Η Maserati δεν λέει όχι στη Formula 1

Πάνος Σεϊτανίδης
Η Maserati δεν λέει όχι στη Formula 1
Μετά την ανακοίνωση της εισόδου της ιταλικής μάρκας στη Formula E, τίποτα δεν αποκλείεται για το μέλλον.

Τρώγοντας λένε ανοίγει η όρεξη και η μεγάλη επιστροφή της Maserati στους αγώνες και ειδικότερα στους αγώνες μονοθεσίων, έχει εύλογα φέρει και συζητήσεις που αφορούν στο μέλλον και στη Formula 1.

Το ξεκίνημα θα είναι από τη Formula E και από το 2023, όπου με τα νέας γενιάς (Gen3) ηλεκτρικά μονοθέσια, η ιταλική μάρκα θα μπορεί να χρησιμοποιήσει την εμπλοκή της στο συγκεκριμένο θεσμό προωθώντας τον εξηλεκτρισμό της γκάμας, της. Στο πλαίσιο του «Folgore», της ηλεκτρικής δηλαδή επίθεσης της Maserati, που περιλαμβάνει τέτοιες εκδόσεος για τις GranTurismo, GranCabrio, MC20 αλλά και το επικείμενο αμιγώς ηλεκτρικό SUV που θα λέγεται Grecale.

Η αγωνιστική κληρονομιά

«Είμαστε πολύ υπερήφανοι που επιστρέφουμε εκεί που ανήκουμε, στο ρόλο πρωταγωνιστών στον αγωνιστικό κόσμο», δήλωσε σχετικά με τη μεγάλη επιστροφή ο Διευθύνων Σύμβουλος της ιταλικής μάρκας, Ντάβιντε Γκράσο.

Βλέπετε, είναι ήδη 12 χρόνια μακριά από τις πίστες (τελευταία εμπλοκή το 2010 στο Παγκόσμιο Πρωτάθλημα FIA GT1 το οποίο και κατέκτησε) ενώ έχουν περάσει 65 χρόνια από την τελευταία φορά που είχε μονοθέσιο F1 να κυνηγά την καρό σημαία.

Χουάν Μανουέλ Φάντζιο, Μόντσα 1957

 

Οι πρώτες Maserati συμμετείχαν σε Grand Prix τη δεκαετία του ’30 και του ’40 ενώ με τη θέσπιση του Παγκοσμίου Πρωταθλήματος Formula 1, το 1950, η εταιρεία με σήμα την τρίαινα κατέβασε εργοστασιακή συμμετοχή. Παρέμεινε στο σπορ ως το 1957, όταν η 250F επέτρεψε στον σπουδαίο Χουάν Μανουέλ Φάντζιο να κατακτήσει τον πέμπτο και τελευταίο παγκόσμιο τίτλο του.

Οι σκέψεις για τη Formula 1

Ενώ λοιπόν η Maserati έχει ήδη μπει στην… πρίζα ενόψει της εμπλοκής της στη Formula Ε, μία από τις πρώτες ερωτήσεις που δέχθηκε ο Γκράσο μετά την ανακοίνωση αυτή, αφορούσε φυσικά το ενδεχόμενο η μάρκα να κοιτάξει και ακόμα ψηλότερα.

Ο CEO της Maserati απάντησε στην ABMS με χιούμορ, εκμεταλλευόμενος τη σχέση του με τον CEO της F1: «Αναφέρεστε στον άλλο θεσμό, όπου είναι επικεφαλής ο φίλος μου, ο Στέφανο Ντομενικάλι; Ο χρόνος θα δείξει. Η F1 είναι η κορυφαία κατηγορία, είναι το σημαντικότερο πρωτάθλημα στους αγώνες αυτοκινήτων, είναι ένα σπουδαίο πεδίο ανταγωνισμού. Η Maserati ήταν εκεί στο παρελθόν και κατέκτησε το πρωτάθλημα με τον Χουάν Μανουέλ Φάντζιο. Άρα το ερώτημα δεν είναι άτοπο αλλά ούτε και επίκαιρο αυτή τη στιγμή».

Ντάβιντε Γκράσο

Κοινώς, ένα βήμα τη φορά. Και όπως είπαμε και στη εισαγωγή, τρώγοντας ανοίγει η όρεξη.

Φωτογραφίες: Maserati

Ακολουθήστε την σελίδα του gMotion στο Facebook!