Ράλλυ Ντακάρ: Κι όμως η Audi ήταν η μεγάλη έκπληξη
Η Audi διαγωνίστηκε στο Ράλλυ Ντακάρ με ένα αμιγώς ηλεκτρικό αγωνιστικό αυτοκίνητο για πρώτη φορά στην ιστορία του αγώνα. Το πιο περίπλοκο αγωνιστικό RS Q e-tron πήρε το το βάπτισμα του πυρός και ολοκλήρωσε γνωρίζοντας μεγάλη επιτυχία τη μεγάλη πρόκληση αυτή. Το αυτοκίνητο της γερμανικής φίρμας συμμετείχε στην κατηγορία T1 Ultimate για οχήματα χαμηλών εκπομπών ρύπων. Όλα τα Audi RS Q e-tron έφτασαν στη ράμπα του τερματισμού για το 2022.
Συνολικά, τα αγωνιστικά πρωτότυπα με ηλεκτρικό κινητήριο σύστημα και μετατροπέα ενέργειας της Audi κάλυψαν περίπου 24.000 χιλιόμετρα στην έρημο, σχεδόν τριπλάσια από τα 8.700 χιλιόμετρα δοκιμών που είχε προλάβει να ολοκληρώσει η γερμανική ομάδα πριν την έναρξη του αγώνα.
Τα πληρώματα της Audi κέρδισαν τέσσερις από τις δώδεκα ειδικές διαδρομές του αγώνα, με τον Κάρλος Σάινθ να παίρνει τις δύο, ενώ οι Στεφάν Πετερανσέλ και Ματίας Έκστρεμ πήραν από μία νίκη σε ειδική διαδρομή. Η πρώτη νίκη του Σάινθ σε ειδική διαδρομή ήταν μάλιστα η παρθενική νίκη ενός αγωνιστικού οχήματος με εναλλακτικό κινητήριο σύστημα σε αντίστοιχο αγώνα στην ιστορία, ενώ στις επιμέρους ειδικές διαδρομές βρέθηκαν στο βάθρο συνολικά 14 φορές.
Οι Ματίας Έκστρεμ και Εμίκ Μπέργκβιστ ήταν το πλήρωμα της ομάδας που τερμάτισε στην υψηλότερη θέση γενικής, καθώς κατετάγησαν στην 9η. Οι Κάρλος Σάινθ και Λούκας Κρουθ ακολούθησαν στη 12η, ενώ οι Στεφάν Πετερανσέλ και Εντουάρντ Μπουλανγέρ αντιμετώπισαν πολλά προλήματα και ολοκλήεωσαν στην 59η θέση γενικής. Μετά το δυναμικό αποτέλεσμα, πλέον οι ιθύνοντες της Audi δηλώνουν ξεκάθαρα ότι στην επόμενη διοργάνωση, το 2023, θα επιδιώξουν τη νίκη στον αγώνα.
Ιδιαίτερη βαρύτητα έχει η γνώμη του Στεφάν Πετερανσέλ, πολυνίκη του Ράλλυ Ντακάρ με 14 κατακτήσεις στο παλμαρέ του, τόσο με αυτοκίνητα όσο και με μοτοσυκλέτες: «Έχω οδηγήσει πολλά είδη οχημάτων στην έρημο, αλλά το Audi RS Q e-tron είναι απλά εντυπωσιακό. Η ηλεκτρική κίνηση με την εξαιρετική της ροπή ταιριάζει απόλυτα στο στυλ οδήγησης μου αλλά και σε κάθε τέτοιο αγώνα».
Η Audi ξεκίνησε τη διαδικασία εξηλεκτρισμού του προγράμματος μηχανοκίνητου αθλητισμού της, ήδη από τους αγώνες αντοχής το 2012, περνώντας το «Vorsprung durch Technik» σε μία νέα εποχή. Μετά το πρόγραμμα LMP1 με το υβριδικό σπορ αυτοκίνητο R18, η Audi ήταν ο πρώτος κατασκευαστής από τη Γερμανία που διαγωνίστηκε στην αμιγώς ηλεκτρική σειρά αγώνων Formula E, από το ξεκίνημά της, τη σεζόν 2017/2018. Με τέσσερις νίκες και συνολικά έντεκα θέσεις στο βάθρο, η Audi Sport ABT Schaeffler κατέκτησε τον τίτλο του πρωταθλήματος των ομάδων μετά από δώδεκα αγώνες.
Επόμενο βήμα είνα η συμμετοχή στο εφετινό Ράλλυ Ντακάρ με ένα καινοτόμο πρωτότυπο, με εναλλακτικό σύστημα μετάδοσης κίνησης με ηλεκτροκινητήρες, μπαταρία υψηλής τάσης και έναν μετατροπέα ενέργειας υψηλής απόδοσης. Στο μέλλον, οι αγώνες rally raid θα είναι η αιχμή του δόρατος της δέσμευσης της Audi στον μηχανοκίνητο αθλητισμό. Επιπλέον, η μάρκα ετοιμάζει την επιστροφή της στους κορυφαίους αγώνες αντοχής ανάμεσά τους οι 24 ώρες Λε Μαν και της Daytona, καθώς από το 2022 θα αγωνιστεί με εργοστασιακή συμμετοχή στο WEC με το δικό της Hypercar.
Image credit: Audi
Ακολουθήστε την σελίδα του gMotion στο Facebook!