Αγορά αυτοκινήτου: Πάνω από τις 100.000 «έκλεισε» το 2021 - Άνοδος 24,6% από το 2020
Ο Σύνδεσμος Εισαγωγέων Αντιπροσώπων Αυτοκινήτων (ΣΕΕΑ) έδωσε στη δημοσιότητα τα στοιχεία για τις ταξινομήσεις νέων οχημάτων στην Ελλάδα τον Δεκέμβριο του 2021 αλλά και το διάστημα Ιανουαρίου-Δεκεμβρίου, το σύνολο δηλαδή της χρονιάς που πέρασε. Στα στοιχεία αυτά, που προέρχονται από την ΕΛΣΤΑΤ, οι ταξινομήσεις τους τελευταίους μήνες αλλά και τον Δεκέμβριο παρουσιάζονται σημαντικά μειωμένες. Το πρόβλημα αφορά στη μειωμένη παραγωγή λόγω έλλειψης ημιαγωγών και την συνακόλουθη ελάχιστη διαθεσιμότητα, ειδικά πολύ δημοφιλών νέων αυτοκινήτων σε ολόκληρο τον κόσμο και φυσικά στην Ελλάδα.
Το παραπάνω γεγονός γεννά το παράδοξο δεδομένο τεράστιας ζήτησης αλλά ελάχιστων πωλήσεων. Οι αριθμοί αποτελούν την απόδειξη: Σε σχέση με τον Δεκέμβριο του 2020, ο τελευταίος μήνας του 2021 μήνας παρουσιάζει μια κάμψη της τάξης του 12,2%. Ωστόσο, στο σύνολο του 2021 η αγορά ανέκαμψε σε ποσοστό 24,6% σε σχέση με το 2020, χρονιά που ουσιαστικά «κάηκε» από το πρώτο μεγάλο lock down. Το 2021 μάλιστα οι ταξινομήσεις ξεπέρασαν το «ψυχολογικό φράγμα» των 100.000 μονάδων, φτάνοντας στις 100.916, από τις 80.977 που είχαμε το 2020.
Δεκέμβριος 2021 | Δεκέμβριος 2020 | Μεταβολή 2021/2020 | |
Καινούργια επιβατικά | 5.660 | 6.443 | -12,20% |
Καινούργια φορτηγά | 730 | 626 | 16,60% |
(ελαφρά και βαρέα) | |||
Καινούργια λεωφορεία | 72 | 26 | 176,90% |
Ιανουάριος - Δεκέμβριος 2021 | Ιανουάριος - Δεκέμβριος 2020 | Μεταβολή | |
2021/2020 | |||
Καινούργια επιβατικά | 100.916 | 80.977 | 24,60% |
Καινούργια φορτηγά | 10.988 | 7.426 | 48,00% |
(ελαφρά και βαρέα) | |||
Καινούργια λεωφορεία | 454 | 307 | 47,90% |
Τα σουπερμίνι βασιλεύουν
Κοιτάζοντας τις κατηγορίες (Segments) των νέων επιβατικών αυτοκινήτων για το 2021, παρατηρούμε ότι τα σουπερμίνι (Β Segment) παραμένουν στην κορυφή των προτιμήσεων των αγοραστών, κερδίζοντας με διαφορά το μεγαλύτερο μερίδιο, που φτάνει στο 18,3%. Ακολουθεί η κατηγορία των μικρομεσαίων (C Segment) με 33,9%. Από τα καινούρια επιβατικά αυτοκίνητα που ταξινομήθηκαν τη χρονιά που μας πέρασε σχεδόν τα μισά (48,0%) ήταν SUV. Στον παρακάτω πίνακα μπορείτε να δείτε αναλυτικά τις ταξινομήσεις ανά κατηγορία.
