Ράλλυ Ντακάρ: Ο Βασίλης Ορφανός αποκαλύπτει τα μυστικά της rest day (vid)
Μετά την ολοκλήρωση του μισού αγωνιστικού μέρους κάθε Ράλλυ Ντακάρ, υπάρχει μια ημέρα ξεκούρασης για αναβάτες και πληρώματα. Οι οργανωτές την τοποθετούν στη μέση του, με σκοπό όλοι οι αγωνιζόμενοι να πάρουν μια ανάσα, να ξεκουραστούν τόσο οι ίδιοι, όσο και οι μοτοσυκλέτες και τα οχήματα τους, αφού φυσικά δεχτούν αντίστοιχη περιποίηση από τους μηχανικούς ή από τους ίδιους τους αναβάτες.
Το Rest Day είναι σπουδαίο από πολλές απόψεις. Για κάθε αναβάτη ή πλήρωμα που συνεχίζει τον αγώνα, η συγκεκριμένη ημέρα ξεκούρασης είναι σαν την όαση που περιμένει ο διψασμένος για να πάρει δυνάμεις, να ξεκουραστεί αφότου ξεδιψάσει.
Πρώτα απ’ όλα είναι μια ψυχική ανάταση για τον αγωνιζόμενο που συνεχίζει έχοντας ήδη καλύψει την μισή απόσταση του αγώνα. Παίρνεις ακόμα πιο πολλές δυνάμεις γιατί είναι μια ψυχική ανάταση, το γεγονός ότι έχεις φτάσει ήδη στη μέση και μπορείς να συνεχίσεις, ώστε να φτάσεις μέχρι το τέλος. Αφού τα έχεις καταφέρει μέχρι εδώ, σίγουρα μπορείς και πιο κάτω.
Σε όλα τα οχήματα γίνεται ολική ανασυγκρότηση, σχεδόν στα περισσότερα αναλώσιμα ανταλλακτικά τους, ενώ ειδικά στις μοτοσυκλέτες, αλλάζονται αλυσίδα, γρανάζια, τακάκια φρένων, τροχοί, ελαστικά, φίλτρα αέρα – λαδιού, ότι άλλο ανταλλακτικό έχει ταλαιπωρηθεί ή έχει σπάσει από πτώσεις και χρειάζεται αλλαγή ενώ γίνονται και ακτινολογήσεις στους τροχούς.
Στα παλιότερα Ράλλυ Ντακάρ, ειδικά στην Αφρική και μέσα στη Σαχάρα, ψάχναμε για κάποιο υποτυπώδες κατάλυμα ώστε να κάνουμε ένα μπάνιο και να ξυριστούμε. Φαινόμενο που στα τελευταία χρόνια δεν υφίσταται, αφού όλοι σχεδόν οι αγωνιζόμενοι διαμένουν σε αυτοκινούμενα τροχόσπιτα με ζεστό νερό, θέρμανση, άνεση κλπ. Έτσι η επόμενη ημέρα μετά το Rest Day θα σε βρει ανανεωμένο και ψυχικά και σωματικά και με σχεδόν ολοκαίνουργιο όχημα - σαν να βγήκε από το κουτί. Ειδικά στις εργοστασιακές συμμετοχές, μένει μόνο ο σκελετός της μοτοσυκλέτας και όλα τα υπόλοιπα αλλάζονται.
Μετά από αυτή την ημέρα μετράς ανάποδα προς το τέλος, δεν πρέπει όμως να κάνεις το λάθος να χαλαρώσεις υπερβολικά, γιατί ακόμα τίποτα δεν έχει τελειώσει. Ειδικά για τους ιδιώτες, αυτή η ημέρα βοηθά στο έπακρο να μαζέψουν τα κομμάτια τους, να πάρουν μια πολύ χρήσιμη ανάσα και να ετοιμαστούν για το άλλο μισό, σωματικά, ψυχολογικά και μηχανολογικά. Ας μην ξεχνάμε ότι οι ιδιώτες στήριζαν και συνεχίζουν να στηρίζουν τον αγώνα. Οι εργοστασιακοί αναβάτες κάνουν την δουλειά τους, που είναι να οδηγήσουν όσο πιο γρήγορα μπορούν με σκοπό πάντα τη νίκη. Όλα τα υπόλοιπα τα αναλαμβάνουν οι μηχανικοί τους και η ομάδα τους.
Κλείνοντας την αναφορά μας αυτή θα ήθελα να τονίσω ότι όλοι οι αγωνιζόμενοι στο Rest Day είναι σαν να μηδενίζουν τα κοντέρ τους, με τη διαφορά ότι τώρα ξανά-εκκινούν για να φτάσουν στο τέλος.Το ευχόμαστε σε όλους, καλή συνέχεια με καλό τερματισμό και με μια ευχή: να επιστρέψει ο καθένας σώος και υγιείς στο ίδιο μέρος και τόπο από εκεί που ξεκίνησε πριν τον αγώνα.
Στο video που ακολουθεί, μπορείτε να δείτε τη συζήτηση με τον Πάνο Σεϊτανίδη, για τα μυστικά της αγωνιστικής Οδύσσειας του Ράλλυ Ντακάρ.
Φωτογραφίες: Red Bull Content Pool
Ακολουθήστε την σελίδα του gMotion στο Facebook!