Formula 1: Πόσο ισχυρότερη θα είναι η υβριδική μονάδα ισχύος της Mercedes;

Στάθης Κοκκορόγιαννης
Formula 1: Πόσο ισχυρότερη θα είναι η υβριδική μονάδα ισχύος της Mercedes;
H Mercedes-AMG Petronas μετρά αντίστροφα για την έναρξη της νέας σεζόν και θέλει να συνεχίσει να κατακτά πρωταθλήματα.

Η Mercedes οδεύει στο 2022 με έναν και μοναδικό στόχο: Να κατακτήσει το πρωτάθλημα σε οδηγούς και κατασκευαστές. Το 2021 δεν τα κατάφερε για πρώτη φορά στην υβριδική εποχή της Formula 1, καθώς ο Μαξ Φερστάπεν κέρδισε το πρωτάθλημα οδηγών, με τη γερμανική ομάδα να παίρνει αυτό των κατασκευαστών.

Η νέα σεζόν και το πολύ διαφορετικό βιβλίο κανονισμών είναι μια μεγάλη πρόκληση για όλες τις ομάδες. Η εμφάνιση των μονοθεσίων θα αλλάξει σημαντικά, ενώ ο σχεδιασμός τους ξεκίνησε από λευκή κόλλα χαρτί.

Για να μείνει ζωντανή στη μάχη του τίτλου του 2021 με τον Λιούις Χάμιλτον, η Mercedes ώθησε στο όριο τη μοναδα ισχύος της και αυτό της κόστισε σε αξιοπιστία. Συνολικά ο Βρετανός χρησιμοποίησε 5 διαφορετικούς κινητήρες στη σεζόν και δέχθηκε ποινές σε δύο αγώνες. Η γερμανική ομάδα χρησιμοποίησε «ακραίες χαρτογραφήσεις», κάτι που μείωναν σημαντικά το προσδόκιμο ζωής του κινητήρα και παράλληλα μείωνε την ισχύ του. Όμως το πλεονέκτημα ήταν η πλήρης αξιοποίηση της ισχύς του.

Η συνολική ισχύς του κινητήρα της Mercedes υπολογίζεται στους 1.026 ίππους. Όμως ο κινητήρας που φόρεσε ο Χάμιλτον στη Βραζιλία με την ειδική «ακραία χαρτογράφηση» πρόσθεσε επιπλέον 18 ίππους, φτάνοντας τη συνολική ισχύ στους 1.044.

 

Mercedes F1

Το 2022 είναι μια χρονιά πρόκλησης όχι μόνο για την ομάδα σχεδιασμού του νέου μονοθεσίου, αλλά και για το τμήμα κινητήρων. Το 2021, ο γκουρού των κινητήρων της Mercedes, Άντι Κάουελ, αποχώρησε από το HPP, όμως η γερμανική ομάδα δεν έμεινε με σταυρωμένα τα χέρια.

Σύμφωνα με τα όσα αναφέρει το motorsport.it, το τμήμα κινητήρων έχει αναπτύξει ένα νέο turbo που βελτιώνει ακόμα περισσότερο τη λειτουργία του V6 υβριδικού κινητήρα και παράλληλα επιτρέπει τη βέλτιστη δυνατή ανάκτηση ηλεκτρικής ενέργειας μέσω του υβριδικού συστήματος. Αυτό θα δώσει το πράσινο φως στη Mercedes ώστε να χρησιμοποιεί συχνότερα τις «ακραίες χαρτογραφήσεις» δίχως να έχουν μεγάλο αντίκτυπο στην αξιοπιστία.

Επιπλέον οι κινητήρες του 2022 θα χρησιμοποιούν 10% βιοκαύσιμο, κάτι που οι αρχικές εκτιμήσεις έκαναν λόγο πως θα μειωθεί η ισχύς κατά 15-20 ίππους. Όμως σύμφωνα πάντα με το εν λόγω δημοσίευμα, οι τεχνικοί της Petronas έχουν ήδη ανακτήσει όλη τη χαμένη ισχύς εδώ και καιρό, ενώ οι ίδιοι ψίθυροι ακούγονται και για τη Ferrari.

To 2022 αναμένεται λοιπόν η μονάδα ισχύος της Mercedes να είναι εκ των κορυφαίων του grid και μένει να δούμε τι μπορούν να κάνουν οι Ferrari, Honda (Red Bull Powertrains επίσημα) και Renault ώστε να τους πλησιάσουν.

Δείτε τους Πάνο Σεϊτανίδη και Κώστα Παστρίμα να αναλύουν τη συναρπαστική σεζόν της Formula 1 του 2021.

Image credit: Mercedes-AMG

Ακολουθήστε την σελίδα του gMotion στο Facebook!