμένουμε την παρουσίαση ενός μικρού ηλεκτρικού SUV από τη Smart, μια πρόγευση από το οποίο έχουμε πάρει με το Smart Concept 1.