Ο Αλέν Προστ θέλει να γίνει πρόεδρος της FIA
Μετά από τρεις θητείες και δώδεκα χρόνια στον προεδρικό θώκο της FIA, ο Ζαν Τοντ αποχώρησε, παραδίδοντας τη σκυτάλη στον Μοχάμεντ Μπεν Σουλαγέμ. Ωστόσο, η διάδοχη κατάσταση θα μπορούσε να είναι πολύ διαφορετική!
Όπως αποκάλυψε ο Αλέν Προστ στη γαλλική L’Equipe, ο ρόλος του προέδρου της Παγκόσμιας Ομοσπονδίας Μηχανοκίνητου Αθλητισμού είναι αρκετά θελκτικός για εκείνον.
Στο πλαίσιο της συνέντευξης, ο Γάλλος έριξε τη… βόμβα: «Θα σας πως ένα μυστικό. Ήμουν έτοιμος να θέσω υποψηφιότητα για το ρόλο του προέδρου της FIA. Όμως άργησα. Είμαι σχεδόν 40 χρόνια στη Formula 1 και έχω περάσει από όλες τις θέσεις: οδηγός, αφεντικό ομάδας, διευθυντής, μέλος διοικητικού συμβουλίου. Επίσης, έχω θητεύσει ως πρόεδρος GPWC (Grand Prix World Championship) άρα η προεδρία της FIA είναι ένας ρόλος που θα μου άρεσε».
Τα παραπάνω δημιουργούν κάποια ερωτηματικά. Το διαζύγιο με την Alpine ήρθε αρκετά μετά τις εκλογές της FIA και ενδεχόμενη υποψηφιότητα θα έπρεπε να έχει έρθει μήνες πριν. Εκτός αν η σκέψη είχε προκύψει αρκετά νωρίτερα αλλά και πάλι, εκτός deadline για να ξεκινήσει καμπάνια διαδοχής του Τοντ.
Το άλλο ερωτηματικό είναι αν τα λόγια του τέσσερις φορές παγκόσμιου πρωταθλητή της Formula 1 (1985, 1986, 1989, 1993) σημαίνουν πως στις επόμενες εκλογές, σε 3μιση δηλαδή χρόνια, θα είναι υποψήφιος. Μη ξεχνάμε πως παρότι ο Τοντ ξεκίνησε από τα ράλλυ αλλά οι μεγάλες του επιτυχίες ήταν στην πίστα. Και θεωρούνταν περισσότερο ως… άνθρωπος της Formula 1. Αντίθετα, ο Σουλαγέμ, ο πρώτος Άραβας πρόεδρος της FIA, είναι καθαρά άνθρωπος των ράλλυ. Έτσι, το να έχει απέναντί του έναν υποψήφιο όπως ο Προστ, θα μπορούσε να κάνει τις επόμενες εκλογές ντέρμπι!
Ένα άλλο σημείο στο οποίο αξίζει να σταθούμε, είναι πως το GPWC ήταν μία κίνηση που είχε πυροδοτηθεί από τους κατασκευαστές που συμμετείχαν στη Formula 1 (Mercedes, BMW, Renault). Ένας διχαστικός οργανισμός που απειλούσε με τη δημιουργία εναλλακτικού πρωταθλήματος, αν δεν υπήρχε εναρμονισμός στις προθέσεις του κατόχου των εμπορικών δικαιωμάτων του σπορ, Μπέρνι Έκλεστον, καθώς και του τότε προέδρου της FIA, Μαξ Μόσλεϊ, με τις προθέσεις των κατασκευαστών.
Τότε ο Προστ είχε αναλάβει όλη την οργάνωση αυτού του εναλλακτικού πρωταθλήματος. Σε μία κίνηση κάθε άλλο παρά ενωτική.
Φωτογραφίες: Alpine, Formula E
Ακολουθήστε την σελίδα του gMotion στο Facebook!