«Πρωταθλήτρια» Eυρώπης η Ελλάδα στην αύξηση πωλήσεων ηλεκτρικών αυτοκινήτων!
Μπορεί οι ταξινομήσεις νέων επιβατικών αυτοκινήτων στην Ευρώπη να υποχώρησαν πέρυσι στα χαμηλότερα επίπεδα από το 1985, λόγω της μειωμένης παραγωγής από την έλλειψη ημιαγωγών, όμως η προτίμηση του κοινού στα ηλεκτρικά και υβριδικά μοντέλα αυξάνεται σταθερά. Σύμφωνα με τα στοιχεία που ανακοίνωσε ο ACEA (Ένωση Ευρωπαίων Κατασκευαστών Αυτοκινήτων), σχεδόν τέσσερα στα δέκα νέα αυτοκίνητα (37,6%) που ταξινομήθηκαν στις χώρες της ΕΕ το 2021 διαθέτουν κάποιας μορφής ηλεκτροκίνηση.
Το 19,6% ήταν υβριδικά (HEV), το 8,9% plug-in υβριδικά (PHEV) και το 9,1% αμιγώς ηλεκτρικά (BEV). Τα αντίστοιχα ποσοστά για το 2020 ήταν 11,9% για τα υβριδικά, 5,1% για τα plug-in υβριδικά και 5,4% για τα αμιγώς ηλεκτρικά (συνδυαστικό μερίδιο 22,4%).
Τα συμβατικού καυσίμου αυτοκίνητα εξακολουθούν να αποτελούν την πλειοψηφία όσων ταξινομούνται στην Ευρώπη, όμως το μερίδιό τους ακολουθεί πτωτική πορεία. Τα αυτοκίνητα βενζίνης για το 2021 αντιστοιχούν στο 40% (από 47,5% το 2020) και αυτά με καύσιμο το ντίζελ στο 19,6% (από 27,9% το 2020).
Έκρηξη πωλήσεων ηλεκτρικών αυτοκινήτων στην Ελλάδα
Η τάση υπέρ των επαναφορτιζόμενων αυτοκινήτων (PHEV και BEV) καταγράφεται και στη χώρα μας, με την κρατική επιδότηση μέσω του προγράμματος «Κινούμαι Ηλεκτρικά» να αποτελεί σημαντικό κίνητρο. Ο απόλυτος αριθμός ηλεκτροκίνητων οχημάτων παραμένει πάντως χαμηλός στη χώρα μας, λόγω της έλλειψης επαρκούς δικτύου φόρτισης.
Τα μηδενικών ρύπων αυτοκίνητα που ταξινομήθηκαν στην Ελλάδα αυξήθηκαν κατά 220,5%, καθώς από μόλις 679 το 2020 ανήλθαν σε 2.176 το 2021! Ήταν η μεγαλύτερη άνοδος από κάθε άλλη χώρα της Ευρωπαϊκής Ένωσης. Όσον αφορά τα υβριδικά που φορτίζουν στην πρίζα (PHEV), από 1.456 αυτοκίνητα το 2020, καταγράφηκαν 4.785 ταξινομήσεις το 2021 (αύξηση 228,6%). Πρόκειται για το δεύτερο μεγαλύτερο ποσοστό ανόδου στην ΕΕ, μετά την Σλοβενία (389,7%).
Τα υβριδικά αυτοκίνητα, σε όσα δηλαδή η μπαταρία δεν φορτίζεται από εξωτερική πηγή αλλά κατά την κίνηση του οχήματος, διπλασιάστηκαν στην Ελλάδα το 2021, σε σχέση με το προηγούμενο έτος (από 11.751 σε 23.382).
Αντίθετα, «κολλημένο» κάτω από το 1% παραμένει το μερίδιο των οχημάτων με φυσικό αέριο (CNG). Από 0,6% το 2020, υποχώρησαν στο 0,4% το 2021.
Ακολουθήστε την σελίδα του gMotion στο Facebook!