Ράλλυ Ντακάρ ΕΔ11: Νέα νίκη για Σάινθ/Audi, απομένει μία τελευταία δοκιμασία (vid)
- Αυτοκίνητα
- Μοτοσυκλέτες
- Quad
- Φορτηγά
- Lightweight Prototypes (T3)
- Η επόμενη ημέρα
- Η εκπομπή του Gazzetta για το Ράλλυ Ντακάρ
Μπήκαμε πλέον στην τελική ευθεία του 44ου Ράλλυ Ντακάρ και η ενδέκατη και προτελευταία ειδική διαδρομή έχει εντυπωσιακές στιγμές αλλά δεν είχε εκπλήξεις και μεγάλες ανατροπές στα δεδομένα που χτίστηκαν στις δέκα ειδικές που προηγήθηκαν.
Τα 346 χρονομετρημένα χιλιόμετρα με εκκίνηση και τερματισμό στη Μπίσα της Σαουδικής Αραβίας έκρυβαν παγίδες αλλά τα φαβορί δεν έπεσαν σε αυτές. Ας δούμε αναλυτικά όσα έγιναν στην Αραβική Χερσόνησο, κατηγορία προς κατηγορία.
Αυτοκίνητα
Η Audi Sport ήταν ξανά η πρωταγωνίστρια της ημέρας. Και τα τρία ηλεκτρικά RS Q e-tron έφτασαν στον τερματισμό και μάλιστα στις θέσεις 1-3-6. Νικητής ήταν ο Κάρλος Σάινθ και αυτή ήταν η πρωτιά #41 σε ειδική του Ντακάρ για τον “Matador”.
Τρία λεπτά μακριά ήταν το Toyota Hilux του Λούσιο Αλβάρες και μερικά δευτερόλεπτα πίσω του το Audi του Ματίας Έκστρομ και το “Hunter” της BRX με τον Νάνι Ρόμα πίσω από το τιμόνι.
Όσο για τη γενική κατάταξη, ο έβδομος σήμερα Νάσερ Αλ-Ατίγια, πήρε μερικά δευτερόλεπτα έναντι του Σεμπαστιέν Λεμπ, συντρίβοντας τις όποιες ελπίδες του Αλσατού για ανατροπή. Πλέον τους χωρίζουν 33+ λεπτά, με τον Σαουδάραβα Γιαζίντ Αλ Ρατζί να “αγκαλιάζει” το βάθρο.
Το Top-5 της γενικής κατάταξης:
1. Νάσερ Αλ Ατίγια (QAT) Toyota Gazoo Racing 36h49m51s
2. Σεμπαστιέν Λεμπ (FRA) BRX +33:19
3. Γιαζίντ Αλ Ρατζί (SAU) Overdrive Toyota +1:03:43
4. Ορλάντο Τερανόβα (ARG) BRX +1:31:29
5. Ζινιέλ ντε Βιλιέ (ZAF) Toyota Gazoo Racing +1:44:11
Μοτοσυκλέτες
Ο Κέβιν Μπεναβίδες της KTM έδιωξε λίγη από την πίκρα της χθεσινής εγκατάλειψης, σημειώνοντας τον καλύτερο χρόνο της ημέρας. Όμως ο μεγάλος κερδισμένος, ήταν αυτός που τερμάτισε την ΕΔ11 με καθυστέρηση 4 δευτερολέπτων! Ο λόγος για τον Σαμ Σάντερλαντ της Gas Gas που έτσι κατάφερε να παραμείνει στην κορυφή της γενικής κατάταξης και μάλιστα να διευρύνει το προβάδισμά του!
Ο Βρετανός σχεδόν διπλασίασε τη διαφορά από τον δεύτερο, ρόλος που άλλαξε χέρια αφού υπήρξαν ανακατατάξεις στους διώκτες του. Πλησιέστερος αντίπαλος είναι πια ο Πάμπλο Κουιντανίγια της Monster Energy Honda, στα 6 λεπτά και 52 δευτερόλεπτα, με τον Ματίας Ουόλκνερ της KTM να πέφτει τρίτος, οριακά πίσω του.
Ο Άντριεν Φαν Μπέβερεν της Monster Energy Yamaha έχασε μία θέση αλλά είναι πλέον 15 λεπτά μακριά και δύσκολα θα μπορέσει να διεκδικήσει κάτι περισσότερο από μία θέση στο βάθρο.
Όσο για την ελληνική συμμετοχή του Βασίλη Μπούδρου, σημείωσε τον 73ο καλύτερο χρόνο και έχει ανέβει 70ος στη γενική, ανάμεσα σε 123 αναβάτες.