Segment | Δεκέμβριος 2021 | Δεκέμβριος 2020 | Διαφορά | Ιανουάριος -Δεκέμβριος 2021 | Ιανουάριος –Δεκέμβριος 2020 | Διαφορά |
(μονάδες μεριδίου) | (μονάδες μεριδίου) | |||||
A | 6,80% | 6,50% | 0,3 | 9,90% | 8,70% | 1,2 |
A-SUV | 0,80% | 0,70% | 0,2 | 1,20% | 1,50% | -0,3 |
A TOTAL | 7,60% | 7,10% | 0,5 | 11,10% | 10,30% | 0,9 |
B | 16,20% | 22,40% | -6,2 | 26,30% | 28,00% | -1,7 |
B-SUV | 25,30% | 13,80% | 11,6 | 22,00% | 19,00% | 3 |
B TOTAL | 41,60% | 36,20% | 5,4 | 48,30% | 47,00% | 1,3 |
C | 12,70% | 20,60% | -7,8 | 12,50% | 14,30% | -1,8 |
C-SUV | 28,00% | 27,90% | 0 | 21,40% | 22,10% | -0,7 |
C TOTAL | 40,70% | 48,50% | -7,8 | 33,90% | 36,40% | -2,5 |
D | 2,30% | 2,10% | 0,2 | 1,90% | 1,50% | 0,4 |
D-SUV | 5,70% | 3,90% | 1,7 | 2,80% | 2,70% | 0,1 |
D TOTAL | 8,00% | 6,10% | 1,9 | 4,70% | 4,20% | 0,5 |
E | 0,40% | 0,20% | 0,2 | 0,20% | 0,20% | -0,1 |
E-SUV | 0,60% | 0,70% | -0,1 | 0,50% | 0,30% | 0,1 |
E TOTAL | 1,00% | 0,90% | 0,1 | 0,60% | 0,50% | 0,1 |
F-G | 0,10% | 0,10% | 0 | 0,10% | 0,10% | 0 |
F-G-SUV | 0,10% | 0,10% | 0 | 0,10% | 0,20% | -0,1 |
F-G TOTAL | 0,30% | 0,20% | 0,1 | 0,10% | 0,20% | -0,1 |
SPORTS | 0,20% | 0,10% | 0,1 | 0,20% | 0,20% | 0 |
MPV | 0,10% | 0,20% | 0 | 0,10% | 0,20% | -0,1 |
MPV-M/COMBI | 0,50% | 0,70% | -0,2 | 0,80% | 1,00% | -0,2 |
100,00% | 100,00% | 0 | 100,00% | 100,00% | 0 | |
(Εκ των οποίων SUV | 60,50% | 47,10% | 13,4 | 48,00% | 45,80% | +2,2) |
Σημαντική άνοδος σε υβριδικά και ηλεκτρικά
Το μεγαλύτερο ενδιαφέρον ωστόσο στα στοιχεία του ΣΕΕΑ εντοπίζεται στην κατανομή ανά καύσιμο των νέων ταξινομήσεων. Τα βενζινοκίνητα παραμένουν στην πρώτη θέση με ποσοστό 49,2%, αλλά, τα υβριδικά (HEV) ξεπέρασαν τα πετρελαιοκίνητα. Το ποσοστό των HEV υβριδικών έφτασε στο 23,2% (από 14,5% πέρυσι) ενώ τα ντίζελ έπεσαν στο 17,4% (από 27,5% το 2020). Μεγάλο άλμα και στα επαναφορτιζόμενα ηλεκτρικά (BEV και PHEV), που αύξησαν το μερίδιό του στο 6,9% (από 2,6% πέρυσι). Στην Ευρωπαϊκή Ένωση ωστόσο τα ντίζελ είναι ακόμα οριακά πάνω από τα υβριδικά αλλά το ποσοστό των επαναφρτιζόμενων ηλεκτρικών είναι αρκετά μεγαλύτερο (16,1%). Αναλυτικά όλα τα στοιχεία στον πίνακα που ακολουθεί.
Δεκέμβριος 2021 | Δεκέμβριος 2020 | Διαφορά (μονάδες μεριδίου) | Ιανουάριος – | Ιανουάριος – | Διαφορά (μονάδες μεριδίου) | Μερίδιο αγοράς | Μερίδιο αγοράς | Διαφορά (μονάδες μεριδίου) | |
Δεκέμβριος 2021 | Δεκέμβριος 2020 | στην ΕΕ | στην ΕΕ | ||||||
Ιαν.-Σεπ. ‘21* | Ιαν.-Σεπ. ‘20* | ||||||||
Βενζίνη | 40,60% | 36,70% | 3,9 | 49,20% | 53,20% | -4 | 41,30% | 50,30% | -9 |
Πετρέλαιο | 12,90% | 34,60% | -21,8 | 17,40% | 27,50% | -10,1 | 20,50% | 29,00% | -8,5 |
Υβριδικά (HEV) | 26,70% | 16,50% | 10,2 | 23,20% | 14,50% | 8,7 | 19,40% | 10,60% | 8,8 |
Επαναφορτιζόμενα (BEV-PHEV) | 13,20% | 10,70% | 2,4 | 6,90% | 2,60% | 4,3 | 16,10% | 8,10% | 8 |
Φυσικό αέριο (αμιγώς ή διπλού καυσίμου) | 1,60% | 1,20% | 0,4 | 1,30% | 1,70% | -0,3 | 2,70% | 2,00% | 0,9 |
Υγραέριο | 5,00% | 0,30% | 4,8 | 2,00% | 0,50% | 1,5 | |||
(αμιγώς ή διπλού καυσίμου) |
Ακολουθήστε την σελίδα του gMotion στο Facebook!