Formula 1: Δυσαρεστημένος ο Προστ, «μπηχτές» στα social media
Μετά από έξι χρόνια συνεργασίας, ο Αλέν Προστ αποχώρησε από τη Renault/Alpine F1 αλλά η αποχώρησή του μόνο ρόδινη δεν αποδεικνύεται, αφού εξέφρασε δημοσίως τη δυσαρέσκειά του.
Ο τέσσερις φορές παγκόσμιος πρωταθλητής που είχε τρέξει και με τα χρώματα της Renault την περίοδο 1981-1983 σε μία επιτυχημένη συνεργασία όπου ανέβηκε στο βάθρο στον τρίτο μόλις αγώνα (Grand Prix Αργεντινής), κέρδισε τον όγδοο (Grand Prix Γαλλίας) και πήρε κι άλλες 8 νίκες προτού μεταπηδήσει στη McLaren με την οποία κατέκτησε 3 από τους 4 παγκόσμιους τίτλους του.
Η μεγάλη επιστροφή στη Renault
Όταν η Renault επέστρεψε ως εργοστασιακή συμμετοχή στη Formula 1, το 2015, ο Γάλλος ανέλαβε ειδικός σύμβουλος και πρεσβευτής του brand. Μία συνεργασία η οποία τον Ιούλιο του 2019 επεκτάθηκε ακόμα περισσότερο.
Όταν αποχώρησε από το Groupe Renault ο Τιερί Μπολόρ, τον Ιούλιο του 2019, ο Προστ αναβαθμίστηκε σε ρόλο μη-εκτελεστικού διευθυντή. Κάτι ανάλογο με το ρόλο που είχε στη Mercedes o Νίκι Λάουντα.
Αλλαγές προσώπων στην Alpine
Όμως η ομάδα του Ένστον δεν κατάφερε να πετύχει τους στόχους της και το εξαετές πλάνο επιστροφής σε επίπεδο πρωταθλητισμού κρίθηκε αποτυχημένο μιας και είτε ως Renault είτε ως Alpine το 2021, έχει κολλήσει στην πέμπτη θέση της βαθμολογίας.
Αυτά είχαν ως συνέπεια να έρθουν ανακατατάξεις ενόψει του Παγκοσμίου Πρωταθλήματος Formula 1 του 2022, όπου και οι νέοι κανονισμοί αναμένεται να ανακατέψουν για τα καλά την τράπουλα σε ό,τι αφορά στις ισορροπίες. Βέβαια, όποιες αλλαγές γίνονται τώρα, δεν θα έχουν κανένα αντίκτυπο στο αυτοκίνητο αλλά έχουν ως στόχο την πιο εύρυθμη λειτουργεία της ομάδας.
Όπως έχει γνωστοποιηθεί εδώ και μερικές ημέρες, ο εκτελεστικός διευθυντής, Μάρτσιν Μπουντκόφσκι, αποτελεί παρελθόν. Πλέον, τον ίδιο δρόμο πήρε και ο Προστ.
Η δυσαρέσκεια του Προστ
Η αποχώρηση του 66χρονου δεν αποτελεί έκπληξη, ως… ψίθυρος υπήρχε εδώ και αρκετές ημέρες. Όμως όπως φαίνεται ο τρόπος με τον οποίο ήρθε το διαζύγιο, δεν ήταν ιδανικός. Ο Προστ είχε συνεργασία η οποία ανανεωνόταν κάθε χρόνο με ετήσιας διάρκειας συμβόλαια.
Παρότι διέρρευσε ότι ήταν η Alpine F1 αυτή που επέλεξε να μη το επεκτείνει και για το 2022, ο «Κύριος Καθηγητής» όπως ήταν το παρατσούκλι του όταν αγωνιζόταν, παρουσίασε τα πράγματα λίγο διαφορετικά μέσω social media. Και δεν έκρυψε τη δυσαρέσκειά του για τους χειρισμούς της πρώην πια ομάδας του.
«Είμαι πολύ απογοητευμένος από το πως ανακοινώθηκε αυτή η είδηση. Είχε συμφωνηθεί με την Alpine πως θα κάναμε αυτή την ανακοίνωση από κοινού. Αυτό είναι έλλειψη σεβασμού – με συγχωρείτε! Απέρριψα την πρόταση που μου έγινε στο Άμπου Ντάμπι για τη σεζόν του 2022, εξαιτίας προβλημάτων προσωπικών σχέσεων και αποδεικνύεται πως είχα δίκιο. Προς όλη την ομάδα στο Ένστον (σ.σ. όπου είναι η έδρα της ομάδας και κατασκευάζεται το σασί) και το Βιρί (σ.σ. όπου κατασκευάζονται οι υβριδικές μηχανές), θα μου λείψετε», έγραψε ο Προστ.
Η επόμενη ημέρα
Ο ρόλος του Προστ δεν είναι σίγουρο πως θα καλυφθεί. Άλλωστε ήταν ένας ρόλος «φτιαγμένος» για έναν άνθρωπο του δικού του βεληνεκούς, που μπορούσε και μόνο με την παρουσία του να εμπνεύσει. Όμως αναμένεται σύντομα να έχουμε νέα σχετικά με τον διάδοχο του Μπουντκόφσκι.
Αυτός, όπως έλεγε το ρεπορτάζ από τις αρχές Δεκεμβρίου, αναμένεται να είναι ο Ότμαρ Σαφνάουερ που πριν από μερικές εβδομάδες αποχώρησε από την Aston Martin F1. Μάλιστα, φήμες στα paddock λένε πως θα συνοδεύεται και από ένα σημαντικό χορηγό, τη BWT, πράγμα που πιθανότατα θα αλλάξει τα χρώματα των μονοθεσίων, προσθέτοντας αρκετό… ροζ!
Η νέα σεζόν αρχίζει στις 20 Μαρτίου από το Μπαχρέιν. Τα μονοθέσια της Alpine θα οδηγούν και φέτος ο δύο φορές παγκόσμιος πρωταθλητής Φερνάντο Αλόνσο και ο νικητής του περυσινού Grand Prix Ουγγαρίας, Έστεμπαν Όκον.
Φωτογραφίες: Renault F1, FIA Formula E
Ακολουθήστε την σελίδα του gMotion στο Facebook!