Porsche: Ντριφτ στον πάγο με τη νέα 718 Cayman GT4 RS (vid)
Μετά την αποκάλυψή τους στο σαλόνι αυτοκινήτου του Λος Άντζελες τον περασμένο Νοέμβριο, η Porsche 718 Cayman GT4 RS και η αγωνιστική παραλλαγή Clubsport εμφανίστηκαν για πρώτη φορά επί ευρωπαϊκού εδάφους. Με αφορμή τον αγώνα GP Ice Race, στο Τσελ Αμ Ζι της Αυστρίας, το πιο ισχυρό μέλος της οικογένειας 718 αλλά και το αγωνιστικό μοντέλο χάρισαν εντυπωσιακά πλάνα στην παγωμένη πίστα.
Εξίσου ενδιαφέρον είναι όμως το γεγονός ότι χρησιμοποίησαν ανανεώσιμα καύσιμα, μειώνοντας σημαντικά το αποτύπωμά τους στο περιβάλλον. Στη συγκεκριμένη περίπτωση, το καύσιμο ήταν ανανεώσιμη βενζίνη που βασίζεται σε βιοκαύσιμο από απορρίμματα τροφίμων. H αξιοπιστία του καυσίμου στη χρήση του από τους κινητήρες επιδόσεων της γερμανικής μάρκας είχε επιβεβαιωθεί στο Porsche Mobil 1 Supercup. Οι αγωνιστικές 911 GT3 Cup το χρησιμοποίησαν σε όλους τους αγώνες της σεζόν του 2021.
Η 718 Cayman GT4 RS εφοδιάζεται με το γνωστό εξακύλινδρο boxer, ο οποίος αποδίδει για την περίσταση 500 ίππους, 80 περισσότερους από 718 Cayman GT4, με την μέγιστη ροπή στα 450 Nm. Το βάρος περιορίζεται στα 1.415 κιλά, με τη βοήθεια υλικών όπως το ενισχυμένο με ανθρακόνημα πλαστικό. Η αναλογία κιλών/ίππων 2,83 «μεταφράζεται» σε επιτάχυνση 0-100 χλμ/ώρα σε 3,4 δλ. (σε συνδυασμό με το 7τάχυτο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη PDK) και σε τελική ταχύτητα 315 χλμ/ώρα.
«Με δεδομένο ότι τα οχήματα που κυκλοφορούν σε όλο τον κόσμο υπολογίζονται σε 1,3 δισεκατομμύρια, η μετάβαση στην ηλεκτροκίνηση δεν μπορεί να γίνει γρήγορα. Επιπλέον, δεν υιοθετούν όλες οι περιοχές του πλανήτη με τον ίδιο ρυθμό την ηλεκτροκίνηση, κάτι που σημαίνει ότι τα οχήματα με συμβατικούς κινητήρες θα παραμείνουν στους δρόμους για αρκετές ακόμη δεκαετίες», ανέφερε ο Μίκαελ Στάινερ, μέλος του ΔΣ της Porsche, υπεύθυνος για την Έρευνα και την Ανάπτυξη.
«Χρειαζόμαστε επειγόντως μία λύση για την βιώσιμη κίνηση του υπάρχοντος στόλου οχημάτων», δήλωσε ο θρύλος των ράλλυ, Βάλτερ Ρερλ. «Ο στόχος μπορεί να επιτευχθεί με ‘πράσινα’ καύσιμα, τα οποία έρχονται να συμπληρώσουν την ηλεκτροκίνηση».
Πώς γίνεται η παραγωγή των eFuel
Πρόσφατα η Porsche άρχισε την κατασκευή του πρώτου της εργοστασίου που θα παράγει περίπου 130.000 λίτρα eFuel ετησίως. Η Porsche θα χρησιμοποιεί όλα τα ανανεώσιμα καύσιμα για τις αγωνιστικές της δραστηριότητες, ενώ μελλοντικά θα επεκταθεί η χρήση τους και στα αυτοκίνητα παραγωγής (όπως και στα κλασσικά μοντέλα).
Η παραγωγή των eFuel γίνεται μέσω ηλεκτρισμού από αιολική ενέργεια. Το νερό μέσω της ηλεκτρόλυσης διασπάται σε υδρογόνο και οξυγόνο. Το υδρογόνο στη συνέχεια υποβάλλεται σε επεξεργασία με CO2 που εκχυλίζεται από τον αέρα για να παραχθεί e-μεθανόλη. Στο επόμενο βήμα, γνωστό ως σύνθεση μεθανόλης σε βενζίνη, μετατρέπεται σε συνθετική ακατέργαστη βενζίνη, η οποία με τη σειρά της μετατρέπεται σε καύσιμο συμβατό με όλους τους βενζινοκινητήρες.
Ακολουθήστε την σελίδα του gMotion στο Facebook!