Formula 1: Όλο και περισσότεροι παρακολουθούν το σπορ

Κώστας Παστρίμας
Formula 1: Όλο και περισσότεροι παρακολουθούν το σπορ
Τα στοιχεία της Formula 1 δείχνουν ότι το 2021 αυξήθηκαν η προβολή στα social media, η τηλεθέαση αλλά και η προσέλευση στις πίστες.

Το 2021 η Formula 1 ολοκλήρωσε με επιτυχία μια σεζόν-ρεκόρ με 22 αγώνες παρά την παγκόσμια πανδημία. Η σεζόν περιελάμβανε νέες πίστες και μια αναθεωρημένη μορφή σε τρία GP, που περιλάμβαναν τους Αγώνες Sprnt. Η σεζόν ήταν ιδιαίτερα συναρπαστική, με τον τίτλο να κρίνεται στον «τελικό» του Άμπου Ντάμπι , στον οποίο οι Μαξ Φερστάπεν και Λούις Χάμιλτον μπήκαν ισόβαθμοι. Ο Φερστάπεν στέφθηκε Παγκόσμιος Πρωταθλητής με τη Mercedes να κατακτά τον όγδοο τίτλο της στο Πρωτάθλημα Κατασκευαστών.

«Έκρηξη» στα Μέσα Κοινωνικής Δικτύωσης

Για άλλη μια φορά, το 2021 η Formula 1 ήταν το ταχύτερα αναπτυσσόμενο μεγάλο σπορ στον πλανήτη όσον αφορά την αύξηση των ακολούθων. Έφτασε συνολικά στους 49,1 εκατομμύρια ακόλουθους και παρουσιάζει το υψηλότερο ποσοστό ενασχόληση με κοινωνικές αναρτήσεις σε σύγκριση με άλλα μεγάλα αθλήματα. Το 2021, οι ακόλουθοι (σε ​​Facebook, Twitter, Instagram, YouTube, Tiktok, Snapchat, Twitch και τις κινεζικές πλατφόρμες κοινωνικής δικτύωσης) αυξήθηκαν κατά 40% σε 49,1 εκατομμύρια, οι προβολές βίντεο αυξήθηκαν κατά 50% στα 7 δισεκατομμύρια και η συνολική ενασχόληση αυξήθηκε κατά 74% σε 1,5 δισεκατομμύρια.

f1 social media

Επιπλέον, οι συνολικές προβολές βίντεο στο F1.com, στην εφαρμογή F1 και στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης αυξήθηκαν κατά 44% έναντι του 2020 στα 7,04 δισεκατομμύρια, οι μοναδικοί χρήστες αυξήθηκαν κατά +63% στα 113 εκατομμύρια και οι προβολές αυξήθηκαν κατά 23% στα 1,6 δισεκατομμύρια. Στην Κίνα υπήρξε πολύ ισχυρή ψηφιακή ανάπτυξη με τους χρήστες στις κινεζικές πλατφόρμες (Weibo, WeChat, Toutiao και Douyin) να αυξάνονται κατά 39% στα 2,7 εκατομμύρια. Τ

 

Αυξήθηκε και το τηλεοπτικό κοινό

Η τηλεθέαση του φινάλε της σεζόν στο Άμπου Ντάμπι ήταν τεράστια με 108,7 εκατομμύρια θεατές, 29% υψηλότερο από τον περσινό αγώνα και ταυτόχρονα ήταν τα υψηλότερα ποσοστά τηλεθέασης για έναν αγώνα κατά τη διάρκεια της σεζόν. Το συνολικό τηλεοπτικό κοινό για το 2021 έφτασε στα 1,55 δισεκατομμύρια, αυξημένο κατά 4% από τη σεζόν του 2020. Μεγάλα νούμερα έκανε η έναρξη της σεζόν στο Μπαχρέιν (84,5 εκατ.) και τα τρια GP που είχαν Αγώνα Sprint: στο Σίλβερστον (79,5 εκατ.), στη Μόντσα (80,4 εκατ.) και στο Σάο Πάολο (82,1 εκατ. θεατές).