Το Top-5 της γενικής στις μοτοσυκλέτες:
1. Σαμ Σάντερλαντ (GBR) Gas Gas 37h04m05s
2. Πάμπλο Κουιντανίγια (CHL) Monster Energy Honda +6:52
3. Ματίας Ουόλκνερ (AUT) Red Bull KTM +7:15
4. Άντριεν Φαν Μπέβερεν (FRA) Yamaha Rally Team +15:30
5. Χοάν Μπαρέντα Μπορτ (ESP) Monster Energy Honda +27:54
Quad
Τον ταχύτερο χρόνο της ημέρας σημείωσε ο Βραζιλιάνος Μαρσέλο Μεδέιρος όμως ο τέταρτος της ημέρας, Αλεξάντρ Ζιρού της Yamaha Racing-SMX-Drag’on, παραμένει το μεγάλο αφεντικό στη γενική κατάταξη.
Ο Γάλλος έχει προβάδισμα 161 λεπτών, με δεύτερο τον Αργεντινό Φρανσίσκο Μορένο της Drag’on Rally Team και τρίτο τον Πολωνό Καμίλ Βισνιέφσκι της ORLEN Team.
Φορτηγά
Στη μεγάλη κατηγορία, η KAMAZ έκανε ξανά κατάληψη στο Top3. Αυτή τη φορα στην κορυφή βρέθηκε ο Εντουάρντ Νικολάεφ που πήρε δύο λεπτά έναντι του πρωτοπόρου της γενικής Ντμίτρι Σοτνίκοφ αλλά η μεταξύ τους διαφορά παραμένει άνω των 8 λεπτών.
Η ρωσική αρμάδα έχει και τα τέσσερα οχήματά της στις πρώτες θέσεις της γενικής κατάταξης, χωρίς πλέον να απειλείται από κανέναν.
Το Top-5 γενικής στα φορτηγά:
1. Ντμίτρι Σοτνίκοφ (RUS) Kamaz Master 39h54m53s
2. Εντουάρντ Νικολάεφ (RUS) Kamaz Master +8:18
3. Αντόν Σιμπάλοφ (RUS) Kamaz Master +1:04:50
4. Αντρέι Καρτζίνοφ (RUS) Kamaz Master +1:47:34
5. Γιάνους Φαν Κάστερεν (NLD) Petronas Team de Rooy IVECO +2:55:19
Lightweight Prototypes (T3)
Συνέχισε το βιολί του ο Σεθ Κιντέρο της Red Bull Off-Road Junior Team USA που πήρε την ενδέκατη νίκη του σε δώδεκα δοκιμασίες (11 ειδικές συν τον πρόλογο) και έσπασε το ρεκόρ περισσότερων νικών σε ειδικές που κατείχε από το 1994 ο Πιερ Λαρτίγκ. Βέβαια, στη γενική παραμένει 17ος, συνέπεια των μηχανικών προβλημάτων στην ΕΔ2.
Στη γενική, ο Τσαλέκο Λόπεζ παραμένει το ακλόνητο φαβορί, αφού ο δεύτερος Σεμπάστιαν Έρικσον είναι σχεδόν μία ώρα μακριά. Όμως έχουμε αλλαγή στις θέσεις βάθρου, με τη Κριστίνα Γκουτιέρες της Red Bull Off-Road Team USA να ανεβαίνει στην τρίτη θέση.
Το Top-5 διαμορφώνεται ως εξής:
1. Τσαλέκο Λόπες (CHL) EKS - South Racing 43h56m34s
2. Σεμπάστιαν Έρικσον (SWE) EKS - South Racing +55:36
3. Κριστίνα Γκουριέρες (ESP) Red Bull Off-Road Team USA +4:31:22
4. Πάβελ Λεμπέντεφ (RUS) MSK Rally Team +4:58:10
5. Σαντιάγκο Ναβάρο (ESP) FN Speed Team +5:03:49
Η επόμενη ημέρα
Η δωδέκατη και τελευταία ειδική διαδρομή, ξεκινά στη Μπίσα και τερματίζει στη Τζέντα μετά από 680 χιλιόμετρα, τα 164 εκ των οποίων χρονομετρημένα.
Η εκπομπή του Gazzetta για το Ράλλυ Ντακάρ
Στο video που ακολουθεί, μπορείτε να δείτε τη συζήτηση του Βασίλη Ορφανού με τον Πάνο Σεϊτανίδη, για την αγωνιστική Οδύσσεια του Ράλλυ Ντακάρ.
Φωτογραφίες: Red Bull Content Pool
Ακολουθήστε την σελίδα του gMotion στο Facebook!