Koenigsegg: Το νέο της ηλεκτρικό μοτέρ λέγεται Quark και είναι τόσο εξωτικό όσο ακούγεται

Κώστας Παστρίμας
Koenigsegg: Το νέο της ηλεκτρικό μοτέρ λέγεται Quark και είναι τόσο εξωτικό όσο ακούγεται
Η σουηδική εταιρεία παρουσίασε μια νέα ηλεκτρική μονάδα μετάδοσης κίνησης που ανέπτυξε η ίδια και χρησιμοποιεί ολοκαίνουργιους ηλεκτροκινητήρες.

Η Koenigsegg είναι γνωστή για τα υπεραυτοκίνητά της αλλά και για τις τεχνολογικές καινοτομίες που αναπτύσσει η ίδια και ενσωματώνει στα μοντέλα της. Το τελευταίο δείγμα αυτής της καινοτομίας είναι ο ηλεκτροκινητήρας με το όνομα Quark, ο οποίος εξελίχθηκε εντός της σουηδικής εταιρείας με σκοπό να χρησιμοποιηθεί στο Gemera.

koenigsegg

Αυτός ο νέος ηλεκτροκινητήρας έχει δύο πολύ βασικά χαρακτηριστικά. Το ένα είναι ότι έχει εξελιχθεί για να αποδίδει το καλύτερο «μείγμα» μέγιστης δύναμης και μέγιστης ροπής, κάτι που δεν επιτυγχάνουν τα περισσότερα μοτέρ που κυκλοφορούν σήμερα. Το αποτέλεσμα είναι εντυπωσιακό και αποτυπώνεται στους αριθμούς: 250 kW (340 ίπποι) και 600 Nm ροπής.

Το δεύτερο, επίσης εντυπωσιακό, χαρακτηριστικό του Quark είναι οι διαστάσεις και το βάρος του. Όπως φαίνεται στις εικόνες που έδωσε στη δημοσιότητα η Koenigsegg, όπου το μοτέρ στέκεται δίπλα σε ένα κουτάκι αναψυκτικού 330 ml, είναι ιδιαίτερα συμπαγές. Πολύ χαμηλό είναι και το βάρος του καθώς ζυγίζει κάτω από 30 κιλά.

 

koenigsegg

Η Koenigsegg θα χρησιμοποιήσει το Quark στη νέα διάταξη torque vectoring (διαμοιρασμού ροπής) που ονομάζει Terrier και θα χρησιμοποιήσει στο Gemera. Η διάταξη αυτή θα περιλαμβάνει δύο ηλεκτρικά μοτέρ και συνολικά θα αποδίδει 500 kW (680 ίππους) και 1.100 Nm ροπής, ενώ θα ζυγίζει μόλις 85 κιλά. Ο κινητήρας εσωτερικής καύσης του Gemera συνεισφέρει άλλους 600 ίππους.

koenigsegg

Όπως εξηγεί ο ο επικεφαλής σχεδιασμού ηλεκτροκινητήρων της Koengisegg, Μιχάι Ποστάριου, «Το Quark έχει σχεδιαστεί για να ενισχύει το Gemera στις χαμηλές ταχύτητες, όπου χρειάζεταιβάναυση επιτάχυνση. Ο κινητήρας εσωτερικής καύσης στη συνέχεια εστιάζει στις υψηλές ταχύτητες. Αυτό σημαίνει απότομη αύξηση ισχύος για το Gemera, που ακολουθείται από συνεχή ώθηση μέχρι τα 400 χλμ/ώρα, χωρίς απώλειες ροπής ή ισχύος».

Ακολουθήστε την σελίδα του gMotion στο Facebook!