Υπήρξαν σημαντικές αυξήσεις στην τηλεθέαση όλης της σεζόν σε πολλές αγορές, συμπεριλαμβανομένων πολλών από τις μεγαλύτερες αγορές της Formula 1. Η Ολλανδία ξεχώρισε με άνοδο 81% σε ετήσια βάση, αλλά υπήρξαν επίσης σημαντικά κέρδη στις ΗΠΑ (+58% ετησίως), στη Γαλλία (+48% σε ετήσια βάση), στην Ιταλία (+40% σε ετήσια βάση) και στο Ηνωμένο Βασίλειο (+39%).

f1 tv

Οι μοναδικοί τηλεθεατές (ο αριθμός των ατόμων που συντονίζονται σε τουλάχιστον έναν αγώνα κατά τη διάρκεια της σεζόν) για το 2021 ήταν 445 εκατομμύρια (+3% ετησίως). Η μεγαλύτερη αγορά ήταν η Κίνα (70,8 εκατομμύρια μοναδικοί θεατές το 2021, +13% έναντι του 2020), αλλά υπήρξαν επίσης σημαντικά κέρδη σε ετήσια βάση στην Ισπανία (+272%), στη Ρωσία (+129%) και στις ΗΠΑ (+ 53%). Παγκοσμίως, το μέσο κοινό ανά Grand Prix το 2021 ήταν 70,3 εκατομμύρια.

Ο κόσμος επιστρέφει στις πίστες

Το 2020 λόγω της πανδημίας ελάχιστος κόσμος είδες τους αγώνες από κοντά, αλλά πέρυσι 2,69 εκατομμύρια θεατές βρέθηκαν στις πίστες, παρόλο που πολλοί αγώνες είχαν περιορισμένη προσέλευση, και ορισμένοι δεν άνοιξαν καθόλου τις πόρτες τους λόγω της COVID-19. Αν και είναι χαμηλότερα από τα 4,16 εκατομμύρια θεατές που είχαμε πριν από την πανδημία, δείχνει ότι εξακολουθεί να υπάρχει μεγάλη ζήτηση για αγώνες Formula 1.

Υπήρξαν τρία Grand Prix που τα παρακολούθησαν περισσότεροι από 300.000 θεατές το Σαββατοκύριακο του αγώνα: ΗΠΑ (400.000), Μεξικό (371.000) και Μεγάλη Βρετανία (356.000). Οι τρις αυτοί αγώνες, μάλιστα, υποδέχτηκαν περισσότερους θαυμαστές από το 2019. Συνολικά 11 αγώνες προσέλκυσαν περισσότερους από 100.000 θεατές, συμπεριλαμβανομένων των GP Βελγίου (213.000), GP Ολλανδίας (195.000), GP Τουρκίας (190.000), GP Βραζιλίας (181.000), GP Άμπου Ντάμπι (153.000), GP Σαουδικής Αραβίας (143.320), GP Αυστρίας (132.000) και GP Ουγγαρίας (130.000).

Η χαρά του Ντομενικάλι

Ύστερα από αυτά τα στοιχεία, ο Στέφανο Νομενικάλι, που είναι ο Πρόεδρος και Διευθύνων Σύμβουλος της Formula 1, δεν θα μπορούσε παρά να είναι απόλυτα ευχαριστημένος: «Η σεζόν του 2021 ήταν κάτι πολύ ιδιαίτερο. Είχαμε μια μάχη πρωταθλήματος που πήγε στον τελευταίο αγώνα και προκάλεσε τεράστιο ενθουσιασμό σε όλη τη διάρκεια του πρωταθλήματος.

Αρχίσαμε να καλωσορίζουμε ξανά στις πίστες τους φιλάθλους μας, που είναι η καρδιά και η ψυχή του αθλήματός μας, και παρά τις περιορισμένες δυνατότητές μας λόγω της COVID, ήταν φανταστικό που είδαμε 2,6 εκατομμύρια κόσμο στις κερκίδες σε όλο τον κόσμο. Βλέπουμε επίσης πολύ δυνατά αποτελέσματα σε όλες τις εκπομπές και στις ψηφιακές μας πλατφόρμες, ου δειχνουν για άλλη μια φορά τη δυναμική, τον ενθουσιασμό και το ενδιαφέρον που υπάρχει συνολικά για τη Formula 1.

Ανυπομονούμε να σπάσουμε το ρεκόρ με 23 αγώνες στη σεζόν φέτος, με νέα αυτοκίνητα, νέους κανονισμούς και μια νέα πρόκληση για όλες τις ομάδες και τους οδηγούς. Ξέρω ότι όλοι οι οπαδοί της Formula 1 ανυπομονούν να ξεκινήσει η σεζόν».

Ακολουθήστε την σελίδα του gMotion στο Facebook